سرپرست بزرگترین مجتمع ورزشی تفریحی اقامتی جنوب کشور با بیان اینکه این روش تا کنون در پنج نقطه از کشور اجرا شده است افزود: این روش منحصر بفرد برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود .
کد خبر: ۱۳۲۸۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۸ 22 November 2015

به گزارش تابناک کهگیلویه وبویراحمد،به نقل از عصر دناسرپرست مجتمع ورزشی تفریحی اقامتی آزادی (باقری) یاسوج از نصب دستگاه تصفیه فاضلاب بیولوژیکی در این مجتمع برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد خبر داد .
مهندس امید رستمی با بیان اینکه ، اساس کار این سیستم به روش بی هوازی است گفت : امروزه در دنیا به دلیل صرفه جویی در تصفیه خانه های فاضلاب در مصرف و کاهش انرژی و عدم نیاز و وابستگی به اپراتور و تعویق و استهلاک قطعات ، گرایش به استفاده از روش های بی هوازی در تصفیه پسابها، افزایش یافته است.
وی با اشاره به مهمترین روش های متداول در تصفیه خانه ها ی فاضلاب اظهار داشت : روش بی هوازی یک فرایند اکسیداسیون و احیاء بیولوژیکی است با این تفاوت که در این فرایند بجای اکسیژن آزاد مواد دیگری بعنوان جاذب الکترون عمل می کنند .
سرپرست بزرگترین مجتمع ورزشی تفریحی اقامتی جنوب کشور با بیان اینکه این روش تا کنون در پنج نقطه از کشور اجرا شده است افزود: این روش منحصر بفرد برای اولین بار در کهگیلویه و بویراحمد اجرا می شود .
رستمی با اشاره به مزایای استفاده از این روش در دفع فاضلاب گفت : خروجی سیستم مذکور برای استفاده در مصارف کشاورزی قابل استفاده خواهد بود .
وی با بیان اینکه در استفاده از این سیستم نیازی به استفاده از اپراتور وجود ندارد اظهار داشت : قطعات استفاده شده در این مکانیزم تا 40 سال نیازی به تعویض ندارند .
وی با تاکید بر اینکه هزینه نگهداری در این سیستم صفر است افزود : این سامانه به دلیل عایق بودن و نوع متریال بکار رفته در آن ، در برابر شوک های دمایی از مقاومت بسیار بالایی برخوردار است .
سرپرست مجتمع ورزشی آزادی با تاکید بر اینکه ، هزینه مصرف انرژی در این سیستم وجود ندارد گفت : این سامانه در صورت محاسبه و برآورد صحیح نفرات و دبی ورودی به هیچ عنوان نیاز به تخلیه ندارد .
رستمی با بیان اینکه حفظ بهداشت محیط زیست وعدم آلودگی از لحاظ انتشار بو به خاطر بسته بودن سیستم از دیگر مزیت این دستگاه است تصریح کرد : این سیستم دفع فاضلاب نسبت به سایر سیستم های دفع فاضلاب از لحاظ اقتصادی بسیار بصرفه تر است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار