حال و روز بازار میوه داخلی؛
به گزارش تابناک گیلان،رييس اتحاديه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزي با اشاره به ممنوعيت واردات ميوه در سال‌هاي اخير، گفت: امسال مجوزي براي واردات ميوه به ويژه مرکبات صادر نشده است بلکه عمده ميوه‌هاي خارجي موجود در بازار به صورت غيررسمي‌...
کد خبر: ۱۳۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۸:۳۹ 13 March 2015
به گزارش تابناک گیلان،رييس اتحاديه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزي با اشاره به ممنوعيت واردات ميوه در سال‌هاي اخير، گفت: امسال مجوزي براي واردات ميوه به ويژه مرکبات صادر نشده است بلکه عمده ميوه‌هاي خارجي موجود در بازار به صورت غيررسمي‌
وارد کشور مي‌شود.

سيدرضا نوراني افزود: براي حمايت از توليدکنندگان داخلي، دولت و وزارت جهادکشاورزي به طور جدي از سال 90 واردات هرنوع ميوه را ممنوع اعلام کرده و تابه امروز هيچ نوع ميوه‌اي به ويژه نارنگي پاکستاني با مجوز دولت وارد کشور نشده است.

رئيس اتحاديه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزي گفت: هم اکنون انواع مختلف ميوه‌هاي رنگارنگ همچون سيب فرانسوي، پرتقال مصر، ترکيه و آفريقا نارنگي پاکستاني انگور شيلي که در سطح شهر ديده مي‌شود به صورت قاچاق وارد و عرضه مي‌شوند و واردات هيچ يک از آنان از طريق مبادي رسمي‌نيست.

نوراني تاکيد کرد: در حال حاضر تنها موز، آناناس و انبه مورد نياز کشور که در داخل توليد نمي‌شود، وارد مي‌شود و تاکنون مجوز جديدي براي واردات ميوه صادر نشده است.وي تصريح کرد: امسال کمبودي در توليد و تامين نارنگي مورد نياز کشور نداشته‌ايم. وي گفت: البته با وجود سرمازدگي سال گذشته و کاهش توليد مرکبات در استان‌هاي گيلان و مازندران براي تنظيم بازار شب عيد و جلوگيري از ضرر مصرف‌کنندگان پيشنهاد واردات حدود 200 هزار تن انواع مرکبات را به وزارت جهادکشاورزي ارايه داديم که با آن موافقت نشد.

رئيس اتحاديه صادرکنندگان و واردکنندگان محصولات کشاورزي به مردم توصيه کرد: براي حفظ سلامت جامعه تا حد امکان از مصرف ميوه‌هاي قاچاق موجود در بازار که کنترل و نظارتي بر بهداشت و سلامتي آنان نيست، خودداري کنند.

به گفته وي، سازمان حفظ نباتات کشور بر ورود محصولات گياهي کشاورزي که از طريق مبادي رسمي‌وارد مي‌شود آناليز و کنترل دارد در حالي که هيچگونه نظارتي از سوي اين سازمان روي ورود ميوه‌هاي قاچاق صورت نمي‌گيرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار