فرمانده یگان حفاظت شیلات گیلان:
با توجه به نزدیکی پایان مهلت صید پره و آغاز تکثیر ماهی سفید در رودخانه های گیلان یگان حفاظت شیلات با افزایش ظرفیت نیروهای حفاظتی و گشتهای مشترک بر میزان حراست از این منابع می افزاید.
کد خبر: ۱۳۱۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۳ 12 March 2015
به گزارش تابناک گیلان، با نزدیک شدن بهار و فصل سفر ماهی های سفید از دریا به رودخانه ها برای تخم ریزی ، یگان حفاظت شیلات گیلان نیز خود را برای حراست از منابع آبی و آبزیان آن آماده می کند.

فرمانده یگان حفاظت شیلات گیلان روز پنجشنبه در این باره گفت : به منظور صیانت از ذخایر آبزیان بعنوان انفال متعلق به عموم مردم و نیز استیفای حقوق صیادان مجاز، برنامه ها و گشتهای متعددی را همواره در دستور کار داریم .

سرهنگ پاسدار هادی محمدی اظهار کرد : با توجه به نزدیکی پایان مهلت صید پره و آغاز تکثیر ماهی سفید در رودخانه های گیلان یگان حفاظت شیلات با افزایش ظرفیت نیروهای حفاظتی و گشتهای مشترک بر میزان حراست از این منابع می افزاید.

وی افزود : این یگان طی 11 ماه گذشته موفق به توقیف 169 فروند قایق موتوری، جمع آوری 266باب کومه صیادی غیرمجاز، 36 دستگاه جی پی اس و دستگیری 402 نفر متهم شده است.

به گفته وی همچنین ماموران یگان در این مدت موفق شدند دو هزار و 706 قطعه ماهی غضروفی را از دام صیادان غیرمجاز رها کنند.

سرهنگ محمدی خاطرنشان کرد : در این مدت 77 فروند قایق پارویی ، 251 هزار رشته دام استخوانی ، 13 هزار و 368 رشته دام غضروفی ، 14 هزار و 481 شاخه لنگر ، 45 دستگاه پره صیادی ، 963دستگاه لاکش از صیادان غیرمجاز توقیف شده است .

به گفته وی این کشفیات طی بالغ بر 83 هزار نفر ساعت گشت ساحلی و دریایی انجام گرفته است . 

فرمانده یگان حفاظت شیلات گیلان افزود : با عنایت به این که منابع آبزیان به منزله انفال و متعلق به عموم است بعنوان ودیعه به ما سپرده شده است همه ما باید در حفاظت از آن کوشا باشیم .

وی در خاتمه با اشاره به این که موفقیت کامل یگان حفاظت شیلات در پیشگیری و کشف جرم مرهون حمایت همه جانبه و مستمر فرمانداران، بخشداران، شوراها و فرماندهان مرزبانی و انتظامی و مسوولان قضایی است از آنان قدردانی کرد.

یگان حفاظت شیلات گیلان در طول شبانه روز با شماره تلفن 44423104 و 44424732 آماده دریافت گزارشهای مردمی جهت جلوگیری از تخلفات صید است .
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار