رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از جذب 180 نیروی کادر درمان و 76 متخصص در استان خبر داد.
کد خبر: ۱۳۱۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 18 November 2015
حسین کریم روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: وزارت بهداشت به تازگی مجوز استخدام 180 نفر را به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه داده و ما هم در راستای رویکرد تمرکززدایی در دانشگاه مصوب کردیم که جذب این نیروها در درجه اول در شهرستان های مرزی استان (ثلاث باباجانی، قصرشیرین و گیلانغرب) و در گام دوم سایر شهرستان های استان صورت گیرد.

وی تاکید کرد که هیچ نیروی در مرکز استان جذب نمی شود.

کریم همچنین درباره مشکل کمبود متخصص در مراکز درمانی شهرستان های استان گفت: این یک مشکل کشوری است و نمی توان آن را آنی حل کرد و اقدامات کنونی همچون افزایش پذیرش دستیاری برای افزایش تعداد متخصصان هم طی چند سال آینده جواب می دهد.

وی خبر داد که با وجود این مشکلات، امسال توانسته ایم 76 متخصص جذب کنیم که شرط اول آن هم خدمت در شهرستان های استان بوده است مگر افراد رتبه داری که برای عضویت هیات علمی پذیرش شده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت که متخصصان رتبه دار قبلا ترجیح می دادند که در دانشگاه های تهران، اصفهان و تبریز و... خدمت کنند اما امسال خوشبختانه چند متخصص رتبه دار کرمانشاهی از جمله در رشته های رادیولوژی، روانشناسی، داخلی و قلب به استان آمده اند که قاعدتا باید در مرکز استان از توان آنها استفاده کنیم.

به گفته کریم جذب این متخصصان در مرحله تقسیم است.

همچنین با هدف تکمیل کادر هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، روابط عمومی این دانشگاه هم اطلاعیه ای را در رسانه ها منتشر و از دارندگان مدارک تخصص و فوق تخصص رشته های بالینی Ph.D و کارشناسی ارشد رشته های علوم پایه پزشکی، داروسازی، پیراپزشکی و بهداشت که متعهد به خدمت به وزارت متبوع هستند، دعوت کرده است تا تقاضای خود را تا 26 آذر ماه به معاونت آموزشی دانشگاه ارسال کنند.

این معاونت در ساختمان شماره 2 دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به نشانی بلوار شهید بهشتی روبروی بیمارستان طالقانی قرار دارد.

همچنین از متقاضیان خواسته شده که به همراه تقاضای خود، شرح حال کاملی از سوابق فعالیت های علمی، پژوهشی، فهرست آثار، تالیفات، فتوکپی شناسنامه، مدارک تحصیلی، نشانی و شماره تماس خود را ارسال کنند.

یکی از مشکلات عمده در مراکز درمانی و بیمارستان های شهرستان های کرمانشاه، کمبود متخصص و کادر درمانی است.

در این بیمارستان اغلب تخصص ها یا وجود ندارند یا اینکه متخصص آن رشته، تنها یک یا 2 روز در هفته در بیمارستان حضور دارد.

این مشکل با توسعه و تاسیس بیمارستان ها ممکن است بیشتر هم بشود.

به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، طی یک سال آینده دست کم سه بیمارستان اسلام آباد، پاوه و صحنه و چندین کلینیک در شهرستان های استان به بهره بردا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار