مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی ایلام:
کد خبر: ۱۳۰۹۲۷
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۰۲ 18 November 2015

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان افق رشد کتاب در ایلام را روشن ارزیابی کرد.

به گزارش تابناک ایلام «علی محمدنیاکان» در آیین تجلیل از فعالان حوزه کتاب، کتابداری، چاپ و نشر اظهار کرد: ارتقاء سطح فرهنگ عمومی، رونق گرفتن بازار عرضه و فروش کتاب، روی آوردن مردم به کتاب و کتابخوانی، ارج نهادن نهادها به کتابخوانی، افزایش تعداد دانش‌آموزان و دانشجویان و به دنبال آن افزایش کتابخوانی در رشد نسبی کتاب موثر بوده‌اند.

وی با بیان اینکه از سال 58 تا پایان دهه 60 در استان ایلام با رکود مواجه بودیم افزود: بعد از جنگ تحمیلی حوزه نشر رونق گرفت و ایلام از رشدی نسبی برخوردار شد و باید گفت که عدم سیاست‌گذاری کوتاه، میان و بلندمدت در این بخش و عمر کوتاه مدیریت فرهنگ در دهه 70 و 80 همزاد حوزه نشر کتاب بوده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اضافه کرد: در دهه 60، 28 عنوان کتاب و در دهه 70، 165 عنوان کتاب در شمار 412 هزار و 500 نسخه و در دهه 80 نیز 814 عنوان کتاب در شمار 1 میلیون و 800 هزار و 700 نسخه در ایلام منتشر شده است.

محمدنیاکان با اشاره به اینکه دهه 90 آغاز رشد چشمگیر و محسوس کتاب در ایلام به شمار می‌آید عنوان کرد: افق رشد کتاب در استان ایلام روشن است و زمینه ساز این رشد را باید در قالب مجتمع‌ها، انجمن‌های ادبی هنری، فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی، کتابخانه‌های دیجیتال، کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، کتابخانه‌های عمومی و نشریات محلی و مراکز آموزشی دید.

وی تلاش را برای رشد کمی و کیفی کتاب در استان دانست و گفت: در آینده شاهد خواهیم بود که توجه دولت تدبیر و امید توسعه 2 برابری مجتمع ها و کتابخانه‌ها معطوف شده و این برنامه نماد موفق سپردن کار به مردم است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در پایان تاکید کرد: در سایه تعامل و هم اندیشی رونق کتاب را ایجاد کنیم.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار