سکوت قاتل پسربچه 6 ساله/مزاحمت واتس آپی میوه فروش محل برای زن جوان/ دستگیری سارقان میلیاردی طلا در شیراز/محاکمه قاتل مادر زن/ برادری که به خاطر سوءظن خواهرش را کشت/ سرقت فالوده ای/دستگیری جاسم مورچه
کد خبر: ۱۲۹۷۹۵
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸ 16 November 2015
به گزارش تابناک فارس:این تازه های پلیسی به قتل هایی اشاره دارد که ناشی از لحظه ای عصبانیت و سوءظن بوده است.همچنین قتل پسر 6 ساله ای که بعد از 6 ماه مشخص شد و حالا قاتلش سکوت اختیار کرده است و . . .

سکوت قاتل پسربچه 6 ساله
از روز جمعه ۱۵ خردادماه سال جاری ماجرای آدم ربایی پسربچه ای در کوار سناریوی تلخی را پیش روی پلیس جنایی قرار داد. کارآگاهان که خودشان از بی تابی مادر این کودک نگران بودند، برای رازگشایی از این ماجرا دست به اقدامات پلیسی زدند.
این بررسی‌ها تحت نظر بازپرس دادسرای کوار از همان دقایق نخست کلید خورد و تیم آگاهی با فرضیه‌های مختلفی روبه‌رو شد که مهم‌ترین آن اختلاف پدر با گروهی بود و می‌توانست دلیلی بر انتقام گیری بوده باشد.
با وجود پررنگ بودن این فرضیه، کارآگاهان برای یافتن سرنخی به تحقیقات میدانی دست زدند و یافته‌هایشان کافی بود تا خود را در بن بست دیده و فرضیه انتقامجویی را کم رنگ ببینند.
در حالی که مشخصاتی از مظنون در اختیار کارآگاهان نبود، تحقیقات برای دستگیری این آدم ربا و آزادی گروگان بی نتیجه ماند.
ماه ها از گم شدن پسرک گذشت تا اینکه دادستان شهرستان کوار که از نگرانی خانواده این کودک آشفته بود شخصا مدیریت پرونده را برعهده گرفت و بار دیگر از مادر پسرک از زمان حادثه پرسید.
مادر کودک شش ساله مدعی شد که روز حادثه فرزندش با تعدادی دیگر در مقابل منزلشان مشغول بازی بوده و از آن تاریخ دیگر کسی از او خبر ندارد.
با ادعای این زن جرقه ای در ذهن دادستان زده شد و از دو پسری که روز حادثه با وی مشغول بازی بودند پرس و جو شد.
در ابتدا هر دو پسر بچه که یکی ۷ و دیگری هشت ساله بود سکوت کرده و گفتند نمی دانند علی اصغر کجا رفته است. اما در ادامه یکی از آنها موضوعی را مطرح کرد که سرنخی را از عامل این آدم ربایی در اختیار ماموران و مقامات قضایی گذاشت.
یکی از این پسربچه ها گفت: آن روز من، علی اصغر و دوست دیگرم(اشاره به پسربچه) در کوچه مشغول بازی بودیم. یک نفر که او را می شناسم پیش ما آمد و موبایلش را که لمسی بود در اختیار علی اصغر گذاشت تا بازی کند. یک بازی که آدمکی از روی آتش می پرید را به علی اصغر نشان داد تا بازی کند.به ما هم گفت می خواهم برایتان موتور گازی بخرم و خواست که دوچرخه مان را داخل حیاط گذاشته و برگردیم. من هم این کار را با عجله انجام داده و برگشتم. به محض دیدن ما گفت چرا زود برگشتی برو دوچرخه ات را بیار ما هم رفتیم. زمانی که برگشتیم از دور ماشین او را دیدیم. نمی دانم علی اصغر با او رفته یا نه.
با توجه به سرنخ هایی که این پسربچه در اختیار دادستان و ماموران قرار داده بود هویت آن جوان که صاحب یک پیکان بود مشخص و طی تماس تلفنی با ترفندی ماهرانه از او خواسته شد که به دادسرا بیاید.
تنها مظنون این ماجرا که حدود ۱۸ سال دارد خودش به نزد ماموران آمد و منکر همه چیز شد اما زمانی که دو کودک به او گفتند تو با علی اصغر بودی به ناچار لب به اعتراف گشود و مدعی شد که پسرک را به فردی در میمند تحویل داده است. با ادعای این جوان ماموران آن مرد را دستگیر اما وی مدعی شد که از سرنوشت پسرک خبر ندارد.
عامل جنایت وحشیانه که در آن پسربچه‌ای به قتل رسیده است با داستانسرایی‌های عجیبی خود را بی‌گناه می‌داند.با این سکوت مرموز هنوز انگیزه مرد جنایتکار در یکی از تلخ‌ترین قتل‌ها در هاله‌ای از ابهام است.
متهم از همان ابتدای دستگیری‌اش به داستانسرایی‌های عجیب پرداخت، خود را بی‌گناه دانست اما در ادامه جزئیاتی از قتل پسر شش ساله عنوان کرد و چاهی که جسد را درون آن انداخته بود به ماموران نشان داد. از صبح روز پنجشنبه تجسس برای پیدا کردن جسد کودک آغاز شده و تاکنون استخوان هایی که مشخص نیست متعلق به کودک است یا فرد دیگری پیدا شده است.بدین ترتیب تجسس‌ها برای افشای انگیزه این مرد در یکی از تلخ‌ترین جنایات ادامه دارد.

مزاحمت واتس آپی میوه فروش محل برای زن جوان

زن ۳۰ ساله‌ای با شکایتی اعلام کرد یک ناشناس که خود را «یاسر» معرفی می‌کند با ارسال پیام‌های غیراخلاقی و درخواست دوستی از طریق نرم‌افزار «واتس اپ» باعث سلب آرامش وی و خانواده‌اش شده است.
سرهنگ «سیدموسی حسینی» رئیس پلیس فتای استان فارس گفت: این زن جوان از مأموران پلیس «فتا» درخواست کرد به این موضوع رسیدگی کنند که مأموران نیز با تشکیل پرونده تحقیقات خود را جهت شناسایی متهم آغاز کردند و موفق به شناسایی این مجرم شدند. با احضار وی مشخص شد این مرد در محله‌ای که زن جوان در آنجا زندگی می‌کند، مغازه «سبزی فروشی» دارد.
سرهنگ حسینی افزود: مجرم در اظهارات خود بیان کرد، روزی این زن برای خرید به مغازه وی مراجعه می‌کند که به علت خرید زیاد، متهم با دریافت شماره تلفن همراه این زن از وی می‌خواهد اجناس خریداری شده را در آخر وقت خود به در خانه وی بیاورد. وی اضافه کرد: در ادامه متهم با به دست آوردن شماره تلفن همراه این زن متوجه می‌شود وی از شبکه اجتماعی «واتس اپ» استفاده می‌کند که در پایان با خرید یک خط تلفن همراه با مشخصات جعلی، با ایجاد مزاحمت و ارسال پیام‌های غیر اخلاقی از طریق این نرم افزار موجب سلب آرامش وی می‌شود.
رئیس پلیس فتای استان فارس با بیان اینکه پلیس به صورت قاطعانه با مجرمان فضای مجازی برخورد می‌کند، گفت: شهروندان می‌بایست در استفاده از فضای مجازی و بخصوص شبکه‌های اجتماعی دقت لازم را داشته باشند.

انتقام جویی همکار سابق؛عامل آدم ربایی
 فرمانده انتظامی استان فارس از دستگیری سه آدم‌ربا که به انگیزه انتقام و اخاذی، اقدام به ربودن یک دختر 30 ساله در "شیراز" کرده بودند، خبر داد.
سردار احمدعلی گودرزی، گفت: در پی اعلام شکایت از سوی فردی تحت عنوان مفقود شدن دختر 30 ساله‌اش، موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.
وی اضافه کرد: فرد ربوده شده در یکی از شرکت‌های بیمه در شیراز مشغول به‌کار بوده و پس از آنکه در پایان ساعت کاری از دفتر خارج می‌شود، به منزل مراجعه نمی‌کند و همین عامل موجب نگرانی خانواده او می‌شود.
فرمانده انتظامی فارس گفت: ساعتی بعد از طرح شکایت، دختر ربوده شده با استفاده از تلفن همراه خود با پدرش تماس گرفته و می‌گوید که عده‌ای او را ربوده‌اند و در قبال آزادی‌اش، مبلغ 40 میلیون تومان درخواست کرده‌اند. بلافاصله ماموران آگاهی وارد عمل شده و با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، فرد گروگان‌گیر را با نام، س-ن، شناسایی کرده و زیر نظر قرار دادند تا محل نگهداری گروگان را مشخص کنند.
وی با یادآوری اینکه پلیس با زیر نظر قرار دادن محل‌های تردد متهم، موفق به دستگیری او در یکی از خیابان‌های جنوبی شیراز شدند، افزود: در تحقیقات، این متهم به آدم‌ربایی اقرار کرد و ماموران محل دقیق نگهداری گروگان در اطراف شیراز را شناسایی و نسبت به آزادگی گروگان اقدام کردند.
گودرزی گفت: در این ارتباط ‌همسر متهم که در آن منزل، حضور و با متهم همکاری داشت نیز دستگیر و مشخص شد که خانمی به نام ف-ص، که قبلا در همان شرکت بیمه‌ای مشغول به‌کار بوده، است با انگیزه انتقام‌جویی و اخاذی، اقدام به طراحی این گروگانگیری کرده است.
فرمانده انتظامی فارس گفت: نفر سوم و طراح این گروگانگیری نیز توسط پلیس دستگیر شد و به همراه 2 متهم دیگر، پس از معرفی به مقام قضایی، روانه زندان شدند.

دستگیری سارقان میلیاردی طلا در شیراز

فرمانده انتظامي استان فارس از دستگيري سارقان به عنف جعبه حاوي انگشتر، گردنبند و دستبند به ارزش يك ميليارد و 500 ميليون ريال در "شيراز"، خبر داد.
سردار "احمد علي گودرزي" در گفتگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، گفت: دو سارق با استفاده از يك دستگاه موتورسيكلت در يكي از خيابان هاي شمالي شهر "شيراز" اقدام به سرقت به عنف جعبه اي حاوي 180حلقه انگشتر نقره، 10 قاب ساعت قديمي قيمتي، 10 عدد گردنبند، 10 عدد دستبند و 5 كيلو مهره از سنگ هاي قديمي همگي به ارزش يك ميليارد و 500 ميليون ريال از يك شهروند كرده و متواري مي شوند.
گودرزي ادامه داد: در ادامه شناسايي و دستگيري سارقان در دستور كار ماموران پليس آگاهي استان فارس قرار گرفت.
وي افزود: با انجام اقدامات اطلاعاتي سارقان به نام هاي "ح – ز" و "ع – ز" شناسايي و ماموران براي دستگيري آنها وارد عمل شدند.
فرمانده انتظامي استان فارس گفت: با تلاش ماموران هر دو سارق دستگير و در تحقيقات انجام شده به جرم خود اقرار كردند و پس از تشكيل پرونده به مراجع قضائي معرفي و روانه زندان شدند.

محاکمه قاتل مادر زن
 مردی که متهم است مادرزنش را با ضربات چاقو از پا درآورده، به اتهام قتل عمدی پای میز محاکمه می‌رود.  کارآگاهان جنایی استان فارس چندی قبل در جریان قتل زنی میان‌سال قرار گرفتند و وقتی به خیابان موردنظر رفتند، جنازه این زن را درحالی‌که غرق در خون نقش بر زمین شده بود، مشاهده کردند. آنها در همان بررسی‌های ابتدایی دریافتند این زن با ضربات چاقو به قتل رسیده است اما کیف و سایر وسایل او سرقت نشده بود و همین امر نشان می‌داد قاتل یا قاتلان طعمه خود را به صورت اتفاقی انتخاب نکرده، بلکه از پیش او را می‌شناخته و با هدف انتقام‌گیری دست به این جنایت زده‌اند.  کارآگاهان در جریان بررسی‌های خود پی بردند مقتول به نام نوشین زنی آرام بود که زندگی ساده‌ای داشت و دلیلی برای دشمنی با وی وجود نداشت. اگرچه بررسی‌های اولیه بر این امر مهر تأیید زد در نهایت فاش شد نوشین از مدت‌ها قبل با داماد خود به نام اکبر دچار اختلافاتی شده بود. مأموران بعد از پی‌بردن به این موضوع برای تحقیق از اکبر راهی خانه او شدند اما دختر مقتول گفت شوهرش منزل را بدون هیچ توضیحی ترک کرده و به محلی نامعلوم رفته است. همین امر احتمال دست‌داشتن اکبر در قتل را قوت بخشید و سرانجام، مأموران بعد از جست‌وجوهای گسترده این مرد را پیدا و بازداشت کردند.  اکبر بعد از انتقال به پلیس آگاهی درحالی‌که راهی برای فرار از زیر بار نرفتن اتهام نداشت، به کشتن مادرزنش اقرار کرد و گفت به دلیل اختلافات خانوادگی دست به این جنایت زده است.  متهم توضیح داد: «از مدتی قبل با همسرم دچار اختلاف شدم و وقتی موضوع را پیگیری کردم، فهمیدم دخالت‌های مادر او باعث همه مشکلات من است. مادرزنم در همه امور زندگی ما دخالت می‌کرد و اجازه نمی‌داد من و همسرم رابطه معمولی‌ای داشته باشیم. چند بار با او صحبت کردم و از وی خواستم از این رفتارهایش دست بردارد اما فایده‌ای نداشت به‌همین‌دلیل درنهایت بعد از دعوا با همسرم مصمم شدم برای آخرین‌بار با نوشین صحبت کنم. روز حادثه به قصد گفت‌وگو با او جلو در خانه‌اش کشیک دادم و وقتی از منزل بیرون آمد او را تعقیب کردم. سرانجام در کوچه‌ای خلوت جلو رفتم و با وی صحبت کردم. از مادرزنم خواستم دیگر کاری به کار من و همسرم نداشته باشد اما گفت‌وگوی ما به مشاجره‌ای سخت تبدیل شد و من به‌شدت عصبانی شدم طوری که نتوانستم خودم را کنترل کنم و با چاقو چند ضربه به او زدم، وقتی نوشین روی زمین افتاده به‌سرعت فرار کردم. حالا از کاری که کردم، پشیمان هستم، در لحظه وقوع حادثه خیلی خشمگین بودم و متوجه عواقب رفتارم نشدم». متهم در ادامه تحقیقات صحنه جنایت را بازسازی کرد و با دستور قضائی روانه زندان شد. درنهایت پرونده اکبر با صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به دادگاه کیفری استان فارس فرستاده شد و متهم در حالی در انتظار محاکمه به‌سر می‌برد که اولیای دم مقتول خواستار صدور حکم قصاص برای وی شده‌اند.

برادری که به خاطر سوءظن خواهرش را کشت
کارآگاهان جنایی استان فارس چند روز پیش جنازه زنی جوان را که با ضربات چاقو به قتل رسیده بود، در جاده‌ای خارج از شهر یافتند و آن را به پزشکی قانونی منتقل کردند. درحالی‌که هویت مقتول مشخص نبود، زنی میان‌سال با مراجعه به پلیس از ناپدیدشدن دخترش خبر داد و مشخصاتی را در اختیار مأموران گذاشت که با ویژگی‌های ظاهری قربانی ناشناس همخوانی داشت. به همین دلیل، زن میان‌سال به سردخانه پزشکی قانونی رفت و پیکر بی‌جان فرزندش را شناسایی کرد. این زن به مأموران گفت: «دخترم به دلیل اختلافاتی که با شوهرش داشت چندی پیش از او جدا شد و به خانه ما بازگشت. من نمی‌دانم چه کسی و چرا دخترم را کشته است».
افسران جنایی در تحقیقات خود پی بردند مقتول به نام نرگس با خانواده خودش نیز اختلافاتی داشت. از آنجا که شواهد نشان می‌داد انگیزه جنایت سرقت نبوده و از سویی او در مکانی دیگر به قتل رسیده و سپس جسدش به جاده منتقل شده بود، پلیس احتمال قتل خانوادگی را دور از ذهن ندانست و در جریان تفحص‌های خود به یکی از برادران نرگس ظنین شد.
این جوان بعد از چند جلسه بازجویی به ارتکاب قتل اقرار کرد و گفت: «خواهرم رفتارهای نامناسبی داشت. و از وقتی از شوهرش جدا شده و به خانه ما آمده بود کارهایی می‌کرد که باعث شده بود آبروی خانوادگی ما به خطر بیفتد. چند بار با نرگس صحبت کردم و به او تذکر دادم. ولی فایده‌ای نداشت. از سویی چند روز قبل یکی از بستگان سراغم آمد و به من گفت اگر غیرت داشتی اجازه نمی‌دادی خواهرت این کارها را انجام بدهد. این اتفاقات باعث شد بعد از درگیری با نرگس او را از شدت خشم با چاقو بکشم. پس از قتل جسدش را از خانه بیرون بردم و در منطقه‌ای خلوت رها کردم». بنا بر این گزارش، متهم درحال‌حاضر در بازداشت به‌سر می‌برد و تحقیقات از او ادامه دارد.

سرقت فالوده ای

فردی كه با تعارف فالوده حاوی قرص خواب آور به نگهبان يك ساختمان درحال ساخت در شيراز، اقدام به سرقت كرده بود، دستگير شد.
فرمانده انتظامی شهرستان "شيراز" گفت: نگهبان يك ساختمان نيمه كاره به ماموران مراجعه و اظهار كرد فردي فالوده ای كه حاوي قرص خواب آور بوده به وي داده و پس از آنكه او به خواب عميقي فرو رفته، كليد انبار را از جيب وی برداشته و "پيكور برقی"، "سنگ فرز"، مقداری اتصالات لوله و كابل را به سرقت برده است.
سرهنگ "يوسف ملك زاده" تصریح كرد: موضوع در دستور كار ماموران قرار گرفت و با انجام اقدامات لازم سارق به نام "الف – ط" كه قبلا كارگر همان ساختمان بوده، ‌شناسايي و توسط ماموران كلانتري "11زند" دستگير شد.
وی گفت: در تحقيقات انجام شده مشخص شد، سارق اموال مسروقه را به يك فروشگاه ابزار معدن در جنوب شهر شيراز فروخته است که توسط ماموران آن فرد مال خر نيز دستگير و اموال مسروقه از وي كشف شد

دستگیری جاسم مورچه

فرمانده انتظامی استان فارس گفت: ماموران پلیس امنیت عمومی این نیرو، شرور سابقه داری را که با استفاده از سلاح سرد و گرم برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت می کرد در یکی از خیابان های شیراز دستگیر کردند.
سردار سرتیپ دوم احمد علی گودرزی اظهار کرد: ماموران پلیس امنیت عمومی این فرماندهی از طریق گزارش های مردمی از شرارت فردی 28 ساله به نام 'ج – ن' معروف به 'جاسم مورچه' در یکی از محله های جنوبی شهر شیراز مطلع شدند.
وی ادامه داد: ماموران پس از انجام تحقیقات لازم، دستگیری این فرد شرور را که با قدرت نمایی با سلاح سرد و گرم، برای نوامیس مردم ایجاد مزاحمت می کرد، در دستور کار خود قرار دادند.
این مقام انتظامی اظهار داشت: در بررسی های انجام شده مشخص شد این فرد دارای چندین سابقه شرارت و درگیری مسلحانه بوده و چندین بار توسط ماموران دستگیر و روانه زندان شده اما هر بار که از زندان آزاد شده، مجددا به اعمال مجرمانه خود ادامه داده است.
گودرزی افزود: ماموران پس از شناسایی محل اختفای این فرد شرور در یکی از محله های جنوبی شیراز، او را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار