بسته ویژه خبری تابناک خوزستان؛
در «بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخبار و یادداشت هایی که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.
کد خبر: ۱۲۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۲ 16 November 2015
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

«بسته ویژه خبری تابناک خوزستان» جایی است که در آن اخبار، گزارشها و یادداشت های سایر رسانه های خبری را رصد و منعکس می کنیم.   


انتخابات و رفتار انتخاباتی

پایگاه خبری هورنیوز در مطلبی با عنوان "انتخابات و رفتار انتخاباتی " به قلم نیما حاجی پور به بررسی انتخابات پیش رو پرداخته است:

فقدان قاعده ای برای انتقال و توزیع قدرت سیاسی و مسئولیت اداره جامعه، مصائب سیاسی گوناگونی به دنبال می آورد. ایمان به وجود و کارکرد انتخابات به گروه هایی که برای تصاحب قدرت سیاسی به رقابت می پردازند، تضمین می دهد که بهترین راه و شیوه کسب قدرت، حضور در انتخابات است.

 کسب قدرت از راه انتخابات ضمن دارا بودن مشروعیت لازم از سوی مردم، مسالمت آمیزترین شیوه در رسیدن به اریکه قدرت است. انتخابات در سیاست صرف، بمانند یک تیغ دولبه می ماند، از یک طرف گروه یا شخصی را از قدرت و حکومت خلع ید می نماید و از طرف دیگر قدرت جدیدی را جایگزین می کند.



یادی از یار مهربانی که...


سایت ایسنا در گزارشی با عنوان "یادی از یار مهربانی که..." به بررسی وضعیت کتاب و کابخوانی در کشور پرداخته است:

کتاب از دیرباز و شاید از ابتدای خلقت بشر یار مهربان انسان بوده است اما اندک اندک گذر زمان و هزاره سوم گردی از خاک بر این دوست قدیمی نهاده که کمتر سراغ آن می‌رویم.

شاید بی‌دلیل نباشد که خداوند راه ارتباطی خود با انسان و علاقه خود برای رساندن پیام و نهیب زدن به اشرف مخلوقات را در قالب کتاب بیان می‌کند. یکی از مستدل‌ترین و روشن‌ترین راهنمای انسان قرآن است. دیگر ائمه اطهار (ع) هم راه ارتباط با آیندگان را در نوشته و کتاب دیده‌اند؛ کتاب‌هایی مانند "نهج البلاغه" و "صحیفه سجادیه". به تبع آن پیامبران ادیان دیگر هم به زبان کتاب سخن می‌گفتند و از براهین و ادله خود در قالب کتاب‌هایی مانند تورات، انجیل و زبور یاد می‌کنند. نکته دیگر قداست این کتاب‌ها در ادیان مختلف است و این نشان دهنده شأن، منزلت و حرمت کتاب است.



بوی کارخانه الکل‌سازی خرمشهری‌ها را کلافه کرد

سایت مهر در گزارشی با عنوان بالا به یکی از مشکلات ایجاد شده توسط کارخانه الکل سازی خرمشهر که برای مردم این شهر به وجود آورده است، پرداخته :

هر از چند گاهی بویی نامطبوع در هوای شهر خرمشهر می‌پیچید و این بوی نامطبوع که نارضایتی مردم و حتی واکنش مراجع ذیصلاح را در پی داشته اما در اطراف شهرک صنعتی خرمشهر بویی عادی و همیشگی است. این بوی تند در مدت اخیر در مناطق مرکزی شهر همواره شامه مردم را نوازش کرده که رئیس محیط‌زیست خرمشهر علت آن را تغییر جهت وزش باد به سمت شهر عنوان می‌کند.

این بو در برخی شب‌ها و حتی در ساعاتی از روز به‌قدری شدت می‌یابد که مردم مناطق مرکزی خرمشهر را نیز کلافه می‌کند به‌خصوص اینکه این روزها در آستانه ورود هزاران نفر برای حضور در مراسم اربعین در خرمشهر و روزهای اول سال و حضور هزاران نفری کاروان‌های راهیان نور، وجود این بو خاطره خوبی را برای میهمانان در ذهن حک نمی‌کند.


   
نارضایتی وزیر تکمیل شد/ تناقض در ارائه گزارش توسط مسئولین یک شهر!

پایگاه خبری هورنیوز در مطلبی با عنوان بالا تناقض در گزارشات مسئولین شهرستان شوش پس از کشف مواد فاسد در بیمارستان نظام مافی این شهر پرداخته است:

بیمارستان نظام مافی شوش از مهمترین مراکز درمانی در شهرستان شوش است که پس از بازدید اخیر وزیر بهداشت از آن، باعث ابراز تاسف وی از نحوه خدمات رسانی به بیماران این مرکز درمانی شده بود.

سیزدهم آبانماه امسال بود که رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شوش خبر از کشف بیش از ۲۳۰ کیلوگرم گوشت فاسد و منقضی شده در آشپزخانه بیمارستان نظام مافی این شهرستان داده بود.

دکتر یوسف پدیدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول گفت: با اقدام به موقع بازرسان، گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته از دسترس خارج و به هیچ عنوان وارد فرآیند طبخ نشد و تمامی مستندات آن نیز موجود است بنابراین استفاده از گوشت‌های تاریخ مصرف گذشته جهت تغذیه بیماران که در خبر آن خبرگزاری درج شده است؛ به شدت تکذیب می‌شود.



مشکل اصلی متروی اهواز عدم اجرای وعده رئیس جمهور است

پایگاه خبری اهواز نوین در مطلبی با عنوان بالا از سوی سید شکر خدا موسوی به بلاتکلیفی و پیشرفت کم پروژه قطار شهری اهواز پرداخته است:

سید شکرخدا موسوی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با اهواز نوین درخصوص عدم افتتاح فاز نخست پروژه مترو اهواز اظهار کرد: فاز نخست مترو باید اوایل آبانماه سال جاری به بهره برداری می رسید که تاکنون محقق نشده است و مشکل اصلی سرعت لاک پشت وار متروی اهواز تامین اعتبار می باشد.

نماینده مردم اهواز تصریح کرد: رییس جمهور در سفر استانی خود به خوزستان قول اعطای بودجه در جهت افتتاح سریعتر متروی اهواز داده بود که متاسفانه تاکنون محقق نشده است همچنین استاندار، معاون عمرانی استانداری و شهرداری اهواز در زمینه تاخیر افتتاح پروژه مسئول هستند.


   
تنوع قومی؛ نعمتی در خوزستان

سایت تابناک خوزستان در مطلبی با عنوان "تنوع قومی؛ نعمتی در خوزستان" به قلم دکتر برات قبادیان به مزایای تنوع قومیتی در خوزستان پرداخته است:

همانگونه که تنوع توپوگرافی جغرافیایی خوزستان آن را زیبا کرده است، تنوع قومی آن نیز نعمت بزرگی است. در خوزستان اقوام مختلف (عرب، بختیاری، بهمیی، شوشتری، دزفولی، بهبهانی و ….) سالهاست برادروار در کنار هم زندگی  مسالمت آمیزی دارند. هیچگاه سالهای دوران دبیرستان در دهه ۵٠ را فراموش نمی کنم که در آن دوران در یک مکان آموزشی، این تنوع قومی وجود داشت و نه تنها هیچگونه مانعی برای دوستی میان ما ایجاد نمی کرد بلکه پیوندی ناگسستنی میانمان ایجاد کرده بود که بیش از ۴٠ سال است این دوستی و برادری ادامه دارد.
.
.
.
پس با وجود چنین اشتراکات مهمی که ما را به هم وصل کرده است، صحبت از انفکاک و جدایی، جایی ندارد. بدون شک اگر کسی صحبت از جدایی و تفرقه بنماید و بخواهد میانمان فاصله ایجاد کند نباید او را دوست خود بدانیم. ساختن  و توسعه همه جانبه خوزستان نیازمند وحدت همه ماست. از آنجا که شهر اهواز نه یک خوزستان بلکه بلحاظ تنوع قومی یک ایران کوچک به حساب می آید، لذا: دست در دست هم دهیم به مهر میهن خویش را کنیم آباد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار