یک مسوول دامپزشکی:
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان قزوین گفت: در طرح پایش طیور بومی 5هزار 757 مورد آزمایش سرمی و135 مورد آزمایش مولکولی انجام شده که نتایج آن حاکی است بیماری آنفلوانزا در طیور بومی استان دیده نمی شود.
کد خبر: ۱۲۹۴۴۰
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۲ 15 November 2015
به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان قزوین، علی رضا اکبر شاهی افزود:طرح پایش بیماریهای تنفسی طیور از ماه گذشته در استان شروع و بر همین اساس از 59 واحد اپیدمیولوژیک ، یکهزار و919 نمونه خون و473 عدد سواب از انواع ماکیان وپرندگان آبزی اخذ شد.
وی همچنین از آغاز طرح پایش بیماریهای تنفسی طیور صنعتی خبر داد وگفت:نمونه گیری از واحدهای پرورش طیور آغاز شده وپیش بینی می می شود ظرف 10 روز به اتمام برسد.
این مسوول اظهار کرد: با توجه به آغاز فصل سرما و احتمال شیوع بیماری های تنفسی پرندگان ، هر نوع تلفات مربوط به طیور بومی و صنعتی باید از طریق سامانه پیامکی 50001512 و یا شماره 1512 جهت بررسی های لازم به اداره دامپزشکی اعلام شود.
بر اساس گزارش رسیده، همچنین در خبری دیگر رییس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در بازرسی کارشناسان دامپزشکی این شهرستان از یک واحد عرضه در سطح شهر قزوین محموله ای شامل 160 کیلو گوشت مرغ ودل وجگر مرغی تاریخ گذشته که به طرز ماهرانه ای توسط متصدی واحد مخفی شده بود کشف وپس از معدوم سازی ، پرونده فرد متخلف به مراجغ قضایی ارجاع شد.
عیسی غیاث یزدی با توجه به مشاهده مواردی از قطعه بندی غیر مجاز گوشت مرغ در سطح شهر،خاطر نشان کرد: تاریخ مصرف مرغ های بسته بندی و قطعه بندی شده ، 72 ساعت از تاریخ تولید و آلایشات مرغ (دل وجگر وسنگدان) 48 ساعت می باشد که در صورت انقضای تاریخ مصرف،عرضه کنندگان ، حق فروش و یا قطعه بندی آن را ندارند و در صورت مشاهده ، از طریق مراجع قضایی با متخلفین برخورد خواهد شد.
استان قزوین دارای پنج دامپزشک متخصص، 165 دامپزشک عمومی، 15 کارشناس ارشد، 23 کارشناس، 90 کاردان و 15 تکنسین دامپزشکی است. 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار