خطیب نماز جمعه اهواز:
ترکش های این خط فکری به استان خوزستان نیز رسیده است و در این خصوص به بنده گزارشاتی رسیده است که چندبار مراسمات خیلی مبتذل و نامناسب با شئونات اسلامی برگزار شده است که ما در این خصوص هشدار می دهیم.
کد خبر: ۱۲۸۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۸ 13 November 2015

به گزارش تابناک خوزستان؛ آیت الله سید محمدعلی موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و امام جمعه اهواز در خطبه اول نماز جمعه با اشاره به نزدیک شدن به اربعین حسینی (ع) گفت: جمعی از جوانان اهوازی از مناطق ملاشیه، عین دو و همچنین کاروان هایی از شهرستان های باوی، خرمشهر، رامهرمز و ... با پای پیاده به سمت مرزها برای شرکت در مراسم عظیم حسینی به راه افتاده اند.

وی افزود: این کاروان های تاکنون حرکت کرده اند اما انشالله در روزهای آینده از سراسر کشور، مردم با پای پیاده به سمت کربلا حرکت خواهند کرد.

ایشان در خصوص با اشاره به ثواب بالای حرکت عظیم اربعین حسینی(ع) و روایاتی که به تشبیه در این خصوص مانند: "من زارَ الحسین (ع) فی کربلا کأن ما زارَ الله فی عرشه"، افزود: چه ثوابی خداوند برای زوار ابا عبدالله الحسین (ع) در نظر گرفته است که زبان از بیان آن قاصر است.

آیت الله موسوی جزایری عنوان کرد: باید از مردم و مسئولان استانی اعم از استاندار، معاونین ایشان، فرمانداران، مدیران کل به خصوص مدیرکل حج و زیارت استان که شبانه روزی در حال خدمت به مردم هستند،

وی افزود: مسئولان در آماده سازی سریع زیرساخت مسیرهای منتهی به مرزها برای تردد زوار سنگ تمام گذاشته اند.

امام جمعه اهواز ادامه داد: انشالله با کمک های مردم استان به موکب ها و اهدای نذورات خود، مایحتاج زوار، مانند چای، نان، آب و .. تامین شود تا بتوانیم به نحو مطلوبی در استان از آنان پذیرایی نماییم.

آیت الله موسوی جزاری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان در خطبه دوم نماز جمعه این هفه اهواز با اشاره به آغاز هفته کتاب و کتابخوانی گفت: همه ما به خصوص نسل جوان ما به کتابخوانی روی بیاورند.

وی ضمن تقدیر و تشکر از مدیرکل کتابخانه های استان افزود: انشالله شاهد احداث کتابخانه های بیشتر در سراسر استان از جمله مناطق محروم و روستاها باشیم تا آنان نیز از وجود این کتابخانه ها بهره مند شوند، زیرا ما در جمهوری اسلامی شهروند درجه یک و درجه دو نداریم و همه باید از موهبات و امکانات استفاده نمایند.

 امام جمعه اهواز در ادامه خطبه های خود با اشاره به صحبت های اخیر مقام معظم رهبری در دیدار اساتید و دانشگاهیان کشور عنوان کرد: الحمدلله ما در دانشگاه ها اساتید و دانشجویان خوب و متدین، اهل فضل و تحقیق داریم که قابل تقدیر هستند، اما گاهی نقاط ضعف و آسیبی به چشم می خورد که باید اصلاح شوند.

آیت الله جزایری ادامه داد: رهبر انقلاب در این دیدار به دو خط فکری در دانشگاه اشاره کرده اند که یکی از آنها القای این حرف است که "ما نمی توانیم". جمله ای که در کلام امام خمینی (ره) بود و ایشان می فرمودند: جلوی من آیه ی یأس نخوانید زیرا آنچه که در دل من است آینده درخشان برای ملت ایران است.

ایشان افزود: این خط فکری القا می کند که ما کجا و آمریکا کجا؟ ما کجا و اروپا کجا؟ فاصله ما با آنها زیاد در صورتی که گفتن این کلمات گناه کبیره است، زیرا به دروغ روحیه مردم را تضیف می نماید.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب در این دیدار فرمودند، در زمانی که کشور برای پرتو درمانی ۸۰۰ هزار بیمار خود نیاز به انرژی هسته ای داشت و کشورهای غربی از در اختیار دادن آن به ما امتناع می کرد، این جوانان ایرانی بودند که غنی سازی هسته ای را به ۲۰ درصد رساندند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان ادامه داد: پس از رسیدن به این موفقیت و انتشار اخبار آن، چه کسی بود که جشن گرفت و چه کسی عزا؟ متحدین ما مانند: عراق، لبنان، فلسطین، سوریه و ... خوشحال شدند اما انتشار این خبر برای اسرائیل مانند عذاب الیمی بود.

ایشان افزودند: با وجود پیشرفت های کشور در زمینه سلول های بنیادی، فناوری نانو، موشک های قاره پیما، فناوری های فضایی، ثبت مقالات علمی مختلف و کسب رتبه ۱۵ جهان در این مورد، نباید آیه یأس بخوانیم و به جای اعتماد به نفس به آمریکا اعتماد کنیم. زیرا اعتماد به آمریکا فایده ای ندارد همانگونه که به سود شاه نرسید.

امام جمعه اهواز خاطرنشان کردند: در زمانی شاه برای آمریکا و حتی اسرائیل دست بوس بود، ایران در زمینه های صنعتی، تولیدات و پیشرفت های علمی چه جایگاهی داشت؟

آیت الله جزایری عنوان کردند: سفیر عراق در ایران پس از بازدید از مرزهای استان سخنانی از حُسن هدایت و رهبری مقام معظم رهبری در کشور و پیروزی های به دست آمده در صحنه های بین المللی گفتند.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان با اشاره مجدد به دیدار اخیر رهبر انقلاب با دانشگاهیان کشور افزود: مقام معظم رهبری یکی دیگر از خطوط فکری موجود در دانشگاه ها را دعوت آن طیف به انجام دادن کار فرهنگی مانند ترویج اباهی گری و شکست حریم عفاف و حجاب همچنین اختلاط دختران و پسران است که ایشان نسبت به آن هشدار داده اند.

آیت الله موسوی جزایری خاطر نشان کرد: ترکش های این خط فکری به استان خوزستان نیز رسیده است و در این خصوص به بنده گزارشاتی رسیده است که چندبار مراسمات خیلی مبتذل و نامناسب با شئونات اسلامی برگزار شده است که ما در این خصوص هشدار می دهیم.

وی افزود: قطعاً ادامه این راه های شیطانی برای مردم ما قابل تحمل نخواهد بود و امیدواریم که چشم بصیرت همه باز شود.


دریافت صوت خطبه اول

دریافت صوت خطبه دوم

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار