بسته خبری هفته تابناک خوزستان؛
بسته ویژه خبری تابناک خوزستان با عنوان "تابناک هفته" در آخرین روز هر هفته به بازخوانی اخبار منتشر شده توسط تحریریه خواهد پرداخت. این هفته نیز خوزستان شاهد رویدادهای متفاوتی بود که در این بسته خبری برخی از آنها را مرور می کنیم
کد خبر: ۱۲۸۱۳۲
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۰۰ 13 November 2015
رکورد بیماران تنفسی ناشی از باران پاییزی خوزستان شکسته شد

در حالیکه در سال92در اولین دور مراجعه شهروندان به بیمارستانها به دلیل اختلالات تنفسی، آماری بالغ بر  23هزار نفر ثبت شد، امسال طی دو هفته پس از اولین بارندگی بیش از 24هزار نفر به بیمارستانها مراجعه کردند و 600 نفر آنها بستری شدند.

بنا بر آمار اعلامی توسط دکتر ایرج نظری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، از ابتدای بارندگی‌های پاییزی تا 19 آبان ماه، حدود 24 هزار و 800 نفر با علائم مشکلات تنفسی به اورژانس‌های بیمارستانی خوزستان مراجعه کرده‌اند که از این تعداد 600 نفر بستری شده‌اند. (جزئیات بیشتر)



معاون اول رئیس جمهور: دولت نمی تواند نسبت به وضعیت رودخانه کارون بی تفاوت باشد


اسحاق جهانگیری در جلسه شورای عالی آب، رفع آلودگی رودخانه ی کارون و اصلاح وضعیت فعلی این رودخانه را از اولویت های مهم دولت برشمرد و با تاکید براینکه دولت تردیدی برای انجام این کار مهم ندارد، گفت: رودخانه ی کارون باید در طول برنامه ی ششم توسعه ی کشور به صورت جدی ساماندهی شود.

وی همچنین با اشاره به اعتبارات مورد نیاز برای اجرای طرح های کاهش آلودگی رودخانه ی کارون، بر لزوم تشکیل کارگروهی جهت اولویت بندی این طرح ها و تعیین روش های تامین مالی در قالب برنامه ی ششم توسعه تاکید کرد. (جزئیات بیشتر)



 شورای شهر خرمشهر رسماً منحل شد


پیمان کاظمی نژاد مدیرکل امورشهری وشوراهای استانداری خوزستان  با اعلام این خبر گفت: تاییده حکم انحلال شورای اسلامی شهر خرمشهر ۱۸ آبانماه از سوی وزارت کشور به استانداری خوزستان ابلاغ شده است.

وی در خصوص دلیل انحلال این شورا گفت: این تصمیم پس از تعلل و عدم عایت قانون توسط اعضای شورا برای انتخاب شهردار خرمشهر، در شورای حل اختلاف استان مطرح شده و نسبت به انحلال آن اقدام شد که شورای شهر اختلاف مرکزی در وزارت کشور نیز این حکم را تایید و به استانداری خوزستان برای اجرا ابلاغ نمود. (جزئیات بیشتر)



توضیحات وزیر اطلاعات درباره تیراندازی ها در سوسنگرد و صفی آباد دزفول

دکتر سید محمود علوی وزیر اطلاعات با اشاره به اهمیت مراسمات ویژه ماه محرم و تلاش تروریست ها برای رسیدن به مقاصد شوم خود گفت: با هوشیاری سربازان گمنام امام زمان (عج) 14 نفر از عوامل تروریستی صفی آباد دزفول دستگیر شدند که هشت نفر از ضاربان اصلی آن در استان خوزستان بودند.

حجه الاسلام علوی همچنین در خصوص ماجرای تیراندازی به فرمانداری و چند پاسگاه در شهر سوسنگرد گفت: این اقدام در 16 آبان ماه جاری انجام شد که عوامل آن تحت حمایت برخی از کشورهای مرتجع منطقه بودند. (جزئیات بیشتر)



گام مثبت اما لرزان دولت برای تزریق امید به رگ حیات خوزستان


نشست شورای عالی آب در حالی تشکیل شد از جمله این برنامه ها، تشکیل کارگروهی برای پیگیری آلودگی بزرگترین رود کشور، یعنی کارون است که روز گذشته در این شورا نهایی شد و ماموریت نخست آن، اولویت بندی طرح های کاهش آلودگی این رودخانه و تعیین روش های تامین مالی در قالب برنامه ی ششم توسعه تعیین شد.

در این نشست، اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور، رفع آلودگی رودخانه کارون و اصلاح وضعیت فعلی این رودخانه را از اولویت های مهم دولت برشمرد و با تاکید براینکه دولت تردیدی برای انجام این کار مهم ندارد، گفت: رودخانه کارون باید در طول برنامه ششم توسعه کشور به صورت جدی ساماندهی شود. (جزئیات بیشتر)



واکنش محسن رضایی به توهین برنامه فیتیله

دکتر محسن رضایی در یادداشت منتشر شده در صفحه اینستاگرامش نوشت:

ظاهراً اهانت به اقوام ايراني پاياني ندارد. اگر هم برنامه‌ریزی‌شده نباشد بی‌توجهی است. ديروز در سریال سرزمين كهن به بختیاری‌های سربلند اهانت شد و امروز در برنامه‌ای دیگر به آذری‌های باغیرت و چندی پيش به اعراب وفادار ايراني.

بايد اهانت به اقوام ايراني جرم تلقي گردد و در مجلس تصويب شود و برای آن مجازات در نظر بگيرند.

اقوام ايراني بدون ايران و ایران بدون اقوام ايراني معنا ندارد. در دفاع مقدس ، لشگر پرافتخار عاشوراي آذربایجان در کنار لشگريان ساير اقوام ،در دفاع از انقلاب اسلامی حماسه آفریدند. در انقلاب مشروطه لشگر بختياري ها و لشگرهایی از گيلان و آذربایجان استبداد را از بین بردند.  در انقلاب اسلامي هم همه اقوام ايراني شركت داشتند.

البته تذکر دو نکته را ضروری می‌دانم: نخست آنکه باید مردم با حفظ آرامش و رعایت امنیت عمومی در این موارد پیگیری را به متولیان قانونی بسپارند و دوم آنکه اگر مجموعه‌ای در توهین خود عمدی نداشت و بابت سهو خود پشیمان بود، عذرخواهی او را بپذیریم. (جزئیات بیشتر)



بررسی دلایل مشکلات تنفسی شهروندان پس از باران های پاییزی

تابناک خوزستان در گفتگو با دکتر محمدعلی عصاره زادگان متخصص ایمونولوژی و مولکولار آلرگولوژی و عضو بنیاد ملی نخبگان ریاست جمهوری این موضوع را مورد بررسی قرار داده است:

وی می گوید: در سال 92 زمانی که بعد از تحقیقات بر روی تعداد زیادی بیمار که بعد از بارندگی ها ابتدایی آبانماه دچار مشکل تنگی نفس شده بودند و بررسی شرایط آب و هوایی، بر اساس تحقیقاتی که در زمینه آلرژن های تنفسی در اهواز انجام شد، فرضیه آلاینده های گیاهی و قارچی مطرح گردید.

مجموعه ای از شرایط باعث بروز چنین مشکلی شده است، به این مجموعه توجه نمایید: رطوبت بالا، گرده افشانی، فرد آلرژیک و یک ریه تحت تأثیر سالهای متمادی آلاینده های صنعتی و غیر صنعتی؛ اینها همه می توانند قطعات یک پازل باشند.

مضاف بر اینکه وقوع طوفان های گرد و غباری که سالهاست به عنوان یک مهمان ناخوانده هم نشین ها ساکنین اهواز شده است، در کجای ایران به این شدت وجود دارد. (جزئیات بیشتر)



علی شمخانی: عربستان برای تیراندازی در دزفول پول خرج کرد

علی شمخانی در گفتگو با برنامه "من طهران" شبکه خبری "العالم"، درباره روابط ایران و عربستان و افق موجود برای حل مشکلات بین دو کشور گفت: اگر سعودی ها بخواهند، مشکلات میان دو کشور حل خواهد شد؛ آنها باید دست از شرارت علیه ایران بردارند.

شمخانی با بیان اینکه عربستان در محیط داخل ایران دست به اقدامات ناخوشایندی می زنند، اظهار داشت: تیمی که اخیرا در دزفول علیه یک هیئت مذهبی تیراندازی و دو نفر را شهید کرد، از سرویس امنیتی سعودی حقوق می گرفت. (جزئیات بیشتر)



اتباع خارجی از ۴۹ ملیت در خوزستان زندگی می کنند

حمید سیلاوی مدیرکل امور اتباع و مهاجران استانداری خوزستان گفت: در این استان بیش از دو هزار تبعه خارجی دارای ویزای کار از ۴۹ ملیت زندگی می کنند.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۳ هزار تبعه خارجی مجاز دارای کارت هویت ، و سه هزار تبعه غیر مجاز نیز در خوزستان زندگی می کنند. (جزئیات بیشتر)



سامانه زیارت مجازی قبور در آرامستان های اهواز رونمایی شد

برون مدیرعامل سازمان آرامستان های  اهواز در این مراسم به خبرنگاران گفت: هدف از راه اندازی این سامانه دسترسی مجازی افرادی است که به هر دلیلی نمی توانند به این آرامستان مراجعه نمایند.

وی افزود: در این سامانه مشخصات کامل همه متوفیان به همراه تصویر سنگ قبر آنان ثبت شده است و علاقه مندان با ورود به سامانه ‘عروجیان’ به نشانی www.orujian-ahwaz.com می توانند به صورت مجازی قبور اموات خود را مشاهده نمایند. (جزئیات بیشتر)



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار