فرماندار بیله سوار مغان از اصلاح شبکه های آبرسانی روستایی این شهرستان خبر داد.
کد خبر: ۱۲۷۷۱۷
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰ 11 November 2015
آرام حلیم روز چهارشنبه در نشستی با مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیل با اشاره به اینکه مدیریت آب یکی از مهم ترین محورهای برنامه های مسوولان آب و فاضلاب روستایی این شهرستان است گفت: مصرف آب در برخی روستاها بیش از دو برابر استاندارد است.
وی افزود: متاسفانه عده ای بخاطر ریسک قطع شدن آب به ویژه در ماههای خرداد و تیر اقدام به جمع آوری آب در تانکرها می کنند و این خود عاملی می شود که روستاها دچار کمبود آب شوند.
وی گفت: با کسانی که مرتکب انشعاب غیر مجاز شوند با هماهنگی آب و فاضلاب روستایی و مراجع قضایی برخورد خواهد شد.
فرماندار بیله سوار بیان کرد: با حذف شبکه آب روستای زرگر از مجتمع قره قاسملو و تامین آب این روستا از بیله سوار مشکل کمبود آب روستای زرگر حل شده و با اجرای این طرح آب با سرعت بیشتری به روستای فولادلو خواهد رسید.
حلیم همچنین با اشاره به ضرورت در اولویت قرار دادن شهرستان بیله سوار در زمینه اجرای طرح های آبرسانی و اصلاح شبکه های روستایی این شهرستان افزود: امسال 15 میلیارد ریال صرف اجرای این طرح ها می شود.
او با بیان اینکه ارزش آب بسیار بالا است و این مایع حیات گرانبهاترین دارایی انسان است گفت: باید الگوهای مصرف آب تغییر کند و رسانه ها نقش مهمی در حل بحران آب و نهادینه کردن فرهنگ مدیریت مصرف آب دارند.
وی اظهار کرد: مصرف نا صحیح آب عاملی مهم در کمبود آب در روستاها است که در صورت اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می توان به میزان قابل توجهی از هدر رفت آب در این مناطق جلوگیری کرد.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی فرمانداری بیله سوار ، محسن قنبری مدیرکل آب و فاضلاب روستایی استان اردبیلر نیز در این نشست گفت: مشکل کمبود آب روستای بابک با نظارت بر انشعابات غیرمجاز و رفع نواقص حل خواهد شد.
او افزود: شبکه روستای انجیرلو قدیمی بود و بیشترین هدر رفت و پرت آب در این روستا بود و یک شبکه جدید به بهره برداری رسیده و با استاندارد سازی کنتورها در یک ماه آینده مشکل آب روستاهای انجیرلو و قیزقلعه سی هم رفع شده و در کنار شبکه جدید با تعمیر شبکه قدیمی تلاش می کنیم مشکلات کمبود آب مناطق این روستاها را هم حل کنیم.
قنبری اظهار کرد: خط انتقالی جدید در حال آماده سازی است و با اجرای این خط انتقال مشکل آب روستای خلیفه لو و روستاهای اطراف آن نیز حل خواهد شد.
بیله سوار مغان در شمال اردبیل و در نوار مرزی جمهوری آذربایجان قرار دارد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار