رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: تخصیص اعتبارات ویژه به واحد های فرآوری و صنایع تبدیلی کشاورزی یک ضرورت است.
کد خبر: ۱۲۷۵۸۳
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۸ 11 November 2015
به گزارش  تابناک تبریز ، مهندس کریم مهری در جلسه بررسی مخاطرات بخش کشاورزی و مشکلات تولید و فرآوری که با حضور مهندس پور مهدی معاون عمرانی استاندار در محل استانداری آذربایجان شرقی برگزار شد، با بیان این مطلب افزود: انتظار داریم که در اعتبارات ویژه حمایت از تولید از حالت بخشی نگری صرفاً صنعت خارج شده و واحد های فرآوری و صنایع تبدیلی کشاورزی نیز مورد توجه خاص قرار گیرند.
وی با اشاره به مواد 10 و 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، گفت: پیشنهاد می کنیم با استفاده از اعتبارات ماده 10 و 12 قانون تشکیل سازمان مدیریت بحران کشور، احداث سدها و بندهای کشاورزی و تامین منابع مالی صندوق های حمایت از بخش کشاورزی در شهرستانها در اولویت کاری قرار گیرند و با بهره مندی از این اعتبار صندوق حمایت از توسعه کشاورزی تشکیل شود.
مهندس مهری با اشاره به اینکه تولیدات بخش کشاورزی عاری از سموم و کودهای مضر می باشند، اضافه نمود: هدف اصلی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی طبق سند تدبیر توسعه کشاورزی تولید غذای سالم و امنیت غذایی است.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان درخصوص چگونگی پرداخت غرامت محصولات کشاورزی گفت: تقویت بیمه محصولات کشاورزی و پرداخت بموقع غرامت مطابق ارزش واقعی محصول، باید مورد بازنگری قرار گیرد.
مهندس مهری با اشاره به رشد 5.7 درصدی بخش کشاورزی در شرایط تحریم افزود: با عنایت به رشد صعودی بخش کشاورزی در وضعیت تحریم اقتصادی کشور، جا دارد از تولیدکنندگان و همکاران بخش کشاورزی تقدیر و قدردانی شود و من به نوبه خودم این توفیق و موفقیت چشمگیر را به جناب آقای دکتر جبارزاده استاندار و نماینده محترم دولت تدبیر و امید در آذربایجان شرقی تبریک عرض می نمایم.
رئیس سازمان جهادکشاورزی استان در پایان سخنان خود، خطاب به سازمان صنعت و معدن و تجارت گفت: این سازمان طبق قانون موظف است مجوزهای صادره جهادکشاورزی در بخش صنایع کشاورزی را از خدمات و ضوابط تعرفه های مصوب بهره مند سازد.
وی با بیان اینکه از ابتدای سال مالی تاکنون 183 میلیارد از 480 میلیارد ریال تسهیلات نوسازی و مکانیزاسیون بخش کشاورزی استان جذب شده است با اشاره به اختصاص تسهیلات با کارمزد 16 درصدی برای خرید خودرو و اختصاص تسهیلات 18درصدی برای خرید تراکتور و ماشین آلات کشاورزی در قالب بسته رونق اقتصادی، از نگاه نامتوازن به بخش های تولیدی انتقاد کرد.
مهندس مهری با بیان اینکه در بخش صنایع کشاورزی هم مشکل تامین نقدینگی وجود دارد ، بر ضرورت نگاه یکسان در خصوص اعطای تسهیلات رونق بخش تولید تاکید کرد .
وی در عین حال با اشاره به اینکه نرخ سود تسهیلات بانکی پرداختی برای نوسازی تجهیزات و مکانیزاسیون بخش کشاورزی از 21 به 18 درصد کاهش یافته است، گفت: کاهش نرخ سود ارایه تسهیلات بانکی دربخش کشاورزی، فضای خوبی را برای سرمایه گذاری تولید کنندگان در این حوزه فراهم خواهد ساخت.
مهندس مهری در کنار توسعه مکانیزاسیون ، توسعه کشت نشایی، اجرای روش های نوین آبیاری ، گسترش روش های آبیاری زیرسطحی، توسعه کشت گلخانه ای و توجه به سرمایه گذاری بیشتر در حوزه حفاظت کشاورزی را از دیگر رویکردهای بخش کشاورزی استان در استفاده بهینه از منابع موجود برشمرد.
در این نشست که با حضور مسئولان تشکل های بخش کشاورزی برگزار شد ، تعدادی از فعالان بخش کشاورزی مشکلات خود را مطرح کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار