مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: طرح شناسایی الگوهای رفتاری دلفین گوژپشت در محدوده پارک دریایی ملی دیر نخیلو در استان بوشهر تدوین و ارائه شد.
کد خبر: ۱۲۷۵۷۱
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۸ 11 November 2015
تابناک بوشهر: حسین دلشب صبح امروز در کارگاه آموزشی مشاوره فنی پاسخ زیست محیطی و سیاست هوشمندانه به تغییرات اقلیمی در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی در پارس جنوبی با بیان اینکه در این کارگاه آموزشی کارشناسان نروژی و ایرانی حضور دارند اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم مناطق نفتی حوزه زیست محیطی است که در این راستا اقدامات مهمی انجام و سیاست لازم ارائه می‌شود.

وی با بیان اینکه برگزاری این کارگاه در دستیابی به راه‌حل‌های مناسب نقش بسیار مهمی دارد تصریح کرد: مشکلات زیست محیطی یکی از موضوعات مهم در منطقه گارس جنوبی است که کارشناسان و متخصصان ایرانی و نروژی با ارائه راهکارهای لازم این مهم را بررسی می‌کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه این استان زیستگاه انواع پستانداران دریایی و آبزیان‌های نادر است افزود: دلفین گوژپشت یکی جانوران مهم دریایی منطقه دیر است که در این راستا طرح شناسایی الگوهای رفتاری دلفین گوژپشت در محدوده پارک دریایی ملی دیر نخیلو در استان بوشهر تدوین و ارائه شد.

وی از طرح حمایت از دلفین‌های دریایی در شهرستان دیر خبرداد و گفت: این طرح از سال گذشته در محدوده جزیره نخیلو و ام‌الگرم در شهرستان دیر اجرا شده است.

دلشب با اشاره به آموزش‌های جوامع محلی برای تحقق برنامه تدوین شده بیان کرد: در راستای طرح حمایت از دلفین‌های دریایی نسبت به آموزش جوامع محلی و به‌ویژه صیادان و دانش‌آموزان اقدام می‌شود.

وی افزود: جوامع محلی، صیادان و دانش‌آموزان نخستین گروه‌هایی هستند که به گل نشستن و یا الگوهای رفتاری پستانداران دریایی را مشاهده می‌کنند.

دلشب با اشاره به اینکه استان بوشهر زیستگاه لاک‌پشتان دریایی به ویژه لاک‌پشت نوک عقابی است گفت: طرح حمایت از لاک‌پشتان دریایی و طرح حفاظت از پرستوهای دریایی در پارک ملی دریایی دیر نخیلو  در استان بوشهر در حال انجام است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با بیان اینکه اقدامات لازم برای ثبت پارک ملی دریایی دیر نخیلو  در کنوانسیون رامسر شده خاطرنشان کرد: پارک ملی دریایی دیر نخیلو از نظر تنوع زیستی یکی از غنی‌ترین مناطق سواحل خلیج فارس است که قابلیت ثبت در کنوانسیون بین‌المللی رامسر را دارد که به همین منظور معرفی شده است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار