رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همه تمهیدات و امکانات لازم برای مقابله و کترل بیماری پوستی سالک در هنگام تردد زوار اربعین از مرز مهران اندیشیده شده است.
کد خبر: ۱۲۶۴۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۰ 10 November 2015
به گزارش تابناک ایلام، رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: همه تمهیدات و امکانات لازم برای مقابله و کترل بیماری پوستی سالک در هنگام تردد زوار اربعین از مرز مهران اندیشیده شده است.
دکتر علی دلپیشه روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در همین راستا داروها و تجهیزات مورد نیاز برای پیشگیری یا مقابله با این بیماری و دیگر بیمارهای گوارشی، تنفسی و پوستی تامین شده است.
وی از ایجاد اتاق های ایزوله و به کارگیری کادر درمانی مجرب در ایام اربعین خبر داد و افزود: سم پاشی معابر عمومی و امکانی که محل رشد و گسترش پشه ناقل بیماری سالک است و جمع آوری نخاله های ساختمانی توسط شهرداری و نظارت بر روی اراضی کشاورزی در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی است.
دلپیشه با توجه به نقش مهم آموزش و اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به عموم مردم در خصوص بیماری سالک، ادامه داد: برگزاری کارگاه های آموزشی دربرخی اماکن فراگیر چون مدارس، پاسگاه ها، دستگاه های دولتی درگیر با مساله اربعین از دیگر برنامه های دانشگاه علوم پزشکی در مدت حضور زوار اربعین در استان به ویژه شهر مرزی مهران است.
وی در باره اقدامات و تمهیدات پیشگیرانه دانشگاه علوم پزشکی ابراز امیدواری کرد: با برنامه ریزی های مدون و دقیق انجام گرفته از شیوع بیماری های مختلف به ویژه سالک در بین زوار اربعین مهران جلوگیری و پیشگیری شود.
وی در خصوص شائبه شیوع بیماری وبا در بین زوار هم تاکید کرد: بیماری وبا بیشتر در فصول گرم سال خود را نشان می دهد و با سرد شدن تدریجی هوا، امکان شیوع و گسترش این بیماری کاهش می یابد و در این باره جای نگرانی خاصی نیست.
دلپیشه در پایان تاکید کرد: علاوه بر برنامه ریزی ها و اقدامات پیشگیرانه دانشگاه علوم پزشکی با همکاری دیگر دستگاه ها، اما نکته مهم و حائز اهمیت ، رعایت بهداشت فردی و اجتماعی توسط خود زوار است که باید مسافران آنرا مد نظر داشته باشند.
بیماری سالک یک بیماری پوستی مشترک بین انسان و حیوان از جمله جوندگان است که از طریق نیش یک پشه آلوده به انگل بنام پشه خاکی به هنگام تغذیه خون بیمار به انسان سالم منتقل می شود.
مرز بین المللی مهران در 95 کیلومتری جنوب غربی ایلام از مهمترین معبرهای رسمی کشور برای تردد زوار به شهرهای مذهبی عراق است بطوریکه در ایام منتهی به اربعین سال گذشته بیش از یک میلیون و 500 هزار زائر از این مرز تردد کردند./پ

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار