نمایندگان مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با انتشار مطالبی در وبسایت های شخصی خود، توهین برنامه فیتیله به ترک زبانان را محکوم کرده و خواستار عذرخواهی رسمی صدا و سیما شدند.
کد خبر: ۱۲۵۷۵۷
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۴ 08 November 2015
به گزارش  تابناک تبریز، مسعود پزشکیان، در این خصوص گفت: «اینجانب به عنوان نماینده مردم آذربایجان در مجلس شورای اسلامی، این توهین آشکار صداوسیما در برنامه روز جمعه فیتیله‌ به ترک‌زبانان را به شدت محکوم می‌کنم و از مسئولین صداوسیما انتظار دارم که ضمن عذرخواهی از ملت شریف ایران به خصوص مردم غیور آذربایجان، با عوامل و سازندگان این مجموعه برخورد لازم صورت گیرد و تمهیدات لازم جهت جلوگیری از این حرکات تفرقه‌انگیز و تنش‌زا در بین اقوام ایرانی انجام پذیرد.»

دکتر فرهنگی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو و عضو هیات رئیسه مجلس نیز با انتشار مطلبی اظهار کرد: پیرو برنامه موهن اخیر صدا و سیما و تماس و اعتراضی که با جناب آقای موسوی قائم مقام صدا و سیما داشتم، ایشان قول پیگیری جدی موضوع و برخورد قاطع با عوامل برنامه را دادند که به زودی اعلام خواهد شد.

وی افزود: واقعا جای تاسف عمیق است که چرا با جایگاه، شخصیت، عواطف و احساسات مردم عزیز آذربایجان این گونه بازی می شود.

وی تاکید کرد: مسئولان استانی و کشوری نیز بطور جد پیگیر موضوع هستند و فردا صبح نیز در تهران جلسه ای برای رسیدگی به این موضوع در عالی ترین سطح تشکیل خواهد شد."

محمد اسماعیل سعیدی، دیگر نماینده ی مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی نیز اظهار کرد: توهین به مردمی که سالهای سال در راستای وحدت ملی قدم برداشته و در دوران حساس و سخت مشروطه و طاغوت زیر پرچم روس و انگلیس نرفتند، به هیچ وجه قابل اغماض نیست.

وی افزود: در پشت صحنه ی اجرای اخیر و توهین آمیز صداوسیما نسبت به مردم آذربایجان دست عمد وجود دارد و بالاترین مقام صداوسیما باید سریعا عذرخواهی کرده و باید با تهیه کنندگان و مجریان این برنامه برخورد جدی شود چرا که تهیه کنندگان و مجریان برنامه ی فتیله به امر رهبر معظم انقلاب مبنی بر عدم ایجاد شکاف در بین قومیت ها پشت کرده و موجبات ناراحتی مردم آذربایجان را فراهم کردند. این درحالی است که یکی از اهداف دشمن تحریک قومیت هاست.

نماینده ی مردم تبریز تصریح کرد: رئیس و مسئولین صداوسیما ضمن عذرخواهی از مردم شریف آذربایجان باید پشت پرده های این جریان را شناسایی کرده و علت چنین توهینی را برای مردم توضیح دهند. زیرا که توهین به مردم آذربایجان توهین به کل مردم ایران است.

علی علیلو نیز، در واکنش به توهین برنامه فیتیله به آذری زبانان، گفت:این قسمت از برنامه توهین سخیفی به آذری زبانان بود و از صداوسیما بعید است که بعد از ۳۶ سال تجربه فرهنگ و رعایت حرمت اقوام  و زبان ها و لهجه ها  که از حساسیت خاصی برخوردار است این اتفاق بیفتد و در بین مردم موج منفی ایجاد شود .

نماینده مردم شبستر اظهارکرد:صدا و سیما به خاطر این اقدام باید رسما از کل مردم و خصوصا مردم آذری زبان عذرخواهی کند و با مجریان و تهیه کننده این برنامه برخورد های لازم انجام شود تا باعث التیام خاطرمردم آذری زبان شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شوراس اسلامی با اشاره به محتویات این برنامه تصریح کرد:این برنامه اهانت آمیز بود و دیگر زمان آن گذشته که از هر چیزی برای خنداندن مردم استفاده کنیم و خنداندن نیز هنری دارد و بااین محتواهای ضعیف نمی توان مردم را خنداند.

علیلو با محکومیت این اقدام خاطرنشان کرد:این مورد در نشست مجمع نمایندگان استان آذربایجان شرقی نیز مطرح خواهد شد و ما نمایندگان مردم در مجلس از صداوسیما می خواهیم در اسرع وقت و به صورت شایسته از مردم عزیز عذرخواهی کند.


منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۸
باید هرچه سریعتر بازیگران این برنامه ممنوع التصوير شوند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :