مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز عدم وجود طرح جامع ترافیکی را جدی‌ترین مشکل این شهر دانست و گفت: من شهر شیراز را یک پارکینگ بزرگ می‌بینم که باید به پارکینگ سازمان‌یافته تبدیل شود.
کد خبر: ۱۲۵۶۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۷ 08 November 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:محمد فرخ‌زاده در مورد برنامه‌های آینده  سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اظهار داشت: دو موضوع مهم برای ما به‌عنوان دغدغه مطرح است که یکی از آن‌ها عدم هماهنگی و هم‌افزایی بخش‌های مختلف مربوط به مسائل ترافیکی بوده که در اجرای طرح‌های کلان مانند طرح زوج و فرد نمود پیدا کرده است.

وی افزود: موضوع دیگر آموزش رانندگان و رعایت رفتار توسط این قشر با مردم است که آموزش‌های لازم را نمی‌بینند و این آموزش فقط به آموزش‌های گرفتن گواهینامه ختم نمی‌شود.

فرخ‌زاده ادامه داد: آشنایی با قوانین جزایی و مدنی، فرهنگ شهرنشینی و شهروندمداری از جمله آموزش‌هایی است که باید رانندگان با آن‌ها آشنا باشند.

این مسئول یکی از اصلی‌ترین مشکلات ترافیکی در شهر شیراز را نبود طرح جامع ذکر کرد و گفت: در واقع نبود طرح جامع در حیطه حمل‌ و نقل شهری که مسائل را در بلندمدت پیش‌بینی کرده باشد مشکلات عدیده‌ای را به دنبال داشته است.

وی افزود: مشخص نشدن وظایف دستگاه‌ها و سازمان‌ها، عدم توجه به فناوری به‌روز، عدم توسعه زیرساخت‌ها، عدم توجه به زمان مناسب برای ایجاد مترو و مونوریل، اعطای مجوزهای تعریض و عدم توجه به پیاده‌روها، تردد در شیراز را اکنون به یک سونامی مبتلا کرده است.

فرخ‌زاده تأکید کرد: به‌یقین اگر اکنون نیز برنامه بلندمدت و جامعی برای رفع این موارد نداشته باشیم آیندگان با مشکلات جدی‌تری روبه‌رو می‌شوند.

وی در مورد برنامه‌های آینده مدیریت حمل‌ و نقل و ترافیک شیراز گفت: روی گلوگاه‌ها و مسیرهای حادثه‌خیز تمرکز کرده‌ایم که تاکنون 90 نقطه حادثه‌خیز در شیراز شناسایی ‌شده است.

این مسئول ادامه داد: در حال حاضر 74 نقطه حادثه‌خیز در اولویت کار برای رفع مشکلات است.

فرخ‌زاده در مورد تلاش‌هایی که برای ورود بخش خصوصی در این زمینه صورت گرفته است اظهار داشت: ورود در بحث سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی مانند ایجاد پل‌های هوایی و پارکینگ در دستور کار جدی است.

وی در مورد بحث‌های آموزشی شهروندی گفت: برای آموزش اصول و فرهنگ ترافیکی کارگروهی تشکیل‌ شده و با اتاق فکر در این زمینه وارد کار شده‌ایم و طرح جامعی نیز توسط دانشگاه شیراز در حال کار است که در بهتر تدوین شدن آن مشارکت جدی داریم.

فرخ‌زاده در مورد دیگر فعالیت‌های در دست انجام گفت: رفتار و افکارسنجی و توجه به زیرساخت‌های آتی شهر با توجه به توسعه به‌ویژه در مناطق 3، 4، 5، 9 و 10 که در حال‌ توسعه بوده و باید پیش‌بینی‌های لازم را برای آینده آن‌ها در دستور کار قرارداد بخشی از این فعالیت‌ها است.

وی افزود: ایجاد یک پارک ترافیکی تا پایان سال جاری که تعداد این پارک‌ها را به عدد سه می‌رساند یکی از فعالیت‌هایی بوده که برای آموزش فرهنگ ترافیک به کودکان مؤثر است.

این مسئول حوزه خدمات حمل‌ و نقل و ترافیک شیراز در مورد پارکینگ‌های موجود گفت: در شیراز 110 پارکینگ فعالیت می‌کنند که 45 پارکینگ زیر نظر مستقیم شهرداری و مابقی مربوط به بخش خصوصی است که با نظارت عالیه ما به کار مشغول هستند.

وی افزود: من شهر شیراز را یک پارکینگ بزرگ می‌بینم که باید به پارکینگ سازمان‌یافته تبدیل شود.

فرخ‌زاده در مورد وضعیت ترافیکی شیراز نسبت به دیگر شهر‌ها گفت: وضعیت ما نسبت به دیگر کلان‌شهرهای کشور خوب است و در شیراز ترافیک پیچیده نداریم و تنها روان‌سازی موردتوجه ما قرار دارد.

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل و ترافیک شهرداری شیراز تأکید کرد: با توجه به اینکه اعلام‌ شده است روزانه 300 خودرو به شهر شیراز اضافه می‌شود چنانچه با طرح جامعی برای رفع مشکلات اقدام نکنیم در آینده با مشکلات جدی روبه‌رو خواهیم شد.

وی افزود: با اینکه بین کلان‌شهرها پاک‌ترین هوا را داریم اما هم‌اکنون نیز وضعیت مناسبی در شیراز نداریم.

فرخ‌زاده ادامه داد: خودروهای تک‌سرنشین، کم‌تحرکی، عدم توجه به ورزش همگانی و آموزش‌های لازم به مردم ازجمله مواردی است که برای حفظ سلامتی جامعه باید به آن‌ها بها داد.

این مسئول در مورد ناوگان حمل‌ و نقل عمومی گفت: ناوگان اتوبوس‌رانی شیراز تقویت می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار