نماینده مردم رشت پاسخ می دهد؛
به گزارش تابناک گیلان،وضعیت دریافت تلویزیونی از ماهواره در سیزده کشور آسیایی نشان می‌دهد بیشتر آن‌ها بهره‌وری مناسب از محتوا و کانال‌های مطلوب را به عنوان محوری‌ترین جزء سیاست خود مدنظر داشته‌اند و از برنامه‌های کانال‌های خارجی برای جبران نقصان رسانه‌های داخلی و جلب مجدد مخاطبان به..
کد خبر: ۱۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰ 10 March 2015
به گزارش تابناک گیلان،وضعیت دریافت تلویزیونی از ماهواره در سیزده کشور آسیایی نشان می‌دهد بیشتر آن‌ها بهره‌وری مناسب از محتوا و کانال‌های مطلوب را به عنوان محوری‌ترین جزء سیاست خود مدنظر داشته‌اند و از برنامه‌های کانال‌های خارجی برای جبران نقصان رسانه‌های داخلی و جلب مجدد مخاطبان به خدمات کنترل شده بهره می‌گیرند.

با این حال، حجم، نوع محتوا، زبان پخش، میزان و نحوه اعمال نظارت محتوایی(سانسور)و نیز تعداد و نوع مالکیت و مدیریت سازمان‌های مربوطه و روش توزیع و پخش در بین کشورهای مورد مطالعه تفاوت بسیاری دارد.مسئله دریافت تلویزیونی از ماهواره در ایران هنوز حل نشده و مسئولان، سیاستمداران، احزاب و مردم به طور مکرر وضعیت فعلی را به نوعی مورد نقد قرار می‌دهند.

محرومیت استفاده از برنامه‌های مطلوب کانال‌های ماهواره‌ای برای جلب رضایت مردم و کاستن از تمایل آن‌ها به سوی آسمان پر از ماهواره و ماهواره‌های پر از مخاطره، امکان اجرایی شدن قانون ممنوعیت را به شدت تقلیل داده است.

بررسی تجارب سایر کشورهای آسیایی نشان می‌دهد که می‌توان با حفظ حساسیت‌های فرهنگی و سیاسی از برنامه‌های ماهواره‌ای موجود بهره برد.

یافته‌ها نشان می‌دهد که ماهواره‌ها از نظر ساختار تکنولوژیکی روزبه‌روز پیشرفته‌تر می‌شوند و در فرآیند نظام‌ 3L جهانی ارتباطات،دسترسی مخاطبان را آسان‌تر می‌کنند. تجربه نشان می‌دهد که در ایران با وجود توسعهء شبکه‌های تلویزیونی و متنوع‌سازی برنامه‌های داخلی و حتی‌ برخوردهای فیزیکی،دایرهء مخاطبان‌ برنامه‌های ماهواره‌ای تنگ‌تر نشده‌ است.

ازاین‌رو بر ضرورت تبیین‌ دنیای جدید و شرایط روز و با پذیرش اصل«تکثر رسانه‌ای»، افزایش توان فکری و تقویت ارزش‌های‌ درونی از طریق گسترش«نهضت‌ سواد رسانه‌ای»پیشنهاد می‌ شود.

به گزارش تابناک گیلان،عضو شورای مرکزی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات اخیر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه فرهنگ و هنر تاکید کرد: فرهنگ نباید ملبعه مسائل سیاسی شود و چهارچوب فعالیت های فرهنگ بر اساس نظر و فتوای علما تعیین می شود نه سلیقه جریان های سیاسی.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری  خانه ملت گفت: ما اعتقادات فرهنگی داریم که منشا آن دین و قرآن ماست. چارچوب این اعتقادات بر اساس نظر و فتوای علمای ما نیز تعیین می‌شود.

نماینده مردم رشت در مجلس نهم شورای اسلامی ادامه داد:‌ اما در حال حاضر شاهد هستیم برخی به صرف اینکه با وزیر فرهنگ و ارشاد  اسلامی زاویه‌ دارند آن را بهانه می‌کنند و برنامه‌های فرهنگی و هنری را متشنج می‌کنند.

این نماینده اعتقاد دارد که جامعه همانطور که به مراسم عزاداری نیاز دارد، به برنامه‌های شاد و نشاط آور نیز احتیاج دارد.

وی افزود: اگر نخواهیم اجازه دهیم برای برنامه‌های فرهنگی متنوع و شاد مجوزی صادر شود، به طور غیر رسمی به جامعه جوان اجازه می‌دهیم که به برنامه‌های زیر زمینی و ماهواره پناه ببرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس اظهار داشت: در شرایطی که دنبال حذف برنامه‌های ماهواره‌ای از سبد کالای فرهنگی خانوار هستیم باید جایگزینی برای آن نیز داشته باشیم.

عضو فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با تاکید بر اینکه مخالفت‌های با برنامه‌های فرهنگی داری مجوز از ارشاد می‌شود عمدتا رنگ و بوی سیاسی دارد افزود: نمی‌خواهم بگویم همه مجوزهای صادر شده از سوی وزارت ارشاد درست است اما مسئله این است که دستگاه رسیدگی به این موضوعات و سو استفاده از مجوزهای وزارت ارشاد، خود وزارتخانه است نه نهاد و گروه‌های دیگر.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار