خطیب نمازجمعه اهواز :
با دست دادن و لبخند به دشمن نمی توان امام زمانی حرکت کرد و زمینه ظهور را ایجاد کرد. باید طبق آیات و روایات در کنار پرستش خداوند از طاغوت اجتناب کرد.
کد خبر: ۱۲۴۵۸۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۷ 06 November 2015
به گزارش تابناک خوزستان؛ حجت الاسلام میراحمدرضا حاجتی امام جمعه موقت اهواز در خطبه های نخست نماز جمعه 15 آبانماه اهواز با اشاره به اهمیت خطبه های نمازجمعه گفت: در روایات و فتواهای به این موضوع توجه شده است که حتی نباید در میان خطبه ها صحبت شود.

وی افزود: خطبه های نمازجمعه معادل دو رکعت نماز هستند و باید به آنها توجه شود زیرا در آنها دعوت به رعایت تقوا می شود.

حجت الاسلام حاجتی در ادامه با اشاره به آیه ألَم يَعلَم بأنَّ اللهَ يَری افزود: اگر انسان خدا بین شود و نظارت خدای متعال بر رفتارهایش را درک کند، هر حرفی را نزند و هر تصمیمی نگرفت، به او انسان باتقوا گویند.

وی ادامه داد: خداوند وعده داده است که اگر انسان با تقوا باشد، خداوند نوری به او خواهد داد که راه را از چاه، سود را از ضرر، دوست را از دشمن تشخیص می دهد.

امام جمعه موقت اهواز افزود: تقوا کلید نجات، رمز تعالی معنوی و کلید رمز توسعه معنوی و الهی است.

حاجتی خاطرنشان کرد: در روایات سه طایفه هستند که خداوند نه تنها از آنها بلا را دفع میکند بلکه آنها را سپر بلای دیگران قرار می دهد. انسان های با تقوا یکی از آن سه طایفه هستند.

ایشان افزودند: تقوا یعنی حضرت امیرالمومنین علی (ع) که در بستر جراحت شمشیر زهرآگین ابن ملجم مرادی خطاب به فرزندان خود می گوید: " الله الله فی الایتام " یعنی هرگز از ایتام غفلت نکنید.

وی ادامه داد: انسانی که در دوران جوانی به شهوت پشت کند و چشم های خود را کنترل کند، مد نظر خداوند قرار می گیرد.


حجت الاسلام حاجتی در خطبه های دوم نماز جمعه امروز اهواز گفت: هدف دشمن القای این امر است که تقوا داری یعنی عقب افتادگی در صورتی که تقوا مداری یک نقشه راه است.

ایشان افزودند: جامعه الهی، الهی نمی شود مگر آنکه با اهل عناد و کفر مبارزه داشته باشد.

وی افزود: با دست دادن و لبخند به دشمن نمی توان امام زمانی حرکت کرد و زمینه ظهور را ایجاد کرد. باید طبق آیات و روایات در کنار پرستش خداوند از طاغوت اجتناب کرد.

امام جمعه موقت اهواز خاطرنشان کرد: باید از عاشورا درس گرفت. امام خمینی (ره) در این زمینه می فرمایند: "عاشورا یک مناسبت سیاسی است، جنبه سیاسی این مجالس بالاتر از تمامی جنبه های آن است، این که ائمه ما این همه به گریه برای سیدالشهدا توصیه کرده اند، آنها به گریه های ما نیازی ندارند بلکه مسئله سیاسی است . مسئله آن است تا ملت ها را بسیج کنند که آسیب پذیر نباشند."

حجت الاسلام حاجتی افزود: در شرایطی که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) می فرمایند: امروز تمام کفر در مقابل تمام ایمان صف کشیده اند/ ما در یک پیچ بزرگ تاریخی هستیم.

در زمانه ای که شبکه های غربی با ابراز تاسف می گویند که خاورمیانه جدید با محوریت "ایران" در حال شکل گیری است. در زمانی که آمریکایی ها بعد از نمایش موشک نقطه زن عماد و آن شهر موشکی ایران، اعلام کردند که نفوذشان در منطقه غرب آسیا و خاورمیانه در حال نابودی است، باید از امام حسین(ع) درس "هیهات من الذله" را بگیریم.

وی با اشاره به شهدای خوزستانی مدافع حرم گفت: ظلم است که در منبرها از علی اکبر و علی اصغر (علیهم السلام) صحبت شود و اشاره ای به شهید نادر حمید که پسر 20 روزه و دخترک سه ساله داشت و شهید شد و یا شهید عسکری که پس از بازگشت از مامویت اول به خرمشهر گفت سه روز در سوریه نخوابیده ام تا جوانان مبارز سوری احساس رخوت نکنند.

خطیب نماز جمعه اهواز خطاب به سیاست مداران عنوان کرد: امروز صدایی منفورتر از صدایی که بخواهد صدای رهبر انقلاب را کم رنگ کند برای ما نیست.

حجت الاسلام حاجتی با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی بر مراقبت از نفوذ دشمن گفت: آنهایی که می گویند زمان مبارزه با استکبار گذشته است و امروز زمان مذاکره و لبخند زدن به دشمن است، نفوذی هستند. نفوذی ها کسانی هستند که خبر راه پیمایی 13 آبان را سانسور می کنند.

وی در ادامه به بازخوانی فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با هیات دولت پرداخت و خاطرنشان کرد: ایشان در این دیدار فرمودند: مواضع انقلابی و مبانی حضرت امام را صریح بیان کنید و خجالت نکشید.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص عقلایی بودن شعار مرگ بر آمریکا افزود: امروز دیگر نگران سوسنگرد و سقوط خرمشهر نیستیم. امروز جبهه نبرد به لطف همین شعار مرگ بر آمریکا و مقاومت شما مردم، مرکز فساد و فتنه جهان اسلام، آل سعود است.

حاجتی گفت: آمریکا، اسرائیل، سازش کاران و سهل اندیشان که می گویند امام حسین با عمر بن سعد مذاکره کرد و دست داد، بدانند این ملت به امام حسین و حضرت ابالفضل (علیهم السلام) اقتدا کرده است.

خظیب نمازجمعه اهواز در پایان درگذشت پدر سردار صادق آهنگران و به شهادت رسیدند چند تن از مدافعان حرم تسلیت گفتند.


دریافت صوت خطبه اول

دریافت صوت خطبه دوم
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار