رئیس بنیاد دیابت بوعلی شیراز گفت: بیش از 100 هزار نفر در استان فارس مبتلا به بیماری دیابت هستند که 8 تا 10 درصد آنان بالای 30 سال دارند.
کد خبر: ۱۲۳۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۹ 04 November 2015
تابناک فارس به نقل از فارس:حسین مروج بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید رئیس ورزش‌های همگانی و معاون شهردار شیراز از این بنیاد اظهار داشت: باهدف کاهش بیماری دیابت در این استان، بنیاد بوعلی فارس بیش از 3 هزار نفر را زیرپوشش قرار داده که از این تعداد 2 هزار نفر در شیراز هستند.

وی با اشاره به اینکه برای ارائه تسهیلات به بیماران پس از ثبت‌نام به آنان کارت عضویت داده می‌شود و سپس آموزشی‌های لازم را دریافت می‌کنند، افزود: آزمایش‌های فشار و قند خون و اندام‌ها از بیماران دیابتی گرفته می‌شود و آنگاه در صورت نیاز از سوی پزشکان فوق‌تخصص قلب، کلیه، دندانپزشکی و سایر تخصص‌ها مورد معاینه قرار می‌گیرند.

رئیس بنیاد دیابت بوعلی شیراز خاطرنشان کرد: بنیاد دیابت بوعلی برای تسهیل در ارائه خدمات‌رسانی به بیماران با نظارت علوم پزشکی در دو شعبه مشغول فعالیت است که در شعبه یک مدرک شناسایی و پزشکی برای تشکیل پرونده آموزش نحوه تزریق انسولین و مشاوره درمانی، تغذیه و نیز برگزاری کلاس‌های آموزش دیابت در نظر گرفته‌ شده است.

مروج تصریح کرد: در شعبه 2 نیز مشاوره و ارائه خدمات روان‌درمانی، بازی‌درمانی، تشکیل کلاس‌های خلاقیت کودکان، کارگاه‌های روانشناسی در مورد ارتباط مؤثر با کودکان و پرورش توانایی‌های آن‌ها انجام می‌شود.

وی بیان داشت: در این شعبه همچنین انجام ورزش‌های تخصصی دیابت و فروش اقلام موردنیاز بیماران دیابتی صورت می‌گیرد.

رئیس بنیاد دیابت بوعلی شیراز اضافه کرد: بیمارانی که مشکل مالی دارند به‌صورت رایگان زیرپوشش قرار می‌گیرند و از تمام خدمات درمانی بهره‌مند می‌شوند.

مروج بیان داشت: به مناسبت روز جهانی دیابت طی فراخوان از تمام بیماران دیابتی درخواست می‌شود که روز جمعه 22 آبان‌ماه جاری در همایش پیاده‌روی شرکت کنند و به تعدادی نیز به‌قیدقرعه جوایزی اهدا می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار