معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس گفت: انتظار می رود با انسداد چاههای غیر مجاز و جلوگیری از اضافه برداشت چاههای دارای پروانه بهره برداری از طریق نصب کنتورهای هوشمند، بتوانیم در مصرف آبهای زیرزمینی صرفه جویی کنیم.
کد خبر: ۱۲۳۴۱۳
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۰ 04 November 2015
تابناک فارس به نقل از روابط عمومی استانداری فارس: خلیل رضائیان در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان فارس افزود: مدیریت صحیح منابع آب و صیانت از این منابع حیاتی از جمله سیاست های مهم دولت بوده و اجرایی شدن آن امری ضروری است.

وی، مهمترین هدف را اصلاح تفکر و رفتار تصمیم گیران، بهره برداران و مصرف کنندگان دانست و ادامه داد: با توجه به خشکسالی های اخیر و محدودیت منابع آب و توزیع نامناسب بارندگی، باید آبهای سطحی و زیرزمینی به درستی شناسایی شده و بهره برداری از آنها به شکل برنامه ریزی شده، دقیق و درست انجام شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری فارس افزود: شرکت آب منطقه ای فارس باید پس از طی مراحل قانونی، با همکاری نیروهای قضایی و انتظامی، نسبت به مسلوب المنفعه نمودن چاههای فاقد پروانه اقدام کند.

رضائیان، خواستار برخورد جدی با متخلفین در خصوص حفر چاههای غیرمجاز شد و گفت: یکی از راههای برنامه ریزی صحیح مصرف آب، ضرورت تهیه و نصب کنتور هوشمند بر روی چاههای آب کشاورزی است که باید با جدیت پیگیری شود.

استمرار خشکسالی در استان فارس که از قابلیتهای بالای کشاورزی برخوردار می باشد ، موجبات نگرانی جدی کشاورزان این استان پهناور را رقم زده است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار