کد خبر: ۱۲۲۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۰:۰۶ 10 March 2015
سومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی کاربردی استان البرز با شرکت ۱۵ مرکز آموزشی در مرکز آموزش علمی-کاربردی قند کرج آغاز به کار کرد.
به گزارش مهر، در این نمایشگاه که بعد از ظهر امروز دوشنبه در محل دانشگاه علمی کاربردی کارخانه قند کرج گشایش یافت، معاون استاندار، مشاور عالی استاندار، رئیس دانشگاه علمی کاربردی استان البرز و شماری از دانشجویان، فارغ التحصیلان و مدرسان مراکز آموزش علمی کاربردی حضور داشتند.
موضوع این نمایشگاه، زمینه سازی موثر برای توسعه اشتغال زایی و کارآفرینی با تاکید بر جهاد اقتصادی، پیوند میان دانشگاه با صنعت، هنر، خدمات و کشاورزی با توجه به مقتضیات منطقه ای و استانی و همچنین شناسایی فرصت های شغلی استان است.
این نمایشگاه شامل بخش های اجرایی نظیر کارگاه های آموزشی کارآفرینی، کلینیک اشتغال و کارآفرینی، معرفی کارآفرینان و مولدان کسب و کار، نمایشگاه عکس و مولتی مدیا مشاغل استان، معرفی رشته ها و مشاغل قابل احراز و همچنین نمایشگاهی از مشاغل خانگی و بومی است.
سومین نمایشگاه اشتغال و توسعه کارآفرینی دانشگاه علمی و کاربردی البرز از امروز ۱۸ اسفند تا چهارشنبه ۲۰ ام همین ماه در مرکز آموش علمی کاربردی قند کرج واقع در چهار راه کارخانه قند، بلوار شهید فهمیده (خیابان زکریای رازی) از ساعت ۱۰ صبح تا ۱۹ دایر است.
در این نمایشگاه ۱۵ مرکز آموزش علمی کاربردی فعالیت ها و تولیدات خود را در معرض دید علاقه مندان قرار داده اند.
توسعه پایدار از مسیر دانش کاربردی می گذرد
عبدالله کامکار معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار البرز در آیین گشایش این نمایشگاه در سخنانی با بیان اینکه کشو ما از لحاظ منابع علمی غنی است، گفت: تفکر حاکم بر دانشگاه علمی کاربردی کوتاه کردن مسیر علم تا اشتغال است و در کنار تحصیل، مهارت آموزی هم دنبال می شود.
وی تاکید کرد: علم و عمل در کنار یکدیگر ثروت آفرین هستند و برای رسیدن به توسعه پایدار باید فاصله بین تحصیل و اشتغال کوتاه شود.
کامکار با اشاره به آموزش ضمن تحصیل در دانشگاه علمی کاربردی یادآور شد: ما امروز برای دستیابی به توسعه پایدار، دانش و علم و تکنولوژی را در کنار هم نیاز داریم و باید فرصتی که دانشگاه علمی کاربردی فراهم کرده است را در کنار استقرار مراکز متعدد پژوهشی و آموزشی در استان، غنیمت بدانیم.
معاون استاندار افزایش رفاه، تسهیل زندگی روزمره و شناخت صحیح نیازها را از مزایای دانش کاربردی دانست و گفت: امروز دانشمندان به دنبال پیدا کردن این سوال هستند که استخراج نفت باصرفه تر است یا تبدیل زباله به محصول؛ و تفکر و دانش کاربردی است که پاسخ این سوالات را برای ما مشخص می کند.
این مسئول جایگزینی تفکر دانش بنیان به جای دانش سنتی را ضروری برشمرد و افزود: تفکر دانش بنیان باید به سمت و سویی حرکت کند تا از جایی که انتظار نمی رود، درآمدزایی کرد.
رمز موفقیت در بازارهای جهانی 
کامکار حفظ محیط زیست، ثروت آفرینی و توسعه صادرات و قدرت رقابت در بازارهای جهانی را از ثمرات تفکر و دانش کاربردی خواند و گفت: امروز در دنیا کسانی که به دانش علمی کاربردی چنگ زده اند، توانسته اند به موفقیت در بازار هدف دست یابند.
وی به عنوان نمونه صنعت بسته بندی را از صنایعی خواند که در تعیین جایگاه فروش تولیدات کشور در بازار جهانی تاثیر قابل توجهی دارد.
پیگیری برای دادن تسهیلات به تولیدکنندگان
مشاور استاندار نیز در سخنانی کوتاه استفاده از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه اشتغال را از موارد مهم دانست و گفت: در البرز ظرفیت های متنوعی در بخش های گوناگون داریم. تاسیس مراکز جوار دانشگاه نیز شرایط مناسبی برای آموزش ضمن تحصیل فراهم آورده است.
موسوی از پیگیری برای ارائه تسهیلات به تولیدکنندگان خبر داد و افزود: این امر به تولید کننده کمک می کند تا کارش بدون پشتوانه نباشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار