فرماندارگناوه:
فرماندار گناوه گفت: راه دسترسی 150 خانوار ساکن محله پشت رودخانه فصلی دره گپ که از روز گذشته براثر طغیان آب این رودخانه مسدود شده بود، بازگشایی شد.
کد خبر: ۱۲۲۲۴۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۳ 02 November 2015
تابناک بوشهر: عبدالنبی یوسفی اعلام کرد:عملیات برطرف کردن انسداد و ترمیم مسیر اصلی تردد ساکنان پشت رودخانه دره گپ به شهر با فروکش کردن سیلاب آغاز شد.

وی یادآورشد: کانال انحرافی در پشت این منطقه مسکونی ایجاد شده است که با وقوع بارندگی 50 میلیمتری و طغیان رودخانه ، اهالی پشت این دره در محاصره سیل قرار گرفتند.

یوسفی اضافه کرد:با تلاش دستگاههای اجرایی راه ارتباطی ساکنان منطقه یادشده بازگشایی شده است و هم اینک تردد مردم به سهولت در حال انجام است.

فرماندار گناوه گفت: درپی مشکل ایجاد شده معاون امورعمرانی استانداری، مدیرکل مدیریت بحران و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان بوشهر با حضور در منطقه مسائل و مشکل پیش آمده را بررسی و تصمیم های لازم اتخاذ شد.

وی افزود: پرکردن موقت بخشی از کانال انحرافی در مسیر قبلی تردد اهالی به سمت حرم سیدرضا ازسوی شرکت آب منطقه ای بوشهر تا ظهر روز دوشنبه و احداث پل موقت روی رودخانه دره گپ برای دسترسی اهالی به شهر در کوتاه ترین زمان ممکن تا زمان تکمیل مطالعه برای احداث پل دائمی از تصمیم های اتخاذشده بازدید مسئولان استانی در روز جاری بود.

دره گپ که از کنار بندرگناوه عبور می کند یکی از سیل خیزترین رودخانه های فصلی استان بوشهر است که سال هاست به عنوان یک تهدید بالقوه برای شهروندان این منطقه به شمار می آید.

این رودخانه فصلی از جبهه غربی رشته کوه زاگراس سرچشمه می گیرد و پس از عبور از کنار برخی روستاهای شهرستان گناوه و شهر گناوه به خلیج فارس می ریزد.

طرح انحراف این دره که از سوی شرکت آب منطقه ای استان بوشهر آغاز شده در سه فاز اجرا خواهد شد که تاکنون فاز یک به اتمام رسیده و فاز دوم در دست اجراست.

بارندگی شدید روز شنبه هفته جاری در گناوه و طغیان رودخانه های فصلی بالادستی موجب طغیان رودخانه دره گپ گناوه در شمال استان بوشهرشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار