کد خبر: ۱۲۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۳ 01 November 2015

سرانجام پس از دوسال و اندی "افشین حیدری" کم سن و سال ترین مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی گردشگری خوزستان جای خود را به "خسرو نشان" داد تا این ذهنیت تداعی شود که "بخت افشین بر بال نشان نشست".

*تلاش هایی که حیدری کرد

افشین حیدری را به خاطر همه کوشش ها و جسارت ها و زحمت هایش تحسین می کنم و از اینکه توانست اوضاع بسیار بحرانی و از هم پاشیده این اداره کل را تا حد امکان سامان بدهد را خداقوت می گویم. البته خود ایشان بهتر می داند که کمی ها و کاستی های این اداره کل چی بود و چرا آن بخش از مشکلات به سرانجام نرسید. اما نابه سامانی های این اداره کل و ماموریت های گسترده اش به قدری زمین مانده است که هر مدیرکلی به جز افشین حیدری هم در انجام همه آنها عاجز می ماند. اما به هر دلیل مشکلات ساختاری سازمان میراث فرهنگی کشور نه تنها به ادارات کل بلکه از همه فاجعه تر به شهرستانها هم تسری پیدا کرده و باعث شده تا نتوانیم شاهد اداره کلی بالنده در ذهن و نظر کارشناسان واقعی و دوستداران میراث فرهنگی و فعالان گردگشری و صنایع دستی باشیم. با این حال هنر مدیرکل با اعتماد به نفسی چون افشین حیدری باعث شد تا این اداره کل نه تنها بیش از پیش منزوی نشود که موفقیت هایی هم کسب کند.

*نشان چگونه آمد؟

ناکامی نقشه تنی چند از نمایندگان مجلس که سعی می کردند تصمیم های سیاسی خود را برای انتصاب گزینه هایی ضعیف در آستانه انتخابات مجلس عملی کنند و افشین حیدری را با عملکرد قابل قبولش برکنار نمایند باعث شد گزینه هایی غیر از گزینه نمایندگان مجلس، مطرح شود. سرانجام این گزینه پس از اصرارهای فراوان هوادارنش قبول مسئولیت کرد تا به اداره کل میراث فرهنگی خوزستان بیاید.  در این میان تلاش بخشی از دوستداران میراث فرهنگی خوزستان، افشین حیدری و مقتدایی استاندار خوزستان را نباید نادیده گرفت.

خسرو نشان از مدیران کل فرهنگی و از افراد خوش نام استان خوزستان است که ارتباطات خوبی با چهره های مطرح فرهنگی و هنری در سطح کشور دارد که حضور او به اداره کل میراث فرهنگی خوزستان اعتبار خواهد داد. بی شک توجه او به برنامه ریزی و استفاده از توان کارشناسان زبده نوید روزهای خوبی را می دهد. خوشحالی من زمانی دوچندان شد که افشین حیدری و خسرو نشان به عنوان مدیران کل قدیم و جدید اعلام کرده اند که با هم همکاری موثری خواهند داشت.

*اولویت های نشان

اکنون که قرار است خسرو نشان بر صندلی مدیرکلی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری بنشیند از او انتظار می رود که از تمام توان و تلاش خود برای رسیدگی به امور مربوط به میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری خوزستان استفاده کند. بین دوستداران میراث فرهنگی و فعالان گردشگری و صنایع دستی اتحاد و همدلی ایجاد کند و با سپردن بخشی از ماموریت های این اداره کل به تشکل ها و فعالان این سه حوزه از توان آنها برای پیشرفت امور بهره بگیرد. اگرچه انتظار می رود که وی با قوت تمام جلوی سواستفاده و رانت خواری عده ای را بگیرد، می توان مطمئن بود که عمده افراد نامبرده توان همراهی با دکتر نشان را خواهند داشت.

بی شک با تمرکز جناب نشان بر نقاط ضعف و قوه، فرصت ها و تهدیدها در اداره کل مورد نظر و بهره گیری از نقطه نظرات افراد باتجربه، سرکشی خود از شهرها و روستاهایی که در سیطره کاری اداره کل متبوعش اس می توان امیدوار بود که وی در کوتاه ترین زمان، آشنایی کافی با این اداره کل دست پیدا کند.

مجتبی گهستونی

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار