رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم:
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: برای مدیریت زمان بحران کارگروهی تشکیل شود تا بتواند به بهترین صورت شرایط بحرانی را مدیریت کند.
کد خبر: ۱۲۱۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 01 November 2015
به گزارش تابناک قم، احمد ذاکری در همایش آشنایی مدیران اتحادیه‌های صنفی و واحدهای صنعتی و معدنی استان قم که در تالار همایش‌های اتاق اصناف قم برگزار شد،‌ اظهار کرد: پیشگیری از خطراتی که توسط انسان و به‌ عمد جامعه را تهدید می‌کند پدافند غیر عامل نام دارد.

وی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در ارتباط با پدافند غیرعامل، مبنی بر اینکه «اگر محافظت نظامی نباشد تمام دستاوردهای فرهنگی٬ اقتصادی٬ علمی و سیاسی در یک نصف روز هدر می‌رود» تصریح کرد: سخنان رهبری اهمیت پدافند غیرعامل را به صورت صریح و روشن بیان کرد.

رئیس سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت استان قم با بیان اینکه با توجه به تحقیقات صورت گرفته بیشترین خطر در بخش اصناف وجود دارد، گفت: بر اساس اعلام سازمان آتش‌نشانی شهرداری قم بیشترین حوادث در بخش اصناف رخ می‌دهد که باید برای این مهم به صورت جدی اندیشه کرد.

وی با تبیین اهداف برگزاری همایشی برای آشنایی مدیران اتحادیه‌های صنفی و واحدهای صنعتی با پدافند غیر عامل، مطرح کرد: 36 هزار واحد صنفی در قم فعالیت دارند که این دغدغه را ایجاد می‌کرد در راستای آشنایی با پدافند غیرعامل آموزش ببینند.

ذاکری با بیان اینکه صنایع و صنوف براساس ضرورت‌ها به دو بخش تقسیم شدند،‌ گفت: نخستین تقسیم‌بندی شامل واحدهایی می‌شود که استمرار آن در جامعه ضروری است و در این راستا می‌توان به کارخانه‌های آرد و واحدها نانوایی اشاره کرد که وجود آن در جامعه یک ضرورت است.

وی با تاکید بر ضرورت برنامه‌ریزی برای شرایط بحرانی در جامعه گفت: صنایع شیمیایی و واحدهایی که با مواد قابلیت اشتعال بالا هستند می‌توانند در ردیف واحدهای صنعتی حساس قرار بگیرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم گفت: در بخش معادن بحث امنیت مهمترین مسئله است که باید به آن توجه کرد.

وی از مهمترین تمهیداتی که برای زمان بحران باید به آن توجه کرد را سبد غذایی ذکر کرد و گفت: در این راستا لازم است کارگروهی تشکیل شود تا در مواقع بحران بتواند به بهترین وجه شرایط را مدیریت کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار