دیدار تیم‌های صبای قم و تراکتورسازی تبریز در هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با حاشیه‌هایی همراه بود.
کد خبر: ۱۲۱۳۷۱
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱ 31 October 2015
به گزارش تابناک قم، دیدار تیم‌های صبای قم و تراکتورسازی تبریز از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی عصر امروز با نتیجه دو بر یک به سود تیم صبای قم خاتمه یافت که این تیم توانست انتقام باخت جام حذفی را از تراکتورسازی تبریز بگیرد.

در این دیدار که در ورزشگاه یادگار امام قم برگزار شد، حامد لک، فیلیپه ماچادو، امیرحسین صادقی، مسعود حق‌جو، محمدامین آرام‌طبع، فرشید باقری، قاسم دهنوی، ابوالفضل ابراهیمی، جلال‌الدین علی‌محمدی، کریم اسلامی و محمد قاضی به سرمربیگری علی دایی برای تیم صبا به میدان رفتند.

همچنین برای تیم میهمان یعنی تراکتورسازی تبریز نیز محمدرضا اخباری، شجاع خلیل‌زاده، کارلوس سانتوز، محمد ایران‌پوریان، سعید آقایی، شاهین ثاقبی، احمد عبدالله‌زاده، سروش رفیعی، بختیار رحمانی، فرید بهزادی کریمی و حمزه یونس به سرمربی گری تونی الیویرا برای تیم تراکتورسازی برابر تیم صبا صف‌آرایی کردند.

این دیدار را سید مهدی سیدعلی به عنوان داور وسط قضاوت کرد و او را قهرمان نجفی و حسن ظهیری به عنوان کمک داور در امر قضاوت یاری رساندند ضمن اینکه و محمدحسین ترابیان داور چهارم این دیدار بود.

در ابتدای این دیدار علی دایی و کادر فنی صبا به سمت نیمکت تراکتور رفتند و با سرمربی و دیگر اعضای کادر فنی این تیم خوش‌وبش کردند.

اهدای دسته گل به مربی سابق

حامد لک دروازه‌بان صبا که فصل پیش سنگربان تیم تراکتورسازی بود نیز پیش از آغاز مسابقه با گل به استقبال تونی اولیویرا رفت.

گرچه این در این دیدار نسبت به دیدارهای قبلی صبا تماشاگرانی بیشتری به ورزشگاه رفتند اما تعداد این تماشاگران در ابتدای بازی به بیش از هزار نفر نمی‌رسید.

صبای قم و تراکتورسازی تبریز حدود 40 روز پیش نیز در همین ورزشگاه از سری مسابقات جام حذفی کشور به مصاف هم رفتند که در آن دیدار تراکتورسازی با یک گل پیروز میدان شد و به نوعی صبا برای انتقام پا به این میدان گذاشت.

قاسم دهنوی که در بازی هفته گذشته صبا به علت محرومیت در ترکیب این تیم حضور نداشت با پایان یافتن محرومیتش از ابتدای این مسابقه به میدان رفت.

این مسابقه ششم بازی خانگی صبا در این دوره از مسابقات لیگ برتر است؛ تیم صبا در پنچ دیدار قبلی در خانه به سه برد و دو تساوی دست یافته بود.

15 دقیقه نخست این دیدار دو تیم در حال محک زدن یکدیگر بودند و به جز ضربه ابراهیمی در همان دقایق اولیه که آرام آرام از کنار دروازه تراکتورسازی بیرون رفت موقعیت چندانی روی دروازه‌های دو تیم خلق نشد.

گل به خودی دقیقه 18

در دقیقه 18 این دیدار سانتر علی محمدی بر روی غفلت خط دفاعی تراکتورسازی به امیرحسین صادقی رسید که شوت محکم این بازیکن پس از برخورد با تیر افقی دروازه به پای کارلوس خورد و توپ به درون دروازه تراکتورسازی رفت تا نخستین گل این دیدار به نام تیم صبا ثبت شود.

پس از این گل تماشاگران امیرحسین صادقی را با «صادقی باغیرت» تشویق کردند.

بازیکنان تیم تراکتورسازی پس از دریافت گل حملاتی را بر روی دروازه صبا تدارک دیدند.

در دقیقه 24 تماشاگران این بازی هادی نوروزی مهاجم فقید تیم فوتبال پرسپولیس تهران را تشویق کردند.

در دقیقه 27 پاس زیبای ثاقبی در محوطه جریمه صبا به بختیار رحمانی رسید که ضربه این بازیکن را ماچادو به کرنر فرستاد.

چهار کرنر و یک گل در دو دقیقه

در دقیقه 29 بازیکنان تراکتور که خیمه سنگینی بر روی دروازه صبا زده بودند و طی دو دقیقه چهار کرنر به دست آوردند توانستند بر روی یکی از همین کرنرها در میان غفلت خط دفاعی تیم صبا توسط حمزه یونس به گل تساوی این بازی دست یابند.

در دقیقه 31 ضربه محمد قاضی از پشت محوطه جریمه بدون اینکه خطری بر روی دروازه تراکتورسازی ایجاد کند به بیرون از زمین مسابقه رفت.

پس از اینکه تراکتورسازی گل تساوی را به ثمر رساند اندکی از سرعت بازی کاسته شد.

در دقیقه 38 قاسم دهنوی چسبیده به محوطه جریمه صبا مرتکب خطا بر روی بازیکنان تیم تراکتورسازی شد که ضربه آزاد بختیار رحمانی از روی دروازه صبا با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

تونی الیویرا نسبت به این ضربه ناامیدکننده رحمانی معترض بود.

اشتباه غیر قابل جبران مدافع تراکتورسازی

در دقیقه 41 پاس ابراهیمی روی تعلل و اشتباه مدافع تراکتورسازی به کریم اسلامی رسید و این بازیکن توانست در مصاف تک به تک دروازه تراکتورسازی را به زیبایی باز کند و دومین گل صبا را به ثمر برساند.

در دقیقه 1+45 اخباری دروازه‌بان تراکتور به زیبایی مهاجم صبا را فریب داد و او را دریبل زد.

سیدمهدی سیدعلی برای نیمه نخست این دیدار چهار دقیقه وقت تلف‌شده محاسبه کرد و در نهایت نیمه نخست این دیدار با نتیجه دو بر یک به سود تیم صبای قم به پایان رسید.

در دقیقه 50 دهنوی که به تازگی از بند محرومیت خارج شده است با خطایی خطرناکی که بر روی شجاع خلیل زاده انجام داد نخستین کارت زرد این مسابقه را از داور دریافت کرد.

شجاع خلیل زاده به شدت بر روی این حرکت دهنوی معترض بود و با عصبانیت به سمت بازیکن صبا رفت.

دقیقه 53 ضربه بازیکن صبا از میان مدافعان تراکتورسازی به صورت خطرناکی از کنار دروازه تراکتورسازی به بیرون رفت.

تشویق شدید تیم میهمان

تیم تراکتورسازی به شدت از سوی هواداران این تیم تشویق شد.

در دقیقه 60 مسابقه سعید آقایی بر روی یک صحنه که داور توپ بیرون رفته را به نفع تیم صبا اعلام کرد سعید آقایی به شدت به داور مسابقه اعتراض کرد که این اعتراض او با کارت زرد قاضی مسابقه را به همراه داشت.

در دقیقه 62 نیز فرشید باقری با خطایی که بر روی بازیکنان تیم تراکتور انجام داد با کارت زرد داور مسابقه جریمه شد.

دو تیم در این دقایق بازی نسبتاً متعادلی را به نمایش گذاشتند و در حالی که بیشتر توپ در میانه زمین مسابقه بود هر از گاهی حملاتی بر روی دروازه‌ها انجام می‌شد.

در دقیقه 64 شوت محکم ابراهیمی را دروازه‌بان تراکتورسازی به راحتی مهار کرد.

در دقیقه 65 مسابقه شاهین ثاقبی جای خود را به علی حمودی در تیم تراکتورسازی انجام داد.

در دقیقه 67 ضربه سر محمدقاضی از کنار دروازه تراکتورسازی به بیرون از مسابقه رفت.

از دقیقه 68 مسابقه نورافکن‌های ورزشگاه روشن شد و بازیکنان از این دقیقه بازی را در زیر نور ادامه دادند.

شعله اعتراض‌های دایی خاموش شد

از اعتراض‌های علی دایی به داور مسابقه که در بیشتر مسابقات به چشم می‌خورد در این دیدار خبری نبود.

در دقایقی از بازی تماشاگران صبا با شعار «بچه قمی باغیرت» تیم صبا را تشویق کردند این در حالی است که در ترکیب تیم صبا هیچ بازیکن بومی حضور ندارد.

در دقیقه 73 امیرحسین صادقی در محوطه جریمه صبا به زیبایی توانست مهاجم تراکتورسازی را که به محوطه شش‌قدم صبا آمده بود را مهار کند.

دقیقه 76 بایرامی به جای سروش رفیعی برای تیم تراکتورسازی به میدان مسابقه آمد.

در دقیقه 81 محمدقاضی با دروازه‌بان تراکتورسازی تک به تک شد که اخباری به زیبایی توانست شوت مهاجم صبا را مهار کند.

در دقیقه 85 حق جو و بختیار رحمانی با یکدیگر درگیر لفظی پیدا کردند.

دقیقه 86 کریم اسلامی از زمین مسابقه خارج شد و محمد اوسانی به جای او در ترکیب صبا قرار گرفت.

حملاتی که راه به جایی نبرد

در دقایق پایانی مسابقه بازیکنان تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که برای گریز از شکست حملاتی را بر روی دروازه صبا تدارک دیدند که البته نتوانستند راهی به دروازه حامد لک پیدا کنند.

بازیکنان صبا نیز در این دقایق بر روی ضد حملات چندین بار خود را به دروازه تراکتورسازی رساندند که تلاش‌های آن‌ها نیز ثمری در پی نداشت.

داور مسابقه برای این نیمه مسابقه سه دقیقه وقت تلف‌شده محاسبه کرد.

در نهایت این دیدار با همان گل‌های نیمه نخست مسابقه با نتیجه دو بر صفر به سود تیم فوتبال صبای قم به پایان رسید و صبا توانست با این پیروزی انتقام شکست خود در برابر تراکتورسازی در همین ورزشگاه در جام حذفی را بگیرد.

صبا با این 18 امتیازی می‌شود جایگاه خود را در رده پنجم جدول رده‌بندی لیگ برتر حفظ می‌کند.

با این پیروزی رکود شکست‌ناپذیری صبا در خانه در این دوره از مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور همچنان حفظ می‌شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار