کد خبر: ۱۲۰۳۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۹ 29 October 2015
آستارا- ایرنا- فرمانده سپاه مقاومت ناحیه آستارا گفت: با چاپ کتاب سالک راه پاکان انتشار زندگی نامه شهدای آستارا توسط نویسندگان و مولفان این شهرستان کلید خورد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سرهنگ پاسدار محمد علی علیزاده عصر پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: نخستین کتاب در باره زندگی نامه شهدای آستارا با عنوان سالک راه پاکان اختصاص به زندگی و خاطراتی از شهید شاهرخ آریه بندان دارد که توسط خواهر این شهید بزرگوار شهرزاد آریه بندان تالیف شده است.
وی با اشاره به اینکه این اثر توسط انتشارات مرکز حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس سپاه قدس گیلان و به همت ستاد کنگره سرداران ، امیران و هشت هزار شهید استان چاپ و روانه بازار کتاب شده است ، افزود: این کتاب 65 صفحه ای با شمارگان یکهزار نسخه و به بهای 60 هزار ریال انتشار یافته است.
وی اضافه کرد: در این کتاب مروری کوتاه بر زندگی نامه شهید شده و مولف با آوردن فرازی از وصیت نامه شهید ، خاطراتی از آن شهید والامقام را از زبان برادران ، دوستان و همرزمانش گردآوری کرده است.
وی در ادامه با بیان اینکه زندگی نامه شهید قادر نوبخت دیگر شهید آستارایی نیز در قالب کتابی در دست انتشار است ، اظهار کرد: انتشار کتاب های مربوط به زندگی نامه و خاطرات شهدا باعث انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به نسل های آینده می شود.
سرهنگ علیزاده با اشاره به اینکه بیان خاطرات از شهدا می تواند به ماندگاری و جاودانه شدن ارزش های دفاع مقدس کمک کند ، گفت: این آثار هنری و فرهنگی بهترین راه برای شناخت حقیقی شهداست.
وی کتاب زندگی هر شهید را به مثابه چراغ راهی برای نسل های جوان عنوان کرد و ادامه داد: شهدا و خانواده های آن ها سندهای روشن انقلاب هستند و شایسته است نام و یادشان همواره زنده و جاری باشد.
شهرستان آستارا در غرب استان گیلان واقع شده و 160 شهید گلگون کفن را به نظام مقدس جمهوری اسلامی تقدیم کرده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار