شهردار شیراز، حل معضل اشتغال در این کلانشهر را در گرو رونق گردشگری آن دانست و گفت: تحقق چشم انداز گردشگری این شهر نیز منوط به همکاری مسوولان استان فارس است.
کد خبر: ۱۱۸۹۴۹
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸ 27 October 2015
تابناک فارس به نقل از ایرنا: علیرضا پاک فطرت، سه شنبه در جمع فعالان گردشگری فارس در شیراز افزود: باید به گونه ای برنامه ریزی شود و پیش رویم که تعداد گردشگران شیراز طی پنج سال آینده معادل 10 درصد جمعیت این شهر باشد.

وی ادامه داد: به رغم اینکه شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی در کشور مطرح است اما تحول در بحث گردشگری مستلزم رفع معضلات فرهنگی است که امروز این کلانشهر با آن دست به گریبان است.

شهردار شیراز، با اشاره به هماهنگی شورا و شهرداری شیراز در تمام مباحث از جمله گردشگری افزود: همه با هم همدلانه کار کنیم تا بتوانیم شهر را به درجه ای برسانیم که بیکاری در این شهر وجود نداشته باشد.

وی، در خصوص طرح جامع گردشگری شیراز گفت: برای تدوین این طرح پس از اعلام فراخوان، طرح های متعددی دریافت شد و گروهی از استادان دانشگاه نیز طرح ها را بررسی کردند که در نهایت دانشگاه اصفهان که قوی ترین طرح را ارائه داده بود پذیرفته شد.

پاک فطرت، با اشاره به اینکه در صنعت گردشگری باید تمام شهرهای گردشگری کشور مد نظر باشند افزود: در طرح جامع گردشگری باید این مسائل دیده شود چرا که بسیاری از گردشگران می خواهند تمام شهرهای توریستی کشور را با هزینه کمتر ببینند.

وی، ضمن تاکید بر لزوم راه اندازی قطار سریع السیر شیراز – اصفهان تصریح کرد: نمی توان گردشگر را سوار اتوبوس شیراز ـ اصفهان کرد که هفت ساعت اتوبوس سواری کند ضمن اینکه آنها آمار کشته های جاده ای ما را می دانند پس باید در این حوزه به صورت جامع مسائل را دید و بررسی کرد.

شهردار شیراز، ضمن اعلام آمادگی شهرداری برای حل موانع گردشگری مرتبط با این مجموعه ادامه داد: شهرداری برای حل آن سشته از مشکلاتی که در حوزه شهرداری باشد آماده همکاری کامل با صاحبنظران و فعالان گردشگری است اما باید توجه داشت که مدیریت واحد شهری در حال حاضر وجود ندارد.

او افزود: پروژه های در دست احداث فرهنگی، تجاری، تفریحی و ورزشی متعدد در شیراز وجود دارد که می تواند حداقل نیمی از روز، یک خانواده را سرگرم کند اما به سبب نبود مدیریت واحد، مشکلاتی در بحث تاسیسات و برق و سایر موارد وجود دارد.

پاک فطرت اضافه کرد: در تمام کشورها و شهرهای گردشگری، عبور اتوبوس توریست در همه جا آزاد است و این اتوبوس ها حتی در محدوده ترافیکی هم تردد می کنند و پلیس هم با احترام ویژه برخورد می کند که این موارد خارج از حیطه شهرداری است.

شهردار شیراز گفت: وظیفه شهرداری فراهم آوردن تسهیلات در بحث زیرساختها است اما منطقی نیست اگر بخواهد تمام زیرساختهای گردشگری را ایجاد کند.

پاک فطرت افزود: به عنوان مثال ساخت تله کابین 40 تا 50 میلیارد تومان هزینه دارد و حتی اگر شهرداری آن را بسازد باید با چه هزینه ای آن را نگهداری کند؟

او ادامه داد: شهرداری دراین زمینه شهرداری آماده همکاری و کمک است و مشوق هایی را به سرمایه گذاران ارائه می دهد تا آنها وارد عرصه شوند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار