رئیس مجلس گرجستان تأکید کرد/
تابناک: رئیس مجلس گرجستان گفت: توسعه روابط دوجانبه ایران و گرجستان دنبال می‎شود و سفر به اصفهان این فرصت را برای ما فراهم می‌کند تا توسعه روابط بیش از گذشته اجرایی شود.
کد خبر: ۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲ 27 January 2015

به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، داوید اوساپاشویلی‌ که به منظور بررسی زمینه‌های گسترش مناسبات و توسعه روابط دوجانبه به اصفهان سفر کرده بود، در جلسه‌ای مورد استقبال استاندار اصفهان قرار گرفت و اظهار داشت: این سفر فرصتی را فراهم کرده که بعد از ملاقات با مقامات عالی‌رتبه ایران در تهران از شهر زیبای اصفهان که نه تنها نصف جهان بلکه همه جهان بوده نیز بازدید کنم.

وی با بیان اینکه این ملاقات‌ها بر توسعه روابط دوجانبه بین ایران و گرجستان بسیار تأثیرگذار است، افزود: اصفهان یک شهر تاریخی با قدمتی چند صد ساله بوده و مناسبات تاریخی که بین اصفهان و گرجستان وجود دارد، می‌تواند زمینه‌ای برای افزایش تعاملات باشد.

رئیس مجلس گرجستان با بیان اینکه مردمان گرجستان در قرن‌‌های متمادی در این استان سکونت داشته‌اند، بیان کرد: زندگی مسالمت‌آمیز گرجی‌ها در اصفهان نشانه وجود مناسبات تاریخی و فرهنگی بین اصفهان و کشور گرجستان است.

استاندار اصفهان در این جلسه گفت: رئیس مجلس گرجستان به دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی ایران به کشور ما سفر کرده‌اند و در سفر خود به تهران ملاقات‌های خوبی هم در تهران داشته‌اند.

رسول زرگرپور با بیان ویژگی‌های تاریخی و فرهنگی شهر اصفهان و همچنین ظرفیت‌های اقتصادی و تجاری این شهر تصریح کرد: حضور مقامات کشورهای مختلف در اصفهان زمینه توسعه روابط اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی را فراهم می‌کند و امیدوار هستیم این سفر نیز به توسعه 2 کشور و همچنین افزایش تعاملات کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس گرجستان و هیئت همراه در طول یک روز اقامت در اصفهان به شهرستان فریدون‌شهر، محل اقامت گرجی‌های مقیم اصفهان نیز سفر می‌کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار