رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان مرکزی گفت: ۳۰ عنوان ویژه‌ برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی این استان تدارک دیده شده که از فردا (دوشنبه) آغاز و تا ۲۷ فروردین‌ماه جاری اجرا می‌شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۹ 07 April 2024

به گزارش تابناک مرکزی،سالار جیریایی روز یکشنبه به مناسبت سالروز شهادت شهید آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران در اراک، افزود: هدف از اجرای این برنامه‌ها، پاسداشت هنر متعهد و تجلیل از هنرمندان انقلابی و ترویج هنر انقلابی است.

وی بیان کرد: تجلیل از هنرمندان جزو شاخص‌ترین برنامه‌های استان مرکزی است که با مشارکت بسیج هنرمندان، اداره‌کل ارشاد اسلامی و صدا و سیما برگزار می‌شود و ملاک برای انتخاب هنرمندان، تولید مستمر و تاثیرگذار هنری، فعالیت‌های تربیتی، برگزیدگان جشنواره‌های ملی و استانی و اقدامات جهادی و عام‌المنفعه است.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی ادامه داد: در بخش هنرهای تصویری، ۲ مستند ادبیات پایداری با موضوع ۲ شهید شاخص، شهید شاملو و شهید ساعدی تهیه شده که وارد مرحله پیش تولید شده است.

جیریایی اظهار کرد: روشن نگه‌داشتن چراغ شعر و داستان استان و اضافه کردن نویسندگان و شعرای تازه نفس که در راستای هنر متعهد و انقلاب فعالیت می‌کنند به بدنه هنری استان، در اولیت‌های کاری این نهاد در حوزه آفرینش ادبی و ادبیات است.

وی گفت: موضوع طنز در حوزه آفرینش ادبی استان مرکزی کنرنگ است و توسعه این بخش در دستور کار جدی قرار دارد.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی اضافه کرد: سند زیست بوم استان در حوزه هنری تدوین شده و تهیه و نقشه تحول فرهنگی و هنری نیز ترسیم شده که چشم‌انداز و نقشه راه، روایت مفاخر هویت‌ساز است.

جیریایی عنوان کرد: برنامه‌ها در حوزه آفرینش‌های ادبی با برجسته‌سازی مفاخر استان پیش می‌رود.

وی یادآور شد: برنامه قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب سال گذشته در ایام دهه مبارک فجر در استان مرکزی نمایش داده شد که محوریت معرفی چهره‌های شاخص و مفاخر استان بود و در هفته هنر انقلاب اسلامی نیز این برنامه در قالب نمایش با جدیت دنبال می‌شود.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی افزود: رونمایی از لوح مبین به عنوان یک اثر تجسمی بر اساس آیات اولیه سوره فتح است که کربلایی کاظم ساروقی به عنوان معجزه قرن توانست برای اولین بار این آیات را بخواند، از دیگر برنامه‌ها در طول هفته هنر انقلاب اسلامی است.

جیریایی گفت: راه‌اندازی مرکز روایت استان که شامل واحد دفتر ادبیات پایداری و دفتر پیشرفت است، از دیگر برنامه‌ها است.

وی تصریح کرد: یک‌هزار و ۷۰۰ سوژه سال گذشته در دفتر ادبیات و پایداری رصد شد که می‌تواند مبنای پژوهش وتولید آثار هنری و مکتوب شود.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی افزود: ۲ کتاب «می‌آیی پیش ما» از زندگی شهید حسنی و «دکل‌های سر به فلک کشیده» سال گذشته توسط حوزه هنری این استان رونمایی شد و چهار کتاب جدید نیز آماده انتشار در سال جاری است.

جیریایی گفت: کتاب «دریاچه ماهی» هفته آینده رونمایی می‌شود و کتاب‌های «کمین پنج»، «دوربرگردان آخر» و جلد چهارم «انقلاب اسلامی اراک» در طول سال رونمایی می‌شود.

وی اظهار کرد: تولید آثار با موضعیت آسیب‌های اجتماعی از دیگر برنامه‌ها است و در این خصوص توافق نامه‌ای با دفتر امور اجتماعی استانداری مرکزی منعقد شده است.

رئیس حوزه هنری استان مرکزی ادامه داد: فعالیت دفتر هنر مردمی با عنوان محله باهنر در مناطق حاشیه‌ای و مناطق محروم در دستور کار ویژه است و بنای آن تربیت و تولید آثار هنری در مناطق محروم است.

جیریایی عنوان کرد: برگزاری جلسلت نقد رویدادهای هنری و آثار هنری نیز برای سال جاری برنامه‌ریزی شده و پاتوق فیلم جدی‌تر دنبال می‌شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار