مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام با بیان اینکه اقدامات قابل توجهی برای اجرای فیبر نوری منازل و کسب و کارها در این استان انجام شده است، گفت: هم اکنون سرویس واگذاری فیبر نوری در ۲ شهر ایلام و مهران فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۶۱۶۷۴
تاریخ انتشار: ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۶:۱۹ 07 April 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ علی کریمی اظهار داشت: طرح فیبر نوری منازل و کسب و کارها یکی از مهم‌ترین طرح‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در شهرهای کشور است که در این استان مرزی نیز آغاز شده است.

وی در مورد آخرین وضعیت پیشرفت طرح پوشش فیبر نوری منازل و کسب و کارها، افزود: با شروع این پروژه در استان ایلام، ۱۳۰ کیلومتر از نظر ساختار حفاری شده و ۲۲۰ کیلومتر نیز کابل دیواری احداث شده که می توان گفت در مجموع ۳۵۰ کیلومتر کابل در ۲۷ شهر ایلام اجرا شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از اتصال کامل شهر ایلام و مهران به پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارها خبر داد و یادآور شد: اینترنت بر بستر فیبر نوری نوعی از اتصال به پهنای باند اینترنت است که تجربه سرعت به میزان ۱۰۰ مگابیت تا یک گیگابایت بر ثانیه را برای کاربران رقم می‌زند و زیرساخت اولیه برای توسعه شهر هوشمند تلقی می‌شود.

کریمی یادآور شد: برنامه لازم برای واگذاری اینترنت پر سرعت برای همه شهرهای استان ادامه دارد و تحول خوبی در سطح دیتا شاهد هستیم و این آمادگی را داریم که تجارب خود را در اختیار دیگر استان‌ها قرار دهیم./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار