استاندار کرمانشاه گفت: در فضای استان و شهر کرمانشاه یکی از نیازهای جامعه مباحث فرهنگی و اجتماعی است که از اهمیت بالایی برخوردار است و باید در کنار مسائل اقتصادی و معیشتی مردم در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۱۱۶۱۵۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۲۱:۳۹ 06 April 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، محمدطیب صحرایی روز شنبه در جلسه شورای هماهنگی امور مساجد استان در استانداری افزود: تمرکز بر مسائل اقتصادی، اشتغال و معیشت مردم سرجای خود هست و باید به هر دو قضیه توجه ویژه کنیم و این دو کفه ترازو را باید باهم دید.

وی اضافه کرد: هم بر مبنای وظایف قانونی که به ما سپرده شده و هم بر مبنای وظایف شهری موظفیم برای سالم سازی فکر و روح مردم تلاش کنیم.

صحرایی گفت: در شهر کرمانشاه و استان برای ارتقا سطح اجتماعی و فرهنگی جامعه نیاز به کار در سطوح مختلف دارد که یکی از این سطوح برآورده شدن نیازهای کاربردی این شهر است.

استاندار کرمانشاه افزود: در مناطقی از شهر کرمانشاه به لحاظ تراکم جمعیت دچار کمبودهای جدی هستیم. همانطور که مردم به نانوایی و سوپرمارکت نیاز دارند به مسجد نیز نیاز دارند. در شهر متناسب با جمعیت و وسعت شهر مسجد کافی وجود ندارد.

وی افزود: به عنوان مثال در شهرک ظفر و مسکن یک تراکم جمعیت سنگین وجود دارد که در این مناطق به اندازه کافی مسجد وجود ندارد.

استاندار کرمانشاه عنوان کرد: بر اساس وسعت و جمعیت شهر باید به تعداد متناسب مسجد وجود داشته باشد تا شرایطی برای زندگی سالم جامعه فراهم شود و نیازهای یک زندگی متدینانه معمولی آماده باشد. در پروژه‌های در حال ساخت مانند پروژه نهضت ملی مسکن ساخت و ساز طوری باید باشد که نیازهای دینی جامعه را برآورده کند.

صحرایی مسجد را یک محل مهم در هر محله عنوان کرد و افزود: مسجد در یک محله امر به معروف و نهی از منکر است و رفاقت و دوستی را ایجاد و امکان تشکیل پایگاه‌های فرهنگی را فراهم می‌کند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت هزار و ۲۵۰ مسجد فعال دارد که از این تعداد نزدیک به ۵۷۰ مسجد دارای کانون های فرهنگی و هنری با ۳۰ هزار نفر عضو هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار