مدیرعامل جمعیت هلال احمر ایلام گفت: از ۲۴ اسفندماه سال گذشته تا ۱۷ فروردین ماه جاری بیش از ۱۳۸ هزار نفر در طرح نوروزی از خدمات امدادی، بشردوستانه، آموزشی، داوطلبانه و درمانی جمعیت هلال احمر این استان بهره مند شدند.
کد خبر: ۱۱۶۱۴۹۰
تاریخ انتشار: ۱۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۸ 06 April 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ حمزه محمدی مقدم  بیان کرد: در طرح نوروزی با شعار "هم راه تان هستیم" از ۲۴ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۷ فروردین ماه در ۲۱ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت امدادگران این جمعیت در مجموع به ۸۴ حادثه امدادرسانی شده است.

محمدی مقدم تعداد تیم‌های عملیاتی به‌کارگیری شده در این حوادث را ۱۲۱ مورد عنوان کرد و افزود: در این مدت در مجموع به ۵۱۸ نفر در جریان این حوادث امدادرسانی شده که از این تعداد ۲۸ نفر به مراکز درمانی منتقل و ۲۷ نفر به صورت سرپایی توسط نجاتگران مداوا شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان ایلام یادآور شد: با حضور اعضای جوانان خواهر و برادر در ۱۷ پست ثابت و سیار استان ۷۹ هزار و ۲۴۰ نفر مسافر نوروزی از خدمات بشردوستانه این جمعیت بهره مند شدند.

محمدی مقدم ادامه داد: اطلاع رسانی نقاط حادثه خیز، پویش بهرفت، طرح یاس، تست فشار خون ، پویش سبز، بهره‌ مندی از فضای دوستدار کودک ، خیمه نماز و غرفه فرهنگی، آموزشی مهارت های ایمنی و کمک های اولیه از طرح های مختلف خدمات بشردوستانه جوانان جمعیت هلال احمر به مسافران نوروزی بود.

وی گفت: در این مدت بیش از ۲۴ هزار و ۱۹۰ مسافر نوروزی از آموزش های امداد و کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات توسط مربیان آموزشی این جمعیت بهره مند شده اند.

محمدی مقدم با بیان اینکه داروخانه و مراکز جامع توانبخشی در تعطیلات نوروز خدمات ارایه می دادند، خاطرنشان کرد: از ۲۴ اسفند سال گذشته تا ۱۷ فروردین ماه یک هزار و ۲۳۵ نفر نیز از خدمات این واحدها بهره مند شده اند.

وی به فعالیت حوزه داوطلبان اشاره کرد و گفت: در این حوزه ۳۳ هزار و ۱۳۴نفر از طرح های مروجین سلامت، نیابت، غربالگری سلامت، پویش هلال رحمت، مرهم برای زائر و پویش بشردوستی از خدمات و فعالیت های داوطلبانه این جمعیت بهره مند شده اند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر ایلام اضافه کرد: ندای امداد ۱۱۲ هلال احمر به صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به هموطنان است و نیروهای جمعیت هلال احمر استان ایلام در حوادث مختلف آماده امدادرسانی به هموطنان هستند./م

بیشتر بخوانید :

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار