بسته خبری شهرستانها/بوکان
بسته خبری شهرستانها، خبرهایی را شامل می شود که همکاران تابناک آذربایجان غربی از شهرستانهای مختلف استان تهیه و ارسال می نمایند.
کد خبر: ۱۱۵۹۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 21 October 2015

* هشدار معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بوکان به ادارات

به گزارش رضا سلیمانی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی – بوکان :جلسه هماهنگی ستاد بحران شهرستان که با حضور جانشین فرماندهی سپاه بوکان، مدیریت آموزش وپرورش،روسای ادارات راه و شهرسازی،شبکه بهداشت ودرمان،هلال احمر،شرکت ناحیه نفت بوکان وادارات مربوطه در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار گردید.
معاون سیاسی و اجتماعی فرمانداری شهرستان بوکان با توجه به نزدیک شدن سرما و پیش بینی بارش های سیل آسا در ماههای آبان وآذر در سخنانی اظهار داشت:باید همه ادارات در حوزه بحران برای پیشگیری از بروز حوادث احتمالی آمادگی داشته باشند.


ایوب آذین پور افزود:در حوزه بحران سه موضوع مدیریت،نیروی انسانی آموزش دیده وتجهیزات بسیار مهم وضروری بوده و اگر این سه،با هم تلفیق شوند در حوزه بحران مشکلات رفع خواهند شد.

وی گفت: باید همه ادارات با تعامل وهمکاری یکدیگر نقاط بحران آفرین را شناسایی کنند تا آمادگی لازم را جهت مقابله با حوادث احتمالی داشته باشند.

معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری شهرستان بوکان اظهار داشت:باید موارد غیر قابل اجرا شناسای شوند وبرای حل آنها راه کارهای اساسی اندیشیده شود.

آذین پور افزود:در مواقع بحرانی در روستاها،دهیاران باید بصورت فعال عمل کرده ودر موارد بحرانی از طریق بخشداران سیمینه ومرکزی و با همکاری ادارات درصدد رفع مشکلات برآیند.

وی گفت: اداره راه وشهرسازی وشهرداری نسبت به تجهیز و استقرار ماشین آلات خود در محورهای مواصلاتی و حساس اقدام وبرنامه ریزی صحیح را بعمل آورند.

معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری شهرستان بوکان اظهار داشت: هلال احمر ،بخشداران سیمینه ومرکزی با طرح موضوع نشست دهیاران به عنوان مدیریت بحران روستا وبا اخذ تصمیمات لازم و تعیین محل اسکان مسافرین در راه مانده اقدامات لازم را انجام دهند.

آذین پور افزود: جمعیت هلال احمر نسبت به تقویت و آماده باش کامل پایگاه امداد جاده ای خود مستقر در مسیر جاده ترانزیتی بوکان – میاندوآب اقدام و در هنگام بحران هماهنگی لازم را با ادارات و جمعیت هلال احمر شهرستانهای همجوار بعمل آورد.

وی گفت : در داخل شهر نیز شهرداری بوکان باید نسبت به تقویت و تجهیز ناوگان شهری بوکان از جمله تاکسیرانی،اتوبوس رانی وشروع به کار به موقع قبل از ساعات اداری جهت تسهیل در تردد هنگام بارش برف وباران اقدام نمایند.

معاون سیاسی واجتماعی فرمانداری شهرستان بوکان اظهار داشت:ناحیه پخش نفت بوکان نسبت به توزیع سوخت مایع معادل مصرف قبض گاز سه ماهه فصل زمستان 1393 از طریق سامانه "تجارت آسان" ادارات وخانه های بهداشت روستایی وغیره به صورت درخواست کتبی اقدام نماید.

* اعزام 1750 نفر دانش آموز بوکانی به مناطق جنگی

اولین جلسه پشتیبانی اردوی راهیان نور شهرستان بوکان روز دو شنبه 27مهرماه به منظور هماهنگی وبرنامه ریزی منظم واصولی و بموقع با حضور محمدی معاون آموزش متوسطه پرنیان معاون پرورشی آموزشوپرورش ، موسی پیری مسئول بسیج دانش آموزی ، کارشناس مسئولان حراست وآموزش متوسطه وتعداد زیادی از مدیران مدارس متوسطه دخترانه برگزارشد .

در ابتدای جلسه خالد محمدی آموزش وپرورش شهرستان بوکان طی سخنانی درخصوص اهداف اجرای اردوی راهیان نور مطالبی را بیان نمود وآمادگی آموزش وپرورش شهرستان بوکان را برای اعزام 1750 دانش آموزپسرودخترمدارس مقطع متوسطه براساس دستورالعمل وبخشنامه های استانی اعلام نمود.

سپس در ادامه جلسه موسی پیری مسئول بسیج دانش آموزی نیز طی سخنانی بر اهمیت اعزام جوانان ودانش آموزان به مناطق جنگی جنوب تاکید نمود واظهار داشت ،دانش آموزان وجوانان با رفتن به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس با رشادتها وجانفشانیها وایمان محکم وشجاعت وصف ناپذیررزمندگان اسلام در جبهه های حق علیه باطل آشنا می شوند.

وی در ادامه نیازمندیها ی این اردوها را ارائه داد و وظایف هریک از دستگاههای اجرای شهرستان ومدیران مدارس را در خصوص اعزام 1750 نفر دانش آموز تشریح نمود.

سپسپس از اظهار نظر تعدادی از مدیران حاضر در جلسه تصمیمات مقتضی اتخاذ گردید .

* راه اندازی دستگاه MRI و CT در بیمارستان شهیدقلی پور بوکان

محمد مقصدحق مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان با اعلام این خبر افزود : با توجه به نیاز شهرستان بوکان تجهیزات کامی از جمله دستگاههایMRI،CTاسکن، دستگاه دیجیتال رادیولوژی، ماموگرافی و ... در بیمارستان شهید دکتر قلی پور بوکان نصب و راه اندازی می شود.

وی افزود: مجوز همه این دستگاههای اخذ شده و مبلغ 5 میلیارد ریال پیش پرداخت برای خریدCTاسکن پرداخت شده و در موردMRIهم فضای فیزیکی آن آماده و شرکت مربوطه از محل بازدید نموده و مورد تأیید قرار داده است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان بوکان اظهار داشت: این دستگاه چهار برابر دستگاه‌ موجود در این بیمارستان حساسیت و کارایی دارد که با خرید این دستگاه دیگر نیازی به مراجعه به مرکز استان و یا شهرهای دیگر نخواهدبود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان ادامه داد: در برخی از بخشها تعداد تختها و تجهیزات مربوطه را افزایش داده ایم بطوریکه در بخشICUتعداد تخت با افزایش سه تخت به هشت تخت رسیده و بخش دیالیز با افزایش پنج تخت به 18 تخت رسیده است که این تختهای دارای تجهیزاتی مانند مانیتورینگ و دستگاه دیالیز نیز می باشند.

مقصدحق با بیان اینکه در بسیاری از موارد مردم شهرستان بوکان برای دریافت خدمات درمانی در این حوزه به سایر شهرها و یا مرکز استان مراجعه می‌کردند، ادامه داد: با تجهیز این بیمارستان دیگر نیازی به مراجعه به سایر شهرها نخواهدبود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار