کد خبر: ۱۱۵۹۵۵۹
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۴ 19 March 2024

تابناک خوزستان: در پی تایید نتایج انتخابات مجلس شورای اسلامی حوزه انتخابیه اهواز، حمیدیه، باوی و کارون توسط شورای نگهبان، آقایان مجتبی یوسفی، سید محسن موسوی زاده و محمد امیر به عنوان نمایندگان دوره دوازدهم راهی بهارستان شدند. این رویداد مهم سیاسی(برگزاری انتخابات پرشور گذشته در اهواز) نشان دهنده اعتماد مردم به کسانیست که قرار است در آینده ای نزدیک سرنوشت و مسیر توسعه و پیشرفت جامعه و این حوزه انتخابیه را ترسیم کنند، که بسیار به آن امیدوارم چون ترکیب جوان این دوره نمایندگان اهواز در مجلس نوید روزهای خوب را می دهد.

اما در کنار آن عملکرد مثبت مردم اهواز در کارزار انتخابات که نشان دادند به نظام و انقلابشان پایبند هستند، شاهد پدیده ناخوشایندی بوده و هستیم که در آن برخی از خبرنگارنماها(با همکاری شهردار یکی از شهرستانها)، منافع‌طلبان(برخی پیمانکاران و همراهان نمایندگان مجلس کنونی و اسبق که با نه بزرگ مردم در انتخابات یازدهم اسفند مواجه شدند) و عناصر تخریبگر دیگر با انتشار اخبار کذب و ایجاد سیاه نمایی به تمام معنا، تلاش داشتند با انعکاس تشنج در فضای مجازی، قبل و پس از انتخابات بر نتایج آن تاثیرگذاری کنند. لذا باید یادآور شد اقدامات مذکور نه تنها به اعتماد عمومی آسیب می‌زند و می‌تواند زمینه‌ساز بی‌ثباتی و اختلاف در سطح جامعه شود(به فرموده رهبر معظم انقلاب: برخی هم مسیر با دشمنان این نظام می شوند) بلکه نیات شوم آنها توسط مردم بیشتر شناخته شد و نتایج آرا و تایید این انتخابات مشخص کرد که آنها اقبال عمومی برای رای آوری و... ندارند.

اخیراً، همین افراد با اهدافی مشخص که بیشتر منافع شخصی و گروهی است، به دنبال برکناری شهردار اهواز و جایگزینی فردی از اعوان و انصار خود هستند. این رویکرد نشان دهنده تلاش برای دستیابی به قدرت و نفوذ در ساختارهای اداری و تصمیم‌گیری شهری است که با نوع کنش های چندماهه گذشته شان می‌تواند به زیان مردم و منافع عمومی نیز تمام شود.

در سویی دیگر رضا امینی، با تلاش در بهبود و اصلاح زیرساخت های حوزه‌های مختلف شهرداری اهواز(عمران، مالی، اداری و... که به پاشانه آشیل این شهرداری معروف بودند و اگر اتفاق نمی افتاد ممکن بود چندصباحی بعد منجر به بیکاری و اعتراض گسترده کارکنان آن شود) عملکرد قابل توجهی از خود به جای گذاشته است(به گفته کارشناسان برجسته حوزه شهرسازی) اما اخیراً، این عده در پی تخریب وی هستند تا فردی را جایگزین او کنند! این اقدام نه تنها به منافع شهر و شهروندان آسیب می‌زند، بلکه از رویکردی غیرشفاف و منفعت‌طلبانه نشأت می‌گیرد. ضروری است که مردم اهواز از این موضوع آگاه شوند تا در مقابل تلاش‌هایی که به زیان شهر است، مقاومت کنند و نهادهای امنیتی روابط بین این حلقه را که قبل و پس از انتخابات بر اعصاب و روان مردم تاختند برای رسانه ها جهت اطلاع رسانی شفاف کنند.

پی نوشت
اول: اگر ترمیم و اصلاح آبفای اهواز که می بایست روزی اتفاق می افتاد نبود، قطعا ترافیک، غبار محله ای، نازیبایی و... را در اهواز شاهد نبودیم و عملکرد این تیم مدیریتی شهرداری بیشتر به چشم شهروندان و رسانه ها می آمد.

دوم: چرا برخی رسانه های وابسته به جریان مذکور(رسانه های فحاش، اربده کش، تهمت زن و... که شکست آنها را در صحن شورا و انتخابات مجلس شاهد بودیم) باران و آبگرفتگی اهواز را این روزها نتیجه عملکرد امینی شهردار کنونی می دانند؟ درصورتیکه که می دانیم این معزل مربوط به یک شهردار یا چند شهردار گذشته نیست و باید با یک اعتبار ملی و همکاری بین بخشی چند دستگاه تا کنون صورت می پذیرفته و قطعا تا مادامی که ملی حل نشود میراث این شهر می ماند.

سوم: شهروندان حوزه انتخابیه اهواز آگاه و با مطالعه هستند و به خوبی عملکرد جریانات چند دهه گذشته را شناسایی کردند و «نه» بزرگ را به افراد مذکور گفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار