در حاشیه نمایشگاه موزه ها، اشیاء و اسناد تاریخی صنعت نفت:
به گزارش روابط عمومی شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب، در نخستین نمایشگاه موزه ها، اشیاء و اسناد تاریخی صنعت نفت جنوب از ٣۶ عنوان کتاب تالیفی کارکنان صنعت نفت رونمایی شد.
کد خبر: ۱۱۵۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۴:۲۸ 10 March 2024

تابناک خوزستان: مهندس علیرضا دانشی، مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در این آیین ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این نمایشگاه در راستای حفظ میراث صنعت نفت، بیان داشت: حفظ این میراث بر ما ضروری است، چرا که پیش نیاز بنا نمودن آینده ای بهتر، شناخت ریشه های گذشته است.

وی بر ضرورت حفظ تاریخ و سنت تاکید کرد و عنوان داشت: حفظ و نگهداری تاریخ موجب ایجاد ظرفیت وجودی و درونی جامعه می شود؛ به این منظور مطالعه تاریخ ضروری است.

مدیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از تألیف حدود ١۵٠ الی ٢٠٠ جلد کتاب طی چندسال اخیر خبر داد و اظهار داشت: در این آیین تنها گوشه ای از کتب تالیف شده کارکنان صنعت نفت رونمایی شد و برای سال های آینده در نظر داریم که این آیین وسعت یابد.

گفتنی است در این آیین بخشی از کتب تالیف شده از سوی کارکنان صنعت نفت در چند سال گذشته رونمایی شد که می توان از میان آن ها به کتاب بهداشت حرفه ای و خطرات تهدید کننده سلامت کارکنان صنعت حفاری و فعالیت های جانبی، نفت و جغرافیای اقتصادی، دستاوردهای پژوهشی زمین شناسی نفت، زمین شناسی تحت الارضی پایه ای، چینه شناسی زاگرس، کتب چند جلدی میدان نفتون از ابتدا تاکنون، بلاهایی که جنگ بر سر زنان می آورد، در کوچه های جنگ، چاه اندر چاه شد، بوی خوش سال های فراموش شده، برنامه ریزی راهبردی انرژی های تجدید پذیر ، مدیریت آناتومی و خلاقیت کارکنان، Pansystem و FASI در چاه آزمایی، سومین کنگره راهبردی نفت و نیرو، پمپ ویژگی ها و کاربردها، مهندسی مخازن هیدروکربوری اشاره داشت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار