خطیب جمعه نکا؛
اکنون زمان ادای وظیفه توسط منتخبین است تا با اخلاص، آستین‌ها را بالا زده و به مردم خدمت نمایند، چراکه مردم با رای دادن به آنها، مطالبه دارند و آن این است که، وضع نابسامان اقتصادی اصلاح شود. همچنین، در کنار این دولت، دولت دیگری به نام «دولت مافیا» وجود دارد که دستگاه قضایی باید وارد عمل شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۹۵۸
تاریخ انتشار: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۱ 09 March 2024

به گزارش تابناک مازندران، نماز جمعه ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ شهرستان نکا با حضور پرشور مردم و مسئولین و به امامت حجت‌الاسلام محمدصادق محمدی لائینی امام جمعه این شهرستان در مصلی امام خمینی (ره) نکا برگزار شد. 

 

در کنار این دولت، «دولت مافیا» نیز قرار دارد که دستگاه قضایی باید وارد عمل شود
در کنار این دولت، «دولت مافیا» نیز قرار دارد که دستگاه قضایی باید وارد عمل شود
در کنار این دولت، «دولت مافیا» نیز قرار دارد که دستگاه قضایی باید وارد عمل شود  

 

خطیب جمعه نکا در خطبه‌های اول پس از حمد و ثنای الهی و صلوات بر پیامبر اکرم(ص) و ائمه طاهرین(ع)، همگان و خود را به امر مهم تقوا سفارش کرد و گفت: یکی از موانع رسیدن به تقوا، حرص است.

وی تصریح کرد: حرص، طمع شدید است و شخص طمعکار ذلیل و انسان قانع عزیز می‌شود، حرص صفتی مذموم و ریشه بسیاری از گناهان است و «حسد»، «کبر» و «حرص» ریشه‌های کفر است.

امام جمعه شهرستان نکا بیان کرد: از امام معصوم(ع) سوال کردند چه زمانی، یک سوم مردم جهان از بین رفتند؟ فرمود: «یک سوم نبود، یک چهارم بود در زمانی که هابیل به دست قابیل کشته شد».

حجت‌الاسلام محمدی لائینی خاطرنشان کرد: همه‌ی حرص‌ها بد نیست و حرصِ خوب نیز داریم، بطوریکه، پیامبر(ص) برای حرص می‌خورد که این حرص، حرص پسندیده است. در سوره «عنکبوت»، «شعرا» و «توبه» آمده است که پیامبر بر شما حریص بوده است، او می‌خواست شما پاک و پاکیزه باشید که این حرص، ممدوح است.

وی گفت: خواجه نصیرالدین طوسی درباره‌ی حضرت علی(ع) می‌فرماید: در میان صحابه، حضرت علی(ع) رای و نظر او صائب بود و از همه‌ی مردم حرص بیشتری نسبت به اقامه حدود الهی داشت، اما حرص مذموم مثلاً اگر انسان حرص مال، جاه و مقام داشته باشد منفی و ناپسند است.

خطیب جمعه نکا بیان کرد: شخصی نزد امام صادق(ع) آمد و از خود نزد امام شاکی شد که دارای نفس حریص است و از امام چاره‌ای خواست تا قانع باشد و اندازه نگه دارد و حضرت فرمود: «اگر به روزی‌ای که خداوند به تو داده‌ است قانع باشی، تو را کفایت می‌کند و اگر به آن اکتفا نکنی، تمام مال و منال و ثروت دنیا نیز به تو داده شود، باز هم سیر نمی‌شوی.


حجت‌الاسلام محمدی لائینی در آغاز خطبه دوم، پس از توصیه به تقوا و پرهیزکاری، رحلت آیت‌... امامی کاشانی را تسلیت گفت و از حضور پرشکوه مردم در پای صندوق‌های رای تشکر و تقدیر کرد و گفت: این حضور، در حقیقت پاسخ دادن به شعار «هل من ناصر ینصرنی»، سرمایه نظام و بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به نقش منتخبین خاطرنشان کرد: اکنون زمان ادای وظیفه توسط منتخبین است تا با اخلاص، آستین‌ها را بالا زده و به مردم خدمت نمایند، چراکه مردم با رای دادن به آنها، مطالبه دارند و آن این است که، وضع نابسامان اقتصادی اصلاح شود. همچنین، در کنار این دولت، دولت دیگری به نام «دولت مافیا» وجود دارد که دستگاه قضایی باید وارد عمل شود.

امام جمعه نکا با اشاره به هفته درختکاری توصیه کرد: همه‌ی ما باید برای ایجاد فضای سبز سهیم باشیم و موظفیم جنگل و دریا را حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام محمدی لائینی با بیان اینکه، در آستانه‌ی ماه مبارک رمضان، ماه بندگی و آزمایش و مغفرت قرار داریم، خاطرنشان کرد: مشکل از سوی خدا نیست، بلکه از سوی ماست که از فرصت‌ها استفاده نمی‌کنیم، در این راستا امام رضا(ع) فرمودند: «کسی که در ماه رمضان آمرزیده نشود، دیگر چه زمانی می‌خواهد آمرزیده شود؟»

وی در پایان بیان کرد: حضرت علی(ع) از پیامبر(ص) پرسید: کدام عمل در ماه رمضان بهتر است؟ فرمود: «دست به حرام نزنیم و حدود الهی را رعایت کنیم».


گفتنیست: نمازگزاران پس از اقامه‌ی نماز عبادی_سیاسی جمعه، با برگزاری راهپیمایی عظیم، حمایت خود را از مردم بی‌دفاع و مظلوم غزه اعلام کردند.

راهپیمایان با سردادن شعار جنایات و نسل‌کشی رژیم غاصب و اشغالگر قدس را محکوم کردند و از مردم غزه خواستند در مقابل این ظلم مقاومت کنند.

خبر: الهام زارعی 

 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار