معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل گفت: در پروسه ساماندهی بنای تاریخی جمعه مسجد باید رویکرد چند وجهی تاریخی، مذهبی و اجتماعی لحاظ شود.
کد خبر: ۱۱۵۷۷۸۶
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۰ 08 March 2024

به گزارش تابناک اردبیل و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل جلسه بررسی مسائل بنای تاریخی جمعه مسجد با حضور معاون امور عمرانی استانداری اردبیل، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، مدیرکل راه و شهرسازی، فرماندار و شهردار اردبیل در محل این بنای تاریخی برگزار شد.

کمال الدین میرجعفریان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اردبیل در این جلسه گفت: در پروسه ساماندهی بنای تاریخی جمعه مسجد نباید از هیچ مسئله‌ای غافل شد و باید رویکرد چند وجهی تاریخی، مذهبی و اجتماعی در این مورد لحاظ شود.

میرجعفریان با اشاره به لزوم تقسیم وظایف بین دستگاه‌های اجرایی، افزود: درمورد این مجموعه ابتدا باید تکلیف محوطه و اطراف آن مشخص شود که در این مورد اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری درمورد بازگشایی محوطه این پایگاه ملی مسئولیت خواهد داشت و همچنین باید حقوق مجاورین مجموعه نیز رعایت شود.

وی بیان کرد: اداره کل میراث‌فرهنگی استان نیز در راستای مرمت، مطالعات باستان‌شناسی و معرفی این اثر مسئول است، جمعه مسجد اردبیل به لحاظ ارزش معنوی آن یک برند برای استان است و می‌تواند در سطح ملی و جهانی معرفی شود، اقدام اول درمورد این مجموعه باید ساماندهی ناهنجاری‌های اجتماعی اطراف این اثر تاریخی باشد.

تبدیل جمعه مسجد اردبیل به پایگاه میراث ملی اقدام مهمی بود

حسن محمدی ادیب، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: تبدیل جمعه مسجد اردبیل به پایگاه میراث ملی اقدام مهمی بود که اخیراً اتفاق افتاد و می‌تواند در حفظ و احیای مجموعه موثر باشد.

محمدی ادیب ادامه داد: بنای تاریخی جمعه مسجد یکی از مهم‌ترین آثار تاریخی استان اردبیل است که در پرونده ثبت جهانی مساجد ایرانی نیز قرار گرفته و با همکاری دستگاه‌های مختلف اجرایی می‌توانیم شرایط این بنای تاریخی را برای حفظ آن و بازدید علاقمندان بهبود ببخشیم.

برچسب ها: اردبیل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار