معاون توسعه منابع انسانی استاندار خوزستان گفت: بخشنامه مبادلات مرزی باعث رونق شهرهای مرزی استان شده و در مدت اخیر شاهد نوعی تحرک در این شهرها بوده‌ایم.
کد خبر: ۱۱۵۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴ 21 October 2015
جمال عالمی نیسی اظهار کرد: ابلاغ بخشنامه‌های مختلف از سوی استاندار خوزستان همانند مبادلات مرزی و بخشنامه حمایت از خرید داخلی (استفاده از خدمات بیمه و فرهنگی و هنری درون استان) اقدامات بسیار ماندگاری هستند که در صورت اجرای کامل در استان، تأثیرات بسیار خوبی در رونق اقتصادی خوزستان می‌گذارد.
 
وی افزود: برخی از بخشنامه‌ها مانند استفاده از خدمات بیمه درون استانی در صورت اجرای کامل، ارزش‌افزوده آن تقریباً ۵۰ درصد بودجه استان را تأمین می‌کند.
 
عالمی نیسی تصریح کرد: بر اساس برآوردها و شاخص‌های تعیین‌شده به این نتیجه رسیدیم در صورتی که این بخشنامه تحقق پیدا کرده و تمام شرکت‌ها، دستگاه و سازمان‌های دولتی و خصوصی، بیمه‌های خود را درون استان انجام دهند به‌صورت کلان در ارزش‌افزوده تأثیر گذاشته و در نهایت منجر به رونق اعتبارات شهرداری‌ها و دهیاری‌های استان می‌شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری خوزستان بیان کرد: هر چند اقشار متوسط جامعه هم می‌توانند از بخشنامه مبادلات مرزی استفاده کنند ولی تأثیرات مثبت اقتصادی این بخشنامه سطوح پایین جامعه را بیشتر تحت تأثیر می‌گذارد. این بخشنامه همچنین در بخش ارزاق و سبد کالای شهروندان نیز توانایی تأثیرگذاری بالایی دارد.
 
عالمی نیسی ادامه داد: بخشنامه مبادلات مرزی حتی بنکداران را تحت تأثیر قرار داده و در کل بحث بنیه اقتصادی یک شهر را تقویت می‌کند. اگر مردم دستشان برای تأمین نیازهایشان به جیب خودشان باشد، یقیناً تأثیرات مثبتی در عمران شهر و سایر سطوح جامعه خواهد داشت.
 
وی عنوان کرد: همچنین با توجه به پیگیری‌های جدی استاندار در زمینه مبادلات مرزی، شاهد رونق اقتصادی هرچه بیشتر استان باشیم. چند وقت پیش از شهرستان هندیجان به‌عنوان یکی از گلوگاه‌های مرزی بازدید داشتم و به عینه شاهد جاری شدن خون تازه در رگ‌های اقتصاد این شهر بودم.
 
عالمی نیسی اضافه کرد: در واقع به دنبال اجرای بخشنامه مبادلات مرزی، تحرک و شکوفایی را در شهرستان هندیجان دیدم. همچنین دیدم که مردم ساخت‌وساز، عمران و به‌ویژه ساخت مراکز تجاری را شروع کرده و خریدوفروش‌ها نیز بیشتر شده است.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان تأکید کرد: با اجرای بخشنامه مبادلات مرزی، ورود شهرستانی‌ها به هندیجان بیشتر شده و این‌ها همه در آینده‌ای نه‌چندان دور شکوفایی اقتصادی را در نقاط مرزی و سایر نقاط به دنبال خواهد داشت.
 
عالمی نیسی یادآور شد: بخشنامه حمایت از خرید داخلی در اشتغال تأثیر بسیار شگرفی دارد. آمارهای موجود در استان نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری بوده و حداقل شاید چهار درصد کاهش بیکاری را ایجاد کرده است.
 
وی افزود: حمایت از خرید داخلی، حتی باعث رشد بیشتر ارزش‌افزوده رشد خواهد شد. پیش‌بینی می‌شود با بخشنامه ابلاغی استاندار در این زمینه امسال رشد ۳۰ درصدی ارزش‌افزوده را در استان شاهد باشیم. همچنین در آینده‌ای نه‌چندان دور تأثیرات مثبت این بخشنامه را در بنکداران هم خواهیم دید.
 
عالمی نیسی اظهار کرد: بخشنامه حمایت از خرید از داخلی، تنها برای خریدن نیست بلکه برای حمایت از تولید داخل استان نیز هست؛ یعنی باید تولید را تقویت کنیم تا ظرفیت‌های خالی استان هم تکمیل شود.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار خوزستان بیان کرد: به‌هرحال بخشنامه حمایت از خرید داخلی، تولید و اشتغال را در کنار هم هدف قرار داده است. این بخشنامه به بخش خدمات ورود پیدا کرده و در واقع یک زنجیره کاری است که توانایی تحت پوشش قرار دادن همه بخش‌ها را دارد.
 


منبع: مهر
برچسب ها: جمال عالمی نیسی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار