فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام ؛
فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام از برگزاری همایش ۷۵ سال تلاش در تغییر سبک زندگی بانوان ایرانی و غارت میراث فرهنگی تا جنایت علیه اقوام ایرانی در این استان خبر داد.
کد خبر: ۱۱۵۶۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۷:۰۲ 03 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ سردار شاکرمی  در نشست هم اندیشی کارگروه دبیرخانه پیگیری جنایت جنگی ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۳ و بمباران روستای ماربُره با مشارکت فرانسه و عراق بیان داشت : یکی از بانیان اصلی تحریم انتخابات با هدف ایجاد ناامنی سراسری در ایران دولت متخاصم فرانسه است که در طول سالیان دور تاکنون وحدت و سبک زندگی اقوام مختلف ایرانی را هــدف دشمنی و عداوت خود قرار داده و اوج رذالـت این دولت شرور در غائله و آشوب ۱۴۰۱ و تحریم انتخابات اخیر به خوبی نمایان و آشکار بود.

وی افزود : همایشی با حضـور نمایندگان اقـوام ایرانـی در تاریخ ۲۰ اسفند ماه سالجاری با عنوان «از ۷۵ سال تلاش در تغییر سبک زندگی بانوان ایرانی و غارت میراث فرهنگی تا جنایت جنگی علیه اقوام ایرانی در ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۳ توسط دولت فرانسه» به میزبانی استان ایلام برگزار می‌شود.

سردار شاکرمی ادامه داد : در همایش ۲۰ اسفندماه روند ۷۵ ساله جنایت کشور فرانسه و یکی از بانیان اصلی جنایات علیه مردم ایران و تحریم انتخابات ۱۱ اسفند بازگو و بررسی خواهد شد.

وی با بیان اینکه دولت شرور صهیونیستی فرانسه باید پاسخگوی جنایت های بیشرمانه‌اش علیه ملت ایران باشد، ادامه داد: در این همایش موضوعات مختلفی همچون کودک کُشی، دانش آموز کُشی، غارت و انهدام آثار باستانی و میراث فرهنگی ایرانیان و نیز ارتکاب جنایت جنگی علیه پنج قومیت ایرانی در دوران دفاع مقدس به ویژه روز ۱۹ اسفند ۱۳۶۳ مطرح می‌شود.

 فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به محوریت استان ایلام در پیگیری جنایت جنگی ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۳ توسط دولت فرانسه و نیز با توجه به تصریح و تأکید رهبر معظم انقلاب در دیدار فرماندهان و یادگاران دفاع مقدس در ۲۹ شهریورماه سال جاری مبنی بر مشارکت دولت جنایتکار فرانسه در جنگ تحمیلی علیه ملت مظلوم ایران با پیشرفته‌ترین تجهیزات هوایی، جنگنده میراژ، هواپیماهای سوپراتاندارد و موشک اگزوست، یادآور شد: طبق اسناد متقن در روز ۱۹ اسفند سال ۱۳۶۳ خون اقوام مختلف ایرانی اعم از کُرد، تُرک، لُر، عرب و فارس در جنایتی هولناک با مشارکت دول عراق و فرانسه در نقاط مختلف کشور به زمین ریخته شد./ع

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار