ناظر ملی طرح جهش تولید در دیم‌زارها:
ناظر ملی طرح جهش تولید در دیم‌زارها گفت: یکی از چالش‌های طرح جهش تولید در دیم‌زارها عدم همکاری برخی از بانک‌ها در تامین تسهیلات است.
کد خبر: ۱۱۵۶۹۱۶
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۵ 03 March 2024

به گزارش تابناک ایلام؛ مهندس‌ محمد ترابی‌ اظهار کرد: طرح جهش تولید در دیم‌زارها، در سال ۱۳۹۹ به منظور حمایت از کشاورزان محروم جامعه که عمدتاً دیم‌کاران هستند شروع به کار کرد، در سال اول، این طرح با ۶ استان پایلوت و در سال دوم با ۱۵ استان وارد مرحله اجرایی شد.

ترابی با تاکید بر اینکه این طرح جهت افزایش تولید در واحد سطح شروع به کار کرده است، افزود: یکی از مزایای طرح مذکور استفاده از آب سبز یا همان بارندگی‌ است.

ناظر ملی طرح جهش تولید در دیم‌زارها تصریح کرد: این طرح، در حال حاضر در ۲۵ استان در سطح کشور اجرا می شود. همچنین در زمینه‌ برطرف کردن چالش‌های بیمه کشاورزان، تامین ماشین آلات تخصصی و بالا بردن دانش فنی کشاورزان دیم‌کار و ‌کاهش سطح آیش، قدم‌های مثبتی برداشته شده است.

وی ضمن تاکید بر اهمیت آموزش و بالا بردن دانش فنی و عملی کشاورزان، گفت: از جمله چالش‌های این طرح می‌توان به عدم تامین به موقع خسارت‌ها، عدم همکاری برخی از بانک‌ها در تامین تسهیلات‌، ضعف آموزش تخصصی برخی از مروجین مراکز جهاد کشاورزی و بهره گیری پایین از ادوات تخصصی در سطح دیم‌زارها اشاره کرد.

ترابی در پایان گفت: با توجه به یکسری مسائل اقتصادی، زیرساخت‌های این طرح به شکل مطلوبی تامین نشده است که با پشتیبانی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در حال برطرف شدن هستند./ح

 

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار