سرپرست گمرک استان ایلام گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه بیش از ۱۶۲ میلیون دلار انواع محصولات کشاورزی از مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.
کد خبر: ۱۱۵۶۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۶ 03 March 2024

به گزارش تابناک ایلام ؛ میرآقا عبدی اظهار کرد: این میزان صادرات محصولات کشاورزی شامل ۳۱۷ هزار تن انواع صیفی‌جات است از طریق مرز بین‌المللی مهران به کشور عراق صادر شده است.

به گفته وی، میزان صادرات محصولات کشاورزی از لحاظ ارزشی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۹ درصدی را نشان می‌دهد.

سرپرست گمرک استان ایلام با اشاره به مجموع صادرات کالا از مرز مهران در سال جاری یادآور شد: ۲ میلیون و ۹۴۳ هزار و ۴۸۷ تن انواع کالا در از ابتدای سال جاری تا پایان بهمن ماه از مرز بین‌المللی مهران به عراق و سایر کشورها صادر شده است.

عبدی بیان کرد: ارزش دلاری این مقدار صادرات از مرز بین‌المللی مهران یک میلیارد و ۷۲۷ میلیون و ۴۶۵ هزار و ۳۴۳ دلار است.

وی اضافه کرد: این میزان صادرات کالا نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ ارزشی ۱۸ درصد افزایش نشان می‌دهد.

سرپرست گمرک استان ایلام یادآور شد: عمده کالاهای صادراتی از مرز مهران شامل انواع محصولات کشاورزی، مصالح ساختمانی، سیمان، آجر، کاشی و مصنوعات فلزی و پلاستیکی است.

عبدی بیان کرد: گمرک بین‌المللی مهران از نظر صادرات برای سومین سال متوالی در رتبه نخست بین ۱۲ گمرک مرزی با کشور عراق قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته مجموع صادرات از گمرک استان ایلام بیش از سه میلیون و ۲۵۹ هزار تن به ارزش یک میلیارد و ۶۰۹ میلیون دلار بوده که از لحاظ وزنی ۴۴ درصد و از لحاظ ارزش ۳۹ درصد رشد نشان می دهد که این مقدار صادرات یک رکورد جدید در تمامی سالیان فعالیت گمرک است./م

بیشتر بخوانید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار