استاندار مرکزی گفت: خواسته اصلی ما در استان، توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است.
کد خبر: ۱۱۵۶۸۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۹:۱۹ 02 March 2024

به گزارش تابناک مرکزی،فرزاد مخلص الائمه دوازدهم اسفندماه در جلسه شورای اشتغال استان مرکزی با اشاره به گزارش عملکرد دستگاه ها در حوزه ایجاد اشتغال، اظهار کرد: برخی دستگاه ها مانند بسیج سازندگی و بنیاد علوی به خوبی تعهدات خود را در این راستا محقق کرده اند، البته تحقق صد درصدی به معنی توقف ثبت اشتغال نیست و باید هرآنچه تلاش برای اشتغال صورت می گیرد، حتما ثبت شود.

وی تصریح کرد: برخی دستگاه ها هنوز با تعهدات خود فاصله دارند و باید وضعیت آنها تعیین تکلیف شود. قطعا با پیگیری عملکردها می توان به نتایج مثبت رسید و موارد احیانا ثبت نشده نیز ثبت شود.

استاندار مرکزی بر لزوم رفع مغایرت حدفاصل ثبت اشتغال تا صحت اطلاعات، تاکید و بیان کرد: خوشبختانه با تلاش استان امسال رتبه اشتغال استان به شکل محسوسی بهبود یافته است و در آخرین گزارش (پاییز۱۴۰۲) نرخ بیکاری در استان از ۸.۱ درصد سال گذشته، به ۶.۳ درصد کاهش یافته و فاصله با میانگین نرخ بیکاری کشور نیز افزایش داشته است.

استاندار مرکزی با اشاره به اینکه سال گذشته در شاخص ترکیبی اشتغال رتبه دوم بودیم و امسال همچنان جایگاه مناسبی را در اختیار داریم و در بهبود فضای کسب و کار نیز رتبه نخست همچنان متعلق به استان مرکزی است، افزود: تعدادی از بانک ها عملکرد پیشتازانه ای دارند و تعهدات خود را اجرایی کرده اند و از همه بانک ها انتظار نظارت بر تسهیلات اعطایی را داریم تا این تسهیلات در جای اصلی خود هزینه شود و به اشتغالزایی ختم شود. همه بانک ها باید در اجرای تعهدات خود مصمم و پر تلاش باشند.

وی با تاکید بر اینکه قطعا خواسته اصلی ما در استان توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری است، اما به هرحال رده بندی ها در استان نیز اقدام مثبتی است و نشان از تلاشی همدلانه دارد، افزود: همه بخش ها ارکان استان هستند و کم کاری یک بخش در کل استان تاثیرگذار خواهد بود. در پایان سال باید صحت سنجی اطلاعات اشتغال در سامانه رصد مدنظر قرار گیرد.

مخلص الائمه افزود: روند اجرای مصوبات در استان مطلوب است و بخشی از اجرای مصوبات مربوط به بانک هاست. باید بانک ها روند اجرای مصوبات این ستاد را بررسی کنند، تا امروز مانعی در اجرای مصوبات دیده نشده است و باید دلایل عدم تحقق آنها نیز بررسی شود.

در این نشست حسن میرزاخانی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مرکزی با اشاره به هماهنگی مطلوب دستگاه ها و نهادهای اقتصادی استان با معاونت اقتصادی استانداری مرکزی گفت: دولت با همه مشکلات، در همه حوزه ها فعال است و برنامه های خود در حوزه تسهیلات و انواع وام ها را دنبال می کند.

وی تصریح کرد: با وجود کاهش نرخ تورم، اما تعویق در پرداخت تسهیلات برای ایجاد اشتغال، تاثیرات خاص خود را دارد، باید سیاست های دولت را به درستی محقق کنیم و متقاضیان را در اسرع وقت به منافع اقتصادی خود برسانیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار