در پنجمین مناظره انتخاباتی خبرآنلاین مطرح شد؛
در پنجمین مناظره انتخاباتی خبرآنلاین بر لزوم توجه به صنایع تبدیلی در استان کرمانشاه تاکید و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یادآوری شد.
کد خبر: ۱۱۵۶۵۰۵
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹ 29 February 2024

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از خبرآنلاین، پنجمین مناظره انتخاباتی دفتر خبرگزاری خبرآنلاین با حضور افشار امیری و محمدرضا واحدی، کاندیداهای دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه برگزار شد.

این مناظره با قرعه کشی سوالات در ۲ بخش به همراه بیان آزادانه برنامه‌ها و راهبردها به منظور مطرح کردن دیدگاه‌های کاندیداها برگزار شد.

 

برای ترویج و تقویت فرهنگ بومی چه راهکاری دارید؟

محمدرضا واحدی: برای تقویت فرهنگ بومی در استان کرمانشاه لازم است که دستگاه‌های مربوط به بحث فرهنگ به یک وحدت همه جانبه و هم‌افزایی برسند، قرارگیری افراد و دستگاه‌های مرتبط در یک راستا می‌تواند نقش موثری در تقویت فرهنگ بومی داشته باشد.

 

برای تقویت اعتماد مردم به مجلس چه برنامه پیشنهادی دارید؟

افشار امیری: متاسفانه اعتماد مردم به مجلس طی این سال‌ها بسیار سلب شده و مردم شاهد عدم وفای به عهد توسط نمایندگان مجلس بوده‌اند، برای احیای اعتماد مردم لازم است که کاندیداها از وعده‌های غیرممکن پرهیز کنند.

توانمندی‌های نماینده مجلس محدود است و برخی کارها را نمی‌تواند انجام دهد، بنابراین باید وعده‌های حقیقی و قابل عمل را به مردم داده و به آن عمل کنیم.

 

برنامه شما به عنوان نماینده مجلس شورای اسلامی در حوزه احیای اقتصاد مقاومتی و تقویت دانش بنیان‌ها چیست؟

محمدرضا واحدی: باید اقتصاد کرمانشاه را با توجه به ظرفیت‌های متعدد آن مانند کشاورزی و دامپروری مورد توجه قرار دهیم، همچنین صنعت را تقویت کرده و به گردشگری نیز توجه ویژه داشته باشیم.

باید آسیب‌ها را بررسی کنیم، در حال حاضر در بحث کشاورزی آسیب دیده‌ایم و صنایع تبدیلی نداریم، با تقویت صنعتی می‌توانیم اقتصاد استان را پویا کنیم.

 

برنامه شما برای انطباق نظام آموزشی با بازار کار چیست؟

افشار امیری: یکی از معضلات نظام آموزشی در حال حاضر این است بازار کار وجود نداشته و خیل اعظم افراد بیکار دارای مدارک دانشگاهی هستند، آموزش‌های فنی‌ و حرفه‌ای، آموزش یک حرفه به دانش آموزان و دانشجویان و فاصله گیری از دریافت مدرک محض از جمله اقدامات لازم است، همچنین فرد نماینده باید در تعامل و در صدد یافتن راهکار مناسب باشد.

 

روش شما برای مقابله با تحریم‌های بین‌المللی علیه کشور چیست؟

محمدرضا واحدی: توجه به توانمندی‌های داخلی، رونق تولید، گسترش صنایع و ایجاد تسهیلات در واردات و صادرات با ۱۵ کشور همسایه از جمله اقدامات مهم است، تحریم‌ها در حوزه‌های مختلفی است، اگر در حوزه امنیت غذایی به خودکفایی برسیم و بی‌نیازی خود را اعلام کنیم دست دشمن از اعمال تحریم کوتاه خواهد شد.


در راستای مهاجرت معکوس از شهر به روستا چه برنامه‌های حمایتی دارید؟

افشار امیری: کرمانشاه دارای معضلاتی از جمله بحث حاشیه نشینی است و پیامدهای اجتماعی این معضلات غیر قابل انکار است، در راستای تقویت مهاجرت معکوس باید مراتب علمی و مکانیزه در روستا به شکل صنعتی دنبال شود، همچنین باید نیم نگاهی به صادرات داشته و از روش‌های نوین استفاده کنیم.

 

برای تصمیم گیری در قبال عزل و نصب‌های استانی چه برنامه‌ای دارید؟

محمدرضا واحدی: نماینده دارای ۲ وظیفه است که یکی تدوین و تنظیم قوانین و دیگری نظارت بر اجرای آنهاست، جایگاه و شأنی برای نمایندگان در عزل و نصب نداریم و اگر نماینده‌ای این کار را انجام داده در اصل قانون را نقض کرده است.

اما نماینده می‌تواند بررسی کند که مدیر در حال انجام وظیفه به وسیله نسبت گرایی یا با لیاقت خود در جایگاه مذکور قرار گرفته و در صورت مشاهده، تخلف را به مسئولین استانی اطلاع دهد.

 

دیدگاه شما برای ایجاد تعادل توسعه صنعتی و الزامات زیست محیطی چیست؟

افشار امیری: رشد و توسعه باید متوازن باشد و ما در صورت انجام فعالیت صنعتی قطعا باید ملاحظات زیست محیطی را رعایت کنیم، زیرا پیامدهایی را برای جامعه به همراه خواهد داشت، توسعه صنعتی باید شکلی پایدار و با ملاحظات فرهنگی، اجتماعی و زیستی همراه باشد، تاکید ما همواره بر توسعه صنعتی پایدار است که در آن به حفظ محیط زیست توجه ویژه می‌شود.

محمدرضا واحدی در زمان بیان دیدگاه‌های خود عنوان کرد: در خصوص نحوه تبلیغات انتخاباتی، من اعتقادی به هزینه‌های گزاف نداشته و آن را حرام می‌دانم، اگر این مخارج برای حل مشکلات مردم صرف می‌شد، ثواب و اثر آن بیشتر بود.
وی اضافه کرد: روشی که در تبلیغات انتخاباتی صورت می‌گیرد آثار و تبعات فراوانی داشته و شاهد آن هستیم، بنده در تخریب دیگران کاری انجام نداده و تنها خود را اثبات کرده‌ام، مردم به بلوغی رسیده‌اند که ما را نه با تصویر، بلکه با دیدگاه ما می‌شناسند و اگر شعاری فراتر از توان خود بدهیم مردم از ما روی‌گردان خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: قدم نخست در این ایام به برنامه‌های تبلیغاتی ختم می‌شود، در شورای ائتلاف نیز ما را با خدماتی که عرضه کرده‌ایم شناختند، از طرح‌های متعارض با منافع ملی حمایت نکرده، از نظرات افراد دارای صلاحیت غفلت نکرده و مصالح استان را فدای منافع شخصی نمی‌کنیم و برای حجیم شدن سفره و معیشت مردم تلاش خواهیم کرد.

افشار امیری در زمان نقد دیدگاه‌های واحدی بیان کرد: من فرمایشات ایشان را تأیید می‌کنم و معتقدم نگاه مردم کرمانشاه به تبلیغات انتخاباتی مطلوب نیست و تمام تمرکز ما بر معرفی خود در چارچوب‌های تعریف شده است، امیدوارم که انتخاب مردم آگاهانه و بر اساس رزومه‌های فرد اصلح باشد.

افشار امیری در زمان بیان دیدگاه‌های خود عنوان کرد: در این ایام شاهد تورم لجام گسیخته و فشارهای شدید اقتصادی بر معیشت مردم بوده‌ایم و باید در مجلس برای بهبود اوضاع معیشت مردم تلاش کنیم، مجلس دارای سازوکارهایی است و در صورت کم کاری دستگاه‌های اجرایی، افراد متخلف بازخواست خواهند شد.

وی ادامه داد: از مردم دعوت می‌کنم که پای صندوق‌های رأی حاضر باشند، القائاتی در خصوص بازداشتن مردم از مشارکت صورت گرفته که قطعاً مردم به آنها توجه نکرده و حاضر خواهند بود، همچنین به افراد اصلح رأی خواهند داد.

وی افزود: رأی حق ما است و افراد زیادی از مدت‌ها قبل برای آن جان‌فشانی کرده‌اند، پس باید این حق را مغتنم شمرده و مشارکت را افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: تفاوت قومیت‌ها در استان ما مشکلی ایجاد نکرده و همه افراد در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند، نباید فراموش کنیم که کرمانشاه دارای ظرفیت‌های بالقوه زیادی مانند کشاورزی است و اگر بر بحث صنایع تبدیلی متمرکز شویم می‌توانیم فرصت ارزش افزوده را نیز فراهم کنیم.

محمدرضا واحدی در زمان نقد دیدگاه‌های امیری بیان کرد: زمانی که ظرفیت‌های استان را بررسی می‌کنیم متوجه توانمندی بسیار زیادی در بخش‌ها می‌شویم و اینکه بخش‌هایی بدون توجه باقی مانده و می‌تواند موجب کثرت درآمد مردم شود.

وی ادامه داد: ما در استان دارای قابلیت‌های مختلف مذهبی و فرهنگی هستیم و همه با یکدیگر زندگی می‌کنیم، این زندگی مسالمت آمیز را چنان می‌بینیم که کرمانشاه یکی از امن‌ترین استان‌های کشور است، امیدوارم که اقشار مختلف در حماسه یازدهم اسفند مشارکت داشته باشند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار