معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه‌ و شهرسازی خوزستان گفت: تاکنون فرایند ساخت ۱۲ هزار واحد آغاز شده است و با تامین زمین تلاش می‌شود تعداد واحدهای احداثی مسکن با جهش بیش از ۱۰۰ درصدی به ۳۰ هزار واحد برسد.
کد خبر: ۱۱۵۵۲۱۱
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۸:۴۳ 20 February 2024

تابناک خوزستان: میثم آذرسا با اشاره به شرح وظایف معاونت مسکن و ساختمان این اداره کل در استان اظهار کرد: سیاست‌گذاری کلان در تولید، راهبری و پایش حوزه مسکن و ساختمان در شرح وظایف معاونت مسکن و ساختمان قرار دارد.

وی افزود: در سال‌های قبل طرح‌هایی مانند اجاره به شرط تملیک و مسکن مهر اجرا شد که استان خوزستان در حوزه مسکن مهر جزو پربارترین استان‌های کشور بود و تاکنون ۶۲ هزار واحد از آن‌ها تکمیل شده است. پس از آن نیز طرح‌هایی مانند قانون جهش تولید مسکن و مسکن ملی و نهضت ملی در حال اجرا است.

آذرسا با اشاره به اهمیت تامین زمین برای ساخت مسکن عنوان کرد: در حال حاضر دولت در حال تامین زمین است و با ارایه تسهیلات بانکی جهت متقاضیان، سیاست‌گذاری و راهبری را انجام می‌دهد تا فرایند ساخت اجرا شود.

وی سهم خوزستان برای احداث مسکن در دولت سیزدهم را ۲۸۲ هزار واحد مسکونی برشمرد و گفت: این میزان مسکن در الگوهای متعدد مانند مسکن نیروهای مسلح، شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید، ودیعه‌ مسکن و بخشی که برعهده بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گذاشته شده تامین می‌شود.

آذرسا یادآور شد: ۹۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن در تعهد اداره کل راه و شهرسازی استان است که با تلاش‌های انجام شده تاکنون فرایند ساخت ۱۲ هزار واحد آغاز شده است.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خوزستان بیان کرد: برای افزایش تعداد واحدهای احداثی نیازمند تامین زمین هستیم که در ۶ ماه گذشته این اتفاق رخ داده است و تلاش می‌کنیم تعداد ساخت واحدهای مسکن با جهش بیش از ۱۰۰ درصدی به ۳۰ هزار واحد برسد.

منبع/ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار