مدیرکل هواشناسی لرستان گفت: از پنجشنبه شب تا جمعه شب با توجه به فعالیت هسته اصلی سامانه بارشی بر شدت و مقدار بارش‌ها افزوده می‌شود
کد خبر: ۱۱۵۴۵۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۶ 15 February 2024

به گزارش تابناک لرستان، بهروز مرادپور، ۲۶ بهمن ماه در رابطه با تحلیل شرایط جوی لرستان، گفت: بر اساس آخرین تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های هواشناسی و با تأکید بر هشدار‌های صادر شده، از امروز لغایت روز یکشنبه به تناوب و با شدت و ضعف شاهد فعالیت سامانه بارشی بر روی جو استان خواهیم بود.

وی ادامه داد: طی امروز و فردا برای همه نقاط استان بارش باران، رعد و برق و گاهی وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

مرادپور افزود: در این مدت بارش‌ها در نواحی سردسیر و کوهستانی به صورت رگبار برف و در نواحی مستعد و گرمسیر به صورت رگبار تگرگ است.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: از پنجشنبه شب تا جمعه شب با توجه به فعالیت هسته اصلی سامانه بارشی بر شدت و مقدار بارش‌ها افزوده می‌شود که این شرایط جوی ناپایدار مخاطراتی همچون اختلال در تردد، لغزندگی سطح جاده‌ها، ایجاد روان‌آب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها، بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و خشکه رودها، کولاک برف در محور‌های مواصلاتی، مه آلودگی هوا و... را به دنبال خواهد داشت؛ لذا جهت کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم اندیشیده شود.

مرادپور افزود: شایان ذکر است طی روز‌های شنبه و یکشنبه با توجه به فعالیت امواج پایانی سامانه علاوه بر پوشش ابر و گاهی وزش باد قابل ملاحظه، وقوع بارش‌هایی به صورت پراکنده و گاهی رگباری را در سطح منطقه انتظار داریم.

مدیرکل هواشناسی لرستان بیان کرد: طی ۲۴ ساعت آینده دما‌های روزانه و شبانه روند کاهشی را نشان می‌دهند.

برچسب ها: لرستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار