مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: تمهیدات لازم برای گام نخست تولید خودروهای برقی با سرمایه‌گذاری ۱۵هزار میلیارد ریال در شهرک صنعتی شماره پنج اهواز فراهم شده است.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۹۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۲ 14 February 2024

تابناک خوزستان: حمیدرضا فلاح بیان کرد: خوزستان به واسطه داشتن صنایع فولادی قابلیت تولید خودرو را دارد و با پیگیری‌های انجام شده این ظرفیت در استان ایجاد شد.

وی گفت: در گام نخست، مونتاژ خودروهای برقی مینی‌بوس و ون انجام می‌شود و در گام بعدی به سمت تولید خودرو حرکت خواهیم کرد.

مدیرکل صمت خوزستان اظهار کرد: مقرر شده که این واحد تولیدی در زمینی به مساحت ۵۰ هکتار در شهرک صنعتی شماره پنج اهواز ایجاد شود.

انجام ۸۰ هزار بازرسی از بازار خوزستان

مدیر کل صمت خوزستان بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۸۰ هزار بازرسی از بازار استان انجام شده که هشت هزار و ۲۰۰ پرونده تخلف در این بازرسی ها تشکیل شده است.

وی گفت: با استفاده از سامانه جامع تجارت اطلاعات مربوط به تولید، ذخیره و توزیع کالاها به صورت سیستمی برای جلوگیری از تخلف و شفاف‌سازی این مسیر ثبت می‌شود.

فلاح ادامه داد: چندین محموله احتکار لاستیک از طریق این سامانه در استان شناسایی شده است.

مدیر کل صمت خوزستان در ادامه با اشاره به افزایش ۵۰ درصدی قیمت گوشت قرمز در بازار استان افزود: کالایی که بیشترین افزایش قیمت را در استان طی سال جاری داشته قیمت گوشت قرمز بوده است.

تعیین تکلیف ۱۵۰ اتحادیه در خوزستان

مدیر کل صمت خوزستان بیان کرد: از ابتدای امسال تا کنون ۱۵۰ اتحادیه در استان تعیین تکلیف شدند .

وی با ابراز گله مندی از عملکرد ضعیف اتاق بازرگانی اهواز در حوزه تجارت خارجی ادامه داد: با این وجود اقدامات خوبی در حوزه تجارت خارجی و توسعه صادرات استان صورت گرفته است.

هدفگذاری انجام ۶ میلیارد دلار صادرات تا پایان امسال از مرزهای خوزستان

مدیر کل صمت خوزستان با اشاره به ۴.۲ میلیارد دلار صادرات در ۱۰ ماهه امسال از مرزهای خوزستان تصریح کرد: هدفگذاری شده تا پایان امسال ۶ میلیارد دلار صادرات از مرزهای استان انجام شود.

فلاح گفت: برای سال آینده نیز انجام هفت میلیارد دلار صادرات از استان هدفگذاری شده است.

وی توسعه بازارچه های مرزی را برای رونق تجارت خارجی و رونق صادرات از دیگر اقدامات این حوزه در استان دانست و افزود: سود بازرگانی نیز در برخی مرزهای استان برای حمایت از تجار و بازرگانان تا ۲۵ درصد کاهش یافته است که این اقدام باعث توسعه تجارت در استان می‌شود.

۲ هزار واحد صنعتی فعال و ۲ هزار واحد تولیدی در دست ساخت در خوزستان وجود دارد.

منبع/ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار