کد خبر: ۱۱۵۴۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۸ 14 February 2024

به گزارش تابناک مازندران ، اولین کنگره ملی شهدای غریب اسارت با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان بهمراه جمعی از آزادگان برگزار گردید
تاکید مدیر کل بنیاد شهید استان مازندران بر ضرورت جمع آوری و تدوین آثار ۴۵ شهید غریب در اسارت بیان کرد :
جمع آوری، تدوین در قالب محتوا بعنوان یک مرجع باید در دسترس مردم جامعه قرارگیرد
سعید کهن سال در نشست با اعضای کمیته کنگره شهدای غریب در اسارت که در موسسه فرهنگی ایثار در ساری برگزار شد گفت :
وقتی از کنگره شهدا می شود باید کارهای فاخر و تاثیرگذار در حوزه ایثار و شهادت صورت پذیرد
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران با بیان اینکه شهدا باید به خوبی به مردم شناسانده و معرفی شوند ، اظهار کرد : تمامی لحظات زندگی شهدا عزیز آزاده در دوران اسارت و هشت سال دفاع مقدس سرشار از مبارزه ، مقاومت و تقوا بوده و بدون هیچ سلاحی در برابر شکنجه های رژیم بعث ایستادگی و استقامت میکردند.
کهن سال یادآور شد :
آثار ارزشمند ۴۵ شهید غریب در اسارت مازندران باید تدوین ودر قالب محتوا بعنوان یک مرجع کلی در دسترس مردم جامعه قرارگیرد، ایثارگری، شجاعت، و غیرت و مردانگی این اسوه صبر و پایداری برای نسلهای آینده و جوانان بازخوانی شود .
مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران مازندران افزود:
موضوع شهدای غریب در اسارت در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در استانداری مطرح شد و با توجه به اهمیت موضوع و مصوبه‌ای که در این رابطه به تصویب رسیده است کمک زیادی به این کنگره خواهد کرد .
کهن سال اذعان داشت :
خاطرات و وصایای شهدا بهترین الگوی برای سعادتمندی جامعه ما محسوب می شود، فرهنگ ایثار و شهادت بزرگترین سرمایه معنوی است ، در جهت اشاعه ، انتقال ، صیانت ، و تبیین این فرهنگ غنی و ناب باید کوشا باشیم .در این جلسه احکام هریک از اعضای کمیته های کنگره شهدای غریب در اسارت توسط مدیر کل بنیاد شهید استان مازندران به عزیزان آزاده تقدیم شد .
سه شنبه ۲۴ بهمن ۱۴۰۲
گزازش و خبر : علیرضا کریمیان
روابط عمومی کنگره شهدای غریب در اسارت استان مازندران 

 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار