نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال‌وبختیاری با توصیه کاندیداهای نمایندگی مجلس به وحدت‌افزایی، گفت: جا دارد کاندیداهای حوزه‌های چهارگانه به‌صورت مجزا نشستی با یکدیگر در راستای هم‌عهدی داشته باشند و پیمان ببندند که به‌هیچ‌وجه علیه یکدیگر سخنی نگویند یا کاری نکنند که منجر به ایجاد تفرقه شود، هر چه می‌توانید وحدت و همدلی را تقویت و مردم را به قوانین و ضوابط و نیز حضور در پای صندوق‌های رأی و تحکیم پایه‌های نظام تشویق کنید.
کد خبر: ۱۱۵۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۸ 13 February 2024

به گزارش تابناک چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام ۲۴ بهمن‌ماه در نشست صمیمی با نامزد‌های انتخابات مجلس شورای اسلامی استان ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت حضرت امام حسین (ع) و روز پاسدار با اشاره به اینکه نامزد‌های انتخابات امروز باتوجه به ورود به این عرصه مهم هم‌عهد و هم‌پیمان می‌شوند، اظهار کرد: حضرت اباعبدالله (ع) تمام هستی و وجود خود و خانواده و یاران را فدا کردند و پاسدار دین شدند و لذا امروز به ایشان تأسی می‌کنیم تا در مسیر پاسداری از دین عزیز اسلام قرار بگیریم.

نکونام با تأکید بر اینکه دستگاه امام حسین (ع) و اهل‌بیت (ع) دستگاه نور و حقیقت است، گفت: جا دارد نامزد‌های انتخابات با این دستگاه هم‌پیمان شده و عهد ببندند و امید است دل‌های ما به این سمت هدایت شود.

امام‌جمعه شهرکرد با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی مملو از دستاورد است، اما متأسفانه از بیان آن‌ها غافل هستیم، تصریح کرد: ضعف‌ها هم وجود دارند، اما نباید غباری بر قوت‌ها و دستاورد‌ها باشند و دستاورد‌ها را کمرنگ کند که رسالت نامزد‌های انتخابات در این راستا با توجه به اینکه مخاطبانی را در این ایام دارند، سنگین است و از این عرصه باید برای نورافشانی و روشنگری و تقویت نظام اسلامی استفاده کنند.

نکونام با استناد به حدیثی از امام علی (ع) ناظر بر ضرورت پرهیز از هواپرستی و نیز آرزوی دور و دراز، اظهار کرد: مبادا بر اثر هواپرستی، نظام زیر سوال برده شود یا نامزد‌ها بخواهند همدیگر را تخریب کنند یا وعده‌های بی‌جا دهند، قانون را زیر پا بگذارند و یا خدای ناکرده مردم را فریب دهند، حضرت همچنین مؤمنان را از پروراندن آرزو‌های دور از دسترس برحذر می‌دارند و نامزد‌های انتخابات نیز باید به این مهم توجه کنند و این آرزو مبادا انسان را از مسیر حق دور کند.

وی با توصیه کاندیدا‌های نمایندگی مجلس به وحدت‌افزایی، بیان کرد: جا دارد کاندیدا‌های حوزه‌های چهارگانه به‌صورت مجزا نشستی با یکدیگر در راستای هم‌عهدی داشته باشند و پیمان ببندند که به‌هیچ‌وجه علیه یکدیگر سخنی نگویند یا کاری نکنند که منجر به ایجاد تفرقه شود، هر چه می‌توانید وحدت و همدلی را تقویت و مردم را به قوانین و ضوابط و نیز حضور در پای صندوق‌های رأی و تحکیم پایه‌های نظام تشویق کنید.

نماینده، ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه انتخابات از عرصه‌های مهم نظام اسلامی و حضور مردم از ارکان مهم این نظام است، بیان کرد: طبعاً با شکل‌گیری مجلسی که عصاره رأی مردم است درواقع رکن جمهوریت نظام اسلامی جامه عمل می‌پوشد و این مهم حتماً باید‌ها و نباید‌هایی دارد که باید مورد عنایت ویژه از سوی همگان به‌ویژه نامزد‌های انتخابات باشد.

نکونام در پایان گفت: کار‌هایی در استان و در این دولت انجام شده که قابل توجه است، اما کار‌هایی هم وجود دارد که هنوز انجام نشده و هر جا می‌رویم از ما مطالبه می‌کنند و طبعاً مردم این مطالبات را به نامزد‌های انتخابات نیز در هر منطقه حضور پیدا کنند، بیان خواهند کرد که باید این‌ها را بشنوند، اما وظیفه تبیین را هم به جا بیاورند و از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های نظام نیز برای مردم سخن بگویند.

در ادامه، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طاهری، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان با اشاره به اینکه این نشست با هدف جهاد تبیین و ایجاد شور مشارکت در انتخابات برگزار می‌شود، اظهار کرد: بیش از ۱۵۰ نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در این جلسه حضور دارند و این افراد اگر با یک حساب سرانگشتی تا زمان برپایی انتخابات در ۱۱ اسفندماه حدود ۵۰ جلسه را در جمع خانواده و خویشان و اقشار مختلف مردم در پیش رو داشته باشند، بالغ بر هفت هزار جلسه تبیینی تشکیل خواهد شد که آحاد جامعه مخاطبان این تعداد جلسات خواهند بود، این فرصت مغتنمی برای ایجاد شور انتخاباتی در استان است.

وی با ذکر اینکه در خصوص ملاک کارآمدی هر نظام سیاسی دست کم چهار دیدگاه وجود دارد، ادامه داد: نخست، کارآمدی مبتنی بر رضایت است با این توضیح که اگر بخواهیم پرونده نظامی را بررسی کنیم باید میزان رضایتمندی مردم را احصا و ارزیابی کنیم که این مدل مخاطب‌محور می‌تواند برای ارزیابی کارآمدی هر نظامی مورد توجه باشد.

وی تصریح کرد: دیدگاه دوم قائل است که الزاماً شناسایی نظر و میزان رضایت مردم نمی‌تواند شاخص کارآمدی باشد، زیرا عواملی نظیر جنگ‌های شناختی و ترکیبی و ... حتی اگر خدمات زیادی هم انجام شده باشد، این رضایتمندی را تحت‌الشعاع قرار دهد لذا کارآمدی نظام‌وار مطرح می‌شود با این توضیح که اگر مجموعه نظام‌های اقتصادی و اجتماعی، امنیتی، سیاسی و ... ورودی و خروجی هم‌آهنگ داشته باشند و اهداف را پیش ببرد، می‌توانیم بگوییم که نظام توانسته کارآمد باشد.

طاهری با تصریح اینکه قاعدتاً در این کارآمدی نظام‌وار ساختار‌های سیاسی مخاطب ارزیابی هستند، توضیح داد: پرسش اینجاست که آیا ساختار‌های نظام سیاسی موجود ظرفیت تحقق ارزش‌های انقلاب اسلامی را دارد یا خیر؟

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان دیدگاه سوم را نیز یادآور شد و بیان کرد: دیدگاه یا نظریه توفیق قائل است که ارزیابی نظام را باید در میزان تحقق شعار‌های اولیه آن در گذر زمان تا به امروز مورد بررسی قرار داد. مثلاً اگر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی اساس و پایه شعار‌های انقلاب و چکیده شعور ملت ایران بود، باید دید آیا تا به امروز محقق شده است یا خیر؟ اگر پاسخ مثبت باشد یعنی نظام توانسته شعار‌های خود را محقق کند بنابراین کارآمد است.

طاهری تأکید کرد: دیدگاه چهارم نیز با عنوان نظریه حرکت قابل طرح است با این توضیح که باید دید خواص و مؤثران جامعه آیا در جهت تحقق آرمان‌های خود حرکت می‌کنند یا خیر؟ برای این موضوع می‌توانیم مبانی قرآنی را نظیر «إِنْ تَنْصُرُوا اللَّهَ یَنْصُرْکُمْ» یا «وَمَن یَتَّقِ اللَّهَ یَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا» و نیز «وَالَّذِینَ جَاهَدُوا فِینَا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنَا» مطرح کنیم ناظر بر اینکه محرک و فعال بودن به‌ویژه خواص و کارگزاران در نظام اسلامی بسیار موضوعیت دارد.

وی در پایان گفت: کارآمدی نظام به معنی میزان استفاده از ظرفیت‌ها به‌علاوه توان و تلاش برای رفع موانع است و با این تعریف، کارگزاران نظام باید قاعدتاً از تمامی ظرفیت‌ها بهره ببرند، قدرت رفع موانع را داشته باشند و برای تحقق اهداف و ارزش‌ها استقامت کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار