به‌مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، ۲۳ پروژه عمرانی و مردم‌یاری در فهرج به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۱۱۵۳۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۱:۳۸ 09 February 2024

به گزارش تابناک کرمان، به‌مناسبت دهه مبارک فجر و با حضور فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان، ۲۳ پروژه عمرانی و مردم‌یاری در فهرج به بهره‌برداری رسید.

فرمانده سپاه ثارالله در حاشیه افتتاح پروژه‌های عمرانی گفت: ۹ مسکن محرومین امروز در فهرج به بهره‌برداری رسید.

وی ادامه داد: به ۲ روستا در بخش نگین کویر آبرسانی شد و یک‌هزار و ۵۵۰ نفر از آب آشامیدنی سالم بهره‌مند شدند.

سردار نظری افزود: امروز بسته‌های معیشتی بین محرومین و جهیزیه نیز بین زوج‌های جوان توزیع شد.

وی گفت: تعدادی سرویس بهداشتی ساخته و امروز تحویل محرومین شد.

سردار نظری بیان داشت: در راستای طرح بسیج سازندگی و پروژه مردم‌یاری و مردم‌یاوری از دهه فجر سال گذشته تاکنون بیش از یک‌هزار پروژه در سطح استان انجام شده و به بهره‌برداری رسیده است.

وی در ادامه به تشریح این پروژه‌ها پرداخت و گفت: در طرح آبرسانی ایجاد شبکه و اصلاح شبکه خط انتقال برای ۱۹۰ روستا انجام شده که ۱۴۰ هزار نفر از مزایای این طرح‌ها بهره‌مند شدند، ۱۰۰ نفر از زندانیان جرایم غیر نقد آزاد شدند، به ۳۰۰ نفر تسهیلات اشتغالزایی به میزان ۴۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده که از طریق این تسهیلات برای یک‌هزار نفر به‌صورت غیرمستقیم اشتغال ایجاد شده است.

وی افزود: سپاه اقدام به ساخت ۵۴۰ باب مسکن محرومین به کمک بنیاد علوی و کمیته امداد امام خمینی (ره) کرده است، ۶۰۰ باب مسکن نیز با اعتبارات واگذار شده برای محرومین تعمیر، اصلاح و بهسازی شد، ۵۲ باب مدرسه ساخته شده و در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفته است، پیش از این دانش‌آموزان این مدارس در کانکس تحصیل می‌کردند.

سردار نظری همچنین گفت: ۳۵ مسجد تعمیر، بهسازی و اصلاح شده، ۱۹ باب خانه عالم نیز ساخته شده و در اختیار روحانیون قرار گرفته است، ۵۸ کیلومتر سیل‌بند در جنوب استان در شهرستان‌های قلعه‌گنج به‌خصوص رودبار احداث شده است.

وی از زیرسازی و آسفالت قریب به ۱۵ کیلومتر راه روستایی، ساخت و آماده‌سازی ۸۰۰ سرویس بهداشتی و حمام برای محرومین در مدت یک سال گذشته خبرداد و عنوان کرد: افزون بر ۲۰۰ هزار بسته معیشتی و یک‌هزار و ۵۰۰ جهیزیه از سوی سپاه در اختیاز نیازمندان قرار گرفت، ۸ هزار بسته نوشت‌افزار نیز به کمک بسیج سازندگی در اختیار دانش‌آموزان نیازمند در مدارس قرار گرفته است.

سردار نظری در پایان گفت: این پروژه‌ها را در راستای طرح مردم‌یاوری و مردم‌یاری به تأسی از شهدای عزیزمان مخصوصا حاج قاسم سلیمانی ادامه خواهیم داد چرا که وظیفه و تکلیف ماست.

برچسب ها: کرمان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار