مدیرکل میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: ۲۰ طرح میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اعتبار ۶۰ هزارمیلیارد ریال در ایام دهه مبارک فجر آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۱۱۵۳۴۶۹
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۳:۲۲ 08 February 2024

تابناک خوزستان: محمد حسین ارسطوزاده روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهارکرد: طرح‌های قابل افتتاح در حوزه میراث فرهنگی ۶ مورد، در حوزه گردشگری ۹ مورد و بقیه در حوزه صنایع دستی است که تا پایان دهه فجر طبق برنامه‌ریزی در طرح‌های مورد افتتاح بهره برداری می‌شوند.

وی با اشاره به این که این طرح‌ها از هتل چهار ستاره تا مرکز تفریحی و گردشگری در خرمشهرو مجتمع‌های خدمات رفاهی بین راهی را شامل می‌شود افزود: طرح بهسازی و ساماندهی محوطه تاریخی جندی شاپور برای نخستین بار به عنوان فاز یک شامل ایجاد مسیر، روشنایی فضاهای عمومی، نور پردازی و تابلوهای راهنمای چند زبانه تا مرمت بناها و همچنین آرامگاه یعقوب لیث صفاری آماده بهره‌برداری هستند.

ارسطو زاده ادامه داد: حفاظت الکترونیک با تجهیز دوربین‌های مدار بسته در اثر تاریخی چغازنبیل، هفت تپه، محوطه و موزه شوش، نخستین گالری صنایع دستی شهرستان مسجد سلیمان، خانه مرمت گلچین در دزفول ، ساماندهی فاز نخست محوطه تاریخی سرمسجد مسجد سلیمان که شامل احداث سرویس‌های بهداشتی، روشنایی عمومی، مسیر دسترسی، پارکینک، تابلوهای دوزبانه و نصب تابلوهای معرفی و همچنین مرمت تکمیلی عمارت صمیمی و ایجاد نمایشگاه تاریخ شهر رامهرمز در بنای عمارت صمیمی از جمله طرح‌هایی هستند که تا پایان دهه فجر بهره‌برداری می‌شوند.

معرفی ظرفیت های گردشگری خوزستان در هفدهمین نمایشکاه بین المللی گردشگری

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری هفدهمین نمایشگاه گردشگری بین المللی تهران که از ۲۳ بهمن ماه آغاز می شود بیان کرد: خوزستان نیز با توجه به ظرفیت‌های بالا در حوزه‌های گردشگری، میراث فرهنگی، صنایع دستی و اقوام در این نمایشگاه حضور دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی خوزستان ادامه داد: امسال با پیش‌بینی و تدارک فضایی تقریبا سه برابر میانگین معمول در شانزده دوره گذشته برای استان، می‌توان به نحو بهتری ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌ها را در معرض دید قرار داد.

وی با اشاره به اینکه که به صورت اختصاصی فقط به ظرفیت‌ها و حضور این اداره کل بسنده نکنیم گفت: در این راستا از مدت‌ها پیش با برنامه‌ریزی و برگزاری نشست در سطوح مختلف با استانداری و اداراتی که می‌توانند سهم و مشارکتی در برگزاری این نمایشگاه داشته باشند دعوت به عمل آمد.

ارسطو زاده با بیان این که علی‌رغم دارا بودن ظرفیت‌های بالا، حوزه گردشگری استان به شکل کم رنگ مطرح شده تصریح کرد: وقتی در سطح کشور صحبت از گردشگری به میان می‌آید شاید چند استان خاص در ذهن هموطنان تداعی می‌شود و استان‌های پذیرنده گردشگر باور دارند که دارای شهرهای گردشگر پذیر هستند و این موضوع در طرز فکر مدیران، مسئولان، مردم و نگاه به پیرامون آنها تاثیر گذاشته است.

وی با اشاره به به این که در بعضی از استان‌ها مبلمان شهری و فضاهای عمومی شهری در بدو ورود متناسب با گردشگری مشاهده می‌شود توضیح داد: در استان ما نیز باید چنین رویکردی شکل بگیرد و وقتی که همه دستگاه‌های زیربط در حوزه گردشگری که یک امر فرابخشی است دخیل شوند این اتفاق رخ خواهد داد.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی خوزستان اظهار کرد: تلاش شد در برنامه امسال نمایشگاه بین المللی، دهیاران روستاهای هدف گردشگری تا شهرداران مختلف با ظرفیت مناسب در شهر و منطقه خود برای تبدیل شدن به یک روستا و یا شهر پذیرنده گردشگر، مشارکت فعال داشته باشند و در این نمایشگاه نقش آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: قرار است با توجه به فضای بیشتری که امسال در اختیار استان قرار دارد با محتوای خوب و برنامه متناسب معرفی جاذبه‌های گردشگری استان، تبادل تجربه و اطلاعات با استان‌های دیگر صورت گیرد.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی گردشگری و صنایع وابسته تهران از ۲۳تا ۲۶ بهمن ماه ۱۴۰۲درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

منبع/ایرنا

برچسب ها: گردشگری ، خوزستان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار